• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CBR 1000F - Rozważania o lepkości oleju.

ozzy1979

Użytkownik
Lokalizacja
Legnica
Samochód
VW Golf mk2 1,8 Pb; Jeep Grand Cherokee ZJ 5,2 Pb; Skoda Fabija 1.9 "w tedeiku i w kąbi"; Honda CBR 1000F SC24
Marka motocykla
Honda CBR 1000F
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1000 ccm R4 16V
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W30 - 10W40
Jaki olej masz obecnie
Shell Advance 10W40
Witam. Często tu czytam, że niższa lepkość oleju to szybsza cyrkulacja, lepsze odprowadzanie ciepła itd. Tak mnie więc naszło - a gdybym zamiast oleju 10W40 zastosował 10W30 a lbo 5W30 jednak? Czy coś silnik zyska czy straci? Jak uważacie? Instrukcja krowy dopuszcza 10W30. Upałów u nas nie ma raczej. Rozważam czysto teoretycznie.
PS. Jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie wątku.
 

Attachments

  • IMG_20220420_113913.jpg
    IMG_20220420_113913.jpg
    4,9 MB · Odwiedzin: 149
A co dobrego daje przepalanie zimą?
W sumie to dobrego nic, ani dla oleju, ani dla świec, ani dla silnika. Też nie odpalam moto zimą. Myję, smaruję, serwisuję, zalewam paliwo pod korek, wyciągam aku, stawiam na stojakach, przykrywam pokrowcem i widzimy się wiosną ;).
 
Każdy ma swoją metodę. Ja nie zimuję moto przez pół roku tylko raz na 2 tyg odpalam, doprowadzam do pełnej temp i jeźdzę po garażu. Przynajmniej przypomnę i poćwiczę ósemki. :p
 
Last edited:
Niby powinno się odpalić silnik raz w miesiącu w celu ponownej cyrkulacji w magistrali olejowej (w którejś instrukcji auta miałem tak napisane). Wcześniej jak miałem Marcyśkę "pod nosem" na prywatnej posesji to odpalałem na 30 minut raz w miesiącu, krócej to bez sensu bo to tylko generowanie wody/wilgoci. Teraz jak stoi "gdzie indziej" przestałem stosować tą praktykę, wyciągam aku z auta i czeka na słoneczne wiosenne dni do przebudzenia w suchym garażu. Przy systematycznym comiesięcznym rozruchu nie mam problemów z szklankami. Po tak długim półrocznym postoju jak odpalę silnik szklanki dają o sobie znać, silnik dobrą chwilę musi sobie popracować na biegu jałowym, później się wycisza. Przy systematycznym użytkowaniu auta problem szklanek w ogóle nie występuje.
 
Dokładnie. U mnie takie przepalanie trwa minimum 1 h. A jak mi sie nie chce kręcić kółek/ósemek w garażu to na stopkę centralną, wbijam 1 i się kręci. Jak już wspomniałem - każdy ma swoją metodę.
 
A nawet polecę Ci świetny olej w tej lepkości - Castrol Power1 Racing 10W30, do wyrwania w dobrych pieniądzach z oficjalnej sieci, a sam olej to bazy gr. III i IV.
A jest gdzieś analiza tej oliwy? Czy trzeba założyć temat/zbiórkę?
 
Thx. A powiedz, lepiej, że Castrol ma mniej Mo niż Shell ale więcej Zn i P? Nie jestem w temacie, ale Shell ma prawie 3x tyle Mo... Czy nie ma to aż takiego znaczenia?
 
Dołączam się do pytania
 
Ktoś się wypowie?
 
Back
Top