• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda cbr 600 2004

Vesyl

Użytkownik
Samochód
Zafira, Megane, cbr 600
Marka motocykla
Honda cbr 600
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
R4 16v
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10w30/40/50
Jaki olej masz obecnie
motul 7100
Cześć, potrzebuję porady odnośnie oleju, do tej pory był zalany motul 7100 10w40, troszkę nie pasowała mi praca skrzyni oraz słyszałem że to dość przereklamowany olej. Zalałem teraz polecany Valvoline synpower 10w40 i muszę przyznać że praca skrzyni się poprawiła, ale sprzęgło zaczęło pracować głośniej.
Potrzebuję solidnego oleju na którym motocykl będzie pracował najlepiej, zastanawiam się nad SILKOLENE PRO 4 10W40 XP czy jest według was coś lepszego ?
 
7100 moim zdaniem przereklamowany nie jest, to dobry olej o dobrych parametrach, tylko w złej cenie.
Z Silkolene Pro4 ja nie jestem zadowolony, na początku jest ok, ale w pewnym momencie coś się z nim zaczyna dziać niedobrego i skrzynia zaczyna pracować tragicznie.
Co mogę polecić, standardowo, na żadnym oleju skrzynia i sprzęgło nie pracowały mi lepiej, niż na Shellu Advance Ultra 4T, zadowolony jestem też bardzo z Castrola Power1 Racing i ostatnio z Millersa ZFS. Valvoline w swojej cenie jest bardzo dobrym olejem, kilka sezonów na nim zrobiłem, ale to jednak Shell jest moim zdaniem bezkonkurencyjny w każdym aspekcie, tym bardziej jeszcze po badaniu SSI, który zrobili rosjanie i uzyskali najlepszy wynik w historii w ogóle.
 
@Triumphator W takim razie nie pozostaje mi nic innego niż przetestowanie shella u siebie.
Zaskakuje mnie jego cena, jest raczej z tych tańszych jeśli miałby oferować to co topowe oleje to faktycznie byłby bezkonkurencyjny.
Naprawdę motocykl lepiej pracuje niż na millersie ?
 
@Vesyl Zależy od motocykla, ale w Dukacie i Triumphie różnica pomiędzy Shellem a zdecydowaną większością olejów jest ogromna, Millers u mnie sprawuje się porównywalnie 7100, czy SynPowera, czyli bez zarzutu, ale i skrzynia mogła by pracować trochę lepiej.
Shell to jest wybitnie inny olej od wszystkich, masz bazy GTL, i pakiet z dużą ilością molibdenu, on jest naprawdę warty znacznie więcej, niż kosztuje.
A, i kolega w KTM-ie 1290 też twierdzi, że tylko Motorex i Shell można ze sobą zestawić, na całej reszcie, którą stosował tendencja była tylko w negatywną stronę.

Osobiście nie stosowałem, ale kolega mający warsztat motocyklowy bardzo sobie chwali Ipone.

Ja przelałem przez różne motocykle dziesiątki olejów w już chyba setkach litrów, od takich za 90 zł, do >300 zł za 4l i uważam, że Shell jest po prostu bezkonkurencyjny i nawet w najbardziej beznadziejnych przypadkach skrzynie na tym oleju pracują jak złoto.
 
Last edited:
W mojej byłej TDM 850 miałem zalany Millers ZFS 10W50, a ponim Shell AU 10W40 potem Shell AU 15W50 i na Shellu 15W50 mniej kleiło sprzęgło taka ciekawostka. Na Millersie i Shellu jedynka "wchodziła" tak samo, praca skrzyni z przewagą dla Shella.
 
@Mariusz.S czyli Shella 15w50 oceniasz wyżej od 10w40 ?
Skąd wynikła potrzeba stosowania wyższej lepkości ?
 
Nie nie oceniam wyżej, dla mnie było to ciekawe doświadczenie gdyż sprzęgło powinno kleić na bardziej lepkim oleju a tutaj było odwrotnie.
Potrzeba stosowania oleju o wyższej lepkości wynikła z potrzeby zahamowania apetytu na olej i silnik pobierał go mniej w porównaniu do 10W40.
Obecnie jeżdżę Yamaha TDM900, ten model nie pobiera oleju. Zakupiony motocykl zalany był olejem Yamalube FS 15W50 następnie przy wymianie zalałem Shell AU 10W40 i czuć było że silnikowi lżej się wkręcać. A i skrzyni podpasował Shell.
 
Back
Top