• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic FN2 TypeR K20Z4

madprox7

Nowy użytkownik
Samochód
Honda Civic FN2 K20Z4
Witam,
jak w temacie... pacjentem jest Honda Civic FN2 TypeR K20Z4
samochód z 2010 roku, przebieg na ta chwilę 147/148kkm
na tą chwile zalany jest MILLERS OILS XF LONGLIFE ECO 5W30 (poprzedni właściciel)

ja planuje zmienić, nie wiem na co... większość osób jeździ na Motulu 5w40
po konsultacji ze znajomym aby zalać Amsoil Signature Series 0W40
samochód w 75% wykorzystywany jest do jazdy po mieście 15% trasa 10 % jakieś weekendowe latanie ;)

dzięki za propozycje i miłego dnia Panowie i Panie ;)
 
Dopisz proszę jaki olej zaleca instrukcja (lepkość i standardy).
 
Syntetyczny olej silnikowy dowolnej marki spełniający ACEA A1/B1, ACEA A3/B3, ACEA A5/B5 a poniższy wykres ma pomóc określić właściwą lepkość ACEA/SEA.
02240848b4cf0.jpg.html


https://zapodaj.net/02240848b4cf0.jpg.html
 
To jest VIII gen?
Do takich leją oleje klasy A3/B4, ale API "tylko" SL, max SM.
Lepkości 0w, 5w, 30 i 40.
KOnkretnie:
5w30
0w40
5w40.
 
Skoro instrukcja dopuszcza ACEA A5, to API SN tez przejdzie.

W naszym klimacie 0W-40 albo 5W-40, najlepiej ACEA A3/B4 (bo nie wiem czy da się jeszcze kupić B3) skoro instrukcja na takie pozwala.

Ten Amsoil jest więcej niż ok, dużo lepszego oleju już raczej nie kupisz. Możesz też zalać AMG 5W-40 ktorego niedawno analizowaliśmy i wyszedł więcej niż ok. Ewentualnie Yacco VX 1000 LL 0W-40.

Jezeli ostro depczesz i silnik pracuje na limicie chociaz z opisu raczej nie wynika to nieodmiennie do wysilonych silników polecę Motula 300V 0W-40. Możesz też zalać Yacco Galaxie RS 0W-40. Ale jeżeli ostro nie szalejesz to lepiej zostać przy cywilnych wersjach. Ja co prawda lałem 300V do diesla, ale ja to ja ;)
 
SACZI napisał:
To jest VIII gen?
Do takich leją oleje klasy A3/B4, ale API "tylko" SL, max SM.
Lepkości 0w, 5w, 30 i 40.
KOnkretnie:
5w30
0w40
5w40.

Tak dokladnie to 8gen
jerseyAdmin napisał:
Skoro instrukcja dopuszcza ACEA A5, to API SN tez przejdzie.

W naszym klimacie 0W-40 albo 5W-40, najlepiej ACEA A3/B4 (bo nie wiem czy da się jeszcze kupić B3) skoro instrukcja na takie pozwala.

Ten Amsoil jest więcej niż ok, dużo lepszego oleju już raczej nie kupisz. Możesz też zalać AMG 5W-40 ktorego niedawno analizowaliśmy i wyszedł więcej niż ok. Ewentualnie Yacco VX 1000 LL 0W-40.

Jezeli ostro depczesz i silnik pracuje na limicie chociaz z opisu raczej nie wynika to nieodmiennie do wysilonych silników polecę Motula 300V 0W-40. Możesz też zalać Yacco Galaxie RS 0W-40. Ale jeżeli ostro nie szalejesz to lepiej zostać przy cywilnych wersjach. Ja co prawda lałem 300V do diesla, ale ja to ja ;)

kolega jeździ na AMSOIL 0w40 i mówi ze wiecej oleju dolewa (na 8kkm jakies 600/700ml) ale spalanie ma mniejsze
znowu na MOTULU mówi, że dolewał ok 300ml ale więcej samochód palił - wiec polecił mi AMSOIL :)
myślałem też o 300V - mi nie szkoda kasy na olej, zmieniam raz na rok lub co 7-8kkm a robie rocznie jakies 9-11kkm
 
A powiedzcie mi jeszcze czy jest jakaś różnica czy samochód jest garażowany? Nie garazuje swojego auta i usłyszałem dziś komentarz ze powinienem kupowac 0w40 jak stoi na dworzu w zimę, tylko np 5w40 - pytam bo się nie znam a może to tez ma wpływ na coś chociaż jak dla mnie to chyba nie, ale co ja się znam... pozdro
 
Nie ma znaczenia w naszym klimacie, czy wlejesz 0, czy 5W. Nawet 10W jest ok jak patrzę na ostatnie zimy.

Raczej chodzi bardziej o bazy olejowe, niż o srogi klimat, ale to już inny temat.

Oczywiście możesz zawsze spróbować na zimę wlać sobie olej o lepszej pompowalnosci w niskich temperaturach.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki :)
O lepszej pompowalnosci czyli 0w czy 5w? Ja to rozumiem tak ze 5w jest gęstszy, wiec pewnie mowa o 5/10w
 
Dokładnie, różnice będą zauważalne poniżej - 30°C.

Tutaj chodzi o lepkość, są nawet 5W-40, które się lepiej zachowują w niskich temperaturach niż niektóre 0W-40.

Duzo też powie lepkość strukturalna CCS.
 
Ja dodam, że są nawet 10W40 o lepszym CCS niż 5W40, ale u nas nie dostaniesz, nawet na zamowienie niestety....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Dzieki koledzy za takie info :) mam nadzieje ze wiekszosc mi zostanie w głowie :)
reasumując zamawiać AMSOIL Signature Series 0w40, czy któryś z wyżej wymienionych Yacco? pewnie za dużej różnicy i tak nie ma, ale zdaje sie na Was :)
 
Moim zdaniem obojętne. Możesz spróbować jednego, później po 10 tysiącach drugiego.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W tym silniku bym zalecał jakieś dobre PAO-syntetyczne 0W40. Grube 5W40 niepotrzebnie zmęczy silnik i bedzie gorsze w niskich temperaturach jak auto stoi pod chmurkę. Oczywiście wśród 5W40 tez są wyjątki jak np. Eurol Fluence 5W40, który doskonale płynie i zachowuje się w niskich temperaturach ale na rynku jest sporo dobrych 0W40 i jest z czego wybierać.
 
Moje stoi pod chmurką i nawet 10W40 mu nie straszne rano. Nie sądzę, że 5W40 będzie w naszym klimacie, jak to określiłeś "grube".
 
Sa 5W-40 gdzie temperatura plyniecia siega -60°C, ale jakie to ma znaczenie? Szczegolnie w Polsce.
 
Zamówiłem AMSOIL SS 0w40, miałem nawet dziś wymieniać ale nie dam rady ;) zdam relacje po jakimś czasie :D dzięki za podpowiedzi
 
Back
Top