@Technik321, na forum civic'a to snują takie teorie, że głowa mała ...
Niedawno widziałem film, gdzie autor (chyba) na podstawie Indeksu Lepkości wnioskował o zjawisku, które opisane było jako "mikrospadki lepkości pod dużym naprężeniem ścinającym" ...
Witam wszystkich
do tej pory jeżdżę na amsoil SS 5w30. Zrobiłem na nim około 5 tys km. Z silnikiem wszystko jak najbardziej Ok chociaż olej trochę się przybrudził. Olej pachnie trochę benzyna wiec planuje go zmienić.
Honda niestety dolewa benzynę w dość znacznych ilościach do oleju.
Nie jest to dobre, aczkolwiek z silnikami nic wielkiego się z tego tytułu nie dzieje, przynajmniej w perspektywie 50-100 tys km.
Druga sprawa, Amsoil mocno ciemnieje w silniku, ale to nie znaczy, że z lejem coś złego się dzieje.
Popatrz na fotki ASL'a po 2500 km:
Założyłem wątek , bo uważam , że film z pomiaru po 1200 km nowego silnika, wiele opinii zmieni . Warto oglądnąć cały materiał . Temp zapłonu oleju spadła do 105⁰C . Czy wtrysk bezpośredni to zabójca oleju/silnika ? Co z tego że CO² jest mniejsze i spełnia E6 skroro 3x częściej trzeba zmieniać...
www.oilclub.pl
No i wreszcie, silniki TGDI "mocno barwią" oleje ze względu na wytwarzanie się sadzy podczas procesu spalania benzyny.
Osobiście na Amsoilu dojechałbym do 10 tys km i rozważył zmianę marki oleju.
Mam takie pytanie. Na forum civic wiele osób zachwala Ravenol ssv 0w30 usvo zastanawiam się czy przejść na niego czy stosować dalej amsoil SS 5w30?
Osobiście stosowałbym oleje 5w30, a nawet 10w30. 0w30 w naszym klimacie nie ma uzasadnienia.
Marka oleju również jest drugorzędna.
Jednak biorąc pod uwagę specyfikę Twojej eksploatacji:
Aktualnie robię bardzo krótkie odcinki po 7km do w jedna stronę ...
rozważyłbym oleje tańsze, np Shell, Orlen, Lotos, Total, ... i zdecydowane skrócenie interwału wymian.
7500 km wydaje się rozsądnym kompromisem. Po prostu, stosowanie najdroższych olejów w tym przypadku to strata kasy, aczkolwiek to Ty decydujesz.
Radziłbym zmienić charakter eksploatacji samochodu (w miarę możliwości), bo to po prostu jest jego zajeżdżanie.
niby ten ravenol jest stworzony z myślą o „dolewaniu paliwa do oleju „ przynajmniej tak wyczytałem.
To nie jest prawdą. Żaden olej nie jest odporny na rozcieńczenie paliwem.
Po prostu, do pewnego stopnia parametry oleju są utrzymywane w ryzach przez dodatki, a później w znacznej mierze lepkość oleju zapewnia jako taki margines bezpieczeństwa.
Z naszymi (zerowymi) możliwościami badawczymi, nie wiemy gdzie leży granica bezpieczeństwa.