Honda CBR 1000F - Rozważania o lepkości oleju.

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Marka motocykla
Honda CBR 1000F
Silnik
1000 ccm R4 16V
Jaki olej masz obecnie
Shell Advance 10W40
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W30 - 10W40
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Większość w trasie
Witam. Często tu czytam, że niższa lepkość oleju to szybsza cyrkulacja, lepsze odprowadzanie ciepła itd. Tak mnie więc naszło - a gdybym zamiast oleju 10W40 zastosował 10W30 a lbo 5W30 jednak? Czy coś silnik zyska czy straci? Jak uważacie? Instrukcja krowy dopuszcza 10W30. Upałów u nas nie ma raczej. Rozważam czysto teoretycznie.
PS. Jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie wątku.
 

Attachments

  • IMG_20220420_113913.jpg
    IMG_20220420_113913.jpg
    4,9 MB · Odwiedzin: 53

Triumphator

Moderator
Lokalizacja
LPU
Samochód
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi DW10C; Triumph Sprint ST 1050
A co dobrego daje przepalanie zimą?
W sumie to dobrego nic, ani dla oleju, ani dla świec, ani dla silnika. Też nie odpalam moto zimą. Myję, smaruję, serwisuję, zalewam paliwo pod korek, wyciągam aku, stawiam na stojakach, przykrywam pokrowcem i widzimy się wiosną ;).
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Każdy ma swoją metodę. Ja nie zimuję moto przez pół roku tylko raz na 2 tyg odpalam, doprowadzam do pełnej temp i jeźdzę po garażu. Przynajmniej przypomnę i poćwiczę ósemki. :p
 
Last edited:

artunero

Użytkownik
Niby powinno się odpalić silnik raz w miesiącu w celu ponownej cyrkulacji w magistrali olejowej (w którejś instrukcji auta miałem tak napisane). Wcześniej jak miałem Marcyśkę "pod nosem" na prywatnej posesji to odpalałem na 30 minut raz w miesiącu, krócej to bez sensu bo to tylko generowanie wody/wilgoci. Teraz jak stoi "gdzie indziej" przestałem stosować tą praktykę, wyciągam aku z auta i czeka na słoneczne wiosenne dni do przebudzenia w suchym garażu. Przy systematycznym comiesięcznym rozruchu nie mam problemów z szklankami. Po tak długim półrocznym postoju jak odpalę silnik szklanki dają o sobie znać, silnik dobrą chwilę musi sobie popracować na biegu jałowym, później się wycisza. Przy systematycznym użytkowaniu auta problem szklanek w ogóle nie występuje.
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Dokładnie. U mnie takie przepalanie trwa minimum 1 h. A jak mi sie nie chce kręcić kółek/ósemek w garażu to na stopkę centralną, wbijam 1 i się kręci. Jak już wspomniałem - każdy ma swoją metodę.
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
A nawet polecę Ci świetny olej w tej lepkości - Castrol Power1 Racing 10W30, do wyrwania w dobrych pieniądzach z oficjalnej sieci, a sam olej to bazy gr. III i IV.
A jest gdzieś analiza tej oliwy? Czy trzeba założyć temat/zbiórkę?
 

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb, Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb, Honda CBR 1000F SC24
Thx. A powiedz, lepiej, że Castrol ma mniej Mo niż Shell ale więcej Zn i P? Nie jestem w temacie, ale Shell ma prawie 3x tyle Mo... Czy nie ma to aż takiego znaczenia?
 

Hubert1

Użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 1.8 bfb quattro,Fiat Bravo 1.6 mjet,Transit 2.5td
Dołączam się do pytania
 
Top