• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Civic X 1.5T bez filtra GPF

Technik321

Użytkownik
Samochód
Honda Civic X 1.5 Turbo
Marka samochodu
Honda Civic X
Budżet/ile litrów
400/4
Styl jazdy
Silnik
1.5 Vtec Turbo
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Witam serdecznie. Od niedawna posiadam Hondę Civic X generacji z silnikiem 1.5 Vtec Turbo o mocy 184KM rocznik 2017 bez filtra GPF. Za niedługo planuje wymienić olej, zastanawiam się co nalać ? Na korku pisze 0W20. Co polecacie dla tego silnika, jeżdżę głównie po mieście, czasem Lubie przycisnąć.

PS:
Mam też w garażu dodatek `archoil 9100 czy warto go dolać do nowego oleju ? Czy hondzie może on zaszkodzić ?
 
Jeszcze możesz wlać Shella Helix Ultra C2/C3. Wiem, ze motor bez GPF, ale to jest olej na dobrej bazie i o dobrych parametrach. Możesz go uzupełnić Archoilem AR9100 lub 9200v2 i będzie cacy.
 
W takim razie przemyśle wszystko między amsoil a tym
Shellem shell ma przewagę ze w razie jakiejś dolewki kupię go praktycznie wszędzie wiec to na plus ale dziękuje wszystkim za pomoc :)
 
Witam wszystkich :) do tej pory jeżdżę na amsoil SS 5w30. Zrobiłem na nim około 5 tys km. Z silnikiem wszystko jak najbardziej Ok chociaż olej trochę się przybrudził. Olej pachnie trochę benzyna wiec planuje go zmienić. Mam takie pytanie. Na forum civic wiele osób zachwala Ravenol ssv 0w30 usvo zastanawiam się czy przejść na niego czy stosować dalej amsoil SS 5w30? Aktualnie robię bardzo krótkie odcinki po 7km do w jedna stronę a niby ten ravenol jest stworzony z myślą o „dolewaniu paliwa do oleju „ przynajmniej tak wyczytałem. Bardzo proszę o pomoc.
 
Nie ma znaczenia. Obie marki są podobnej jakośc i ich topowe produkty będą na tym samym poziomie. Plusem Ravenola jest to że maja oficjalne aprobaty, czego nie ma Amsoil SS, ale to tyle.
 
@Technik321, na forum civic'a to snują takie teorie, że głowa mała ...
Niedawno widziałem film, gdzie autor (chyba) na podstawie Indeksu Lepkości wnioskował o zjawisku, które opisane było jako "mikrospadki lepkości pod dużym naprężeniem ścinającym" ...
Witam wszystkich :) do tej pory jeżdżę na amsoil SS 5w30. Zrobiłem na nim około 5 tys km. Z silnikiem wszystko jak najbardziej Ok chociaż olej trochę się przybrudził. Olej pachnie trochę benzyna wiec planuje go zmienić.
Honda niestety dolewa benzynę w dość znacznych ilościach do oleju.
Nie jest to dobre, aczkolwiek z silnikami nic wielkiego się z tego tytułu nie dzieje, przynajmniej w perspektywie 50-100 tys km.
Druga sprawa, Amsoil mocno ciemnieje w silniku, ale to nie znaczy, że z lejem coś złego się dzieje.
Popatrz na fotki ASL'a po 2500 km:
No i wreszcie, silniki TGDI "mocno barwią" oleje ze względu na wytwarzanie się sadzy podczas procesu spalania benzyny.
Osobiście na Amsoilu dojechałbym do 10 tys km i rozważył zmianę marki oleju.

Mam takie pytanie. Na forum civic wiele osób zachwala Ravenol ssv 0w30 usvo zastanawiam się czy przejść na niego czy stosować dalej amsoil SS 5w30?
Osobiście stosowałbym oleje 5w30, a nawet 10w30. 0w30 w naszym klimacie nie ma uzasadnienia.
Marka oleju również jest drugorzędna.
Jednak biorąc pod uwagę specyfikę Twojej eksploatacji:
Aktualnie robię bardzo krótkie odcinki po 7km do w jedna stronę ...
rozważyłbym oleje tańsze, np Shell, Orlen, Lotos, Total, ... i zdecydowane skrócenie interwału wymian.
7500 km wydaje się rozsądnym kompromisem. Po prostu, stosowanie najdroższych olejów w tym przypadku to strata kasy, aczkolwiek to Ty decydujesz.
Radziłbym zmienić charakter eksploatacji samochodu (w miarę możliwości), bo to po prostu jest jego zajeżdżanie.

niby ten ravenol jest stworzony z myślą o „dolewaniu paliwa do oleju „ przynajmniej tak wyczytałem.
To nie jest prawdą. Żaden olej nie jest odporny na rozcieńczenie paliwem.
Po prostu, do pewnego stopnia parametry oleju są utrzymywane w ryzach przez dodatki, a później w znacznej mierze lepkość oleju zapewnia jako taki margines bezpieczeństwa.
Z naszymi (zerowymi) możliwościami badawczymi, nie wiemy gdzie leży granica bezpieczeństwa.
 
Last edited by a moderator:
@Technik321, nie rozumiesz :)
Amsoil to olej typowo longlife z interwałami do 25 tys mil, czyli 40 tys km!
Jest drogi, ale przy takich interwałach wymian pokazuje swoje zalety.
Oczywiście nie namawiam na 40 tys km pomiędzy wymianami, ale 15-20 tys już jak najbardziej.

Sam w lutym wlałem ASL'a i liczę na 15 tys interwał, czyli wymiana za rok.
W Twoim przypadku jest podobnie jak z jazdą u mnie.
Też nie pokonuje wielkich tras, ale te 10-20km/raz najczęściej się zdarza.
Sam jestem w 100% przekonany do taniutkiego GM'a, bo silnik po prostu bdb na nim pracuje, ale "żądza PAO" przeważyła ;)
Ty możesz tak samo robić, czyli stosować np jakiegoś Shella 5w30 C3 za około 100PLN/4L i wymieniać co 7500km, możesz również lać Amsoila, czy Ravenola w 2x większej cenie.
Dla silnika tak naprawdę bez większej różnicy, a sam błędu nie popełnisz.

Zrobisz, jak będziesz uważał.
 
Back
Top