• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 1999r. benzyna+LPG - dobór oleju silnikowego i oleju manualnej skrzyni biegów

Drozda

Nowy użytkownik
Samochód
Honda CR-V 1999r. 2,0 pb
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
150 zł, 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2,0 benzyna, Honda B20Z1, 147 KM
Data produkcji
1999
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,3
Jakiego oleju wymaga instrukcja
syntetyczny 5w30, API SJ
Jaki olej masz obecnie
Motul Specific CNG/LPG 5w40
Witam serdecznie

Proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego do Hondy CR-V rocznik 1999. Przebieg 344 kkm. Pobór oleju ok. 0,3 l na 1000km. Samochód użytkuję od 8 lat, od przebiegu 185 kkm. Poprzedni właściciel chyba korzystał z oleju Motul x-clean 5w30. Ja również początkowo używałem tego samego oleju, by później (od ok. 5 lat) wlewać Motul Specific CNG/LPG 5w40. Wymiany oleju co ok. 10-15 kkm. Przy przebiegu 190 kkm zamontowałem instalację LPG.
Nigdy nie korzystałem z płukanki. Teraz chciałbym użyć płukanki silnika, lecz nie wiem której. Proszę o propozycje.

Druga sprawa to olej manualnej skrzyni biegów. Ostatnio miewam problemy z pierwszym biegiem i wstecznym (czasem ciężko wchodzą). Wymiana oleju w skrzyni 88 kkm temu. Zastosowałem Honda MTF. Chciałbym wymienić ten olej, proszę o dobór oleju. Producent wymaga 75W80 GL4. Czy powinienem dodać do nowego oleju dodatek zmniejszający tarcie? Jeżeli tak, to jaki?
 
Pozostając przy Motulu do silnika można zaproponować X-Clean EFE 5w30, Eco-Clean 5w30 a do skrzyni Motylgear 75w80. Co do płukanki MIllers, Xado, Valvoline, Motul.

 
Ja bym wrócił do X-Clean 5W-30. Nie ma sensu katować silnika podwyższoną lepkością. To jest azjatycki silnik, będzie szczęśliwy jak mu "wodę" zalejesz :)

Jeżeli chcesz zmienić markę to po taniości (ale jakościowo bardzo dobrze) w zasadzie dowolny Orlen albo Lotos w lepkości 5W-30, możesz też wybrać sobie coś z mojej listy w podpisie z taką lepkością.

Co do płukanki to zależy jak bardzo chce ci się bawić. Możesz Motula, będziesz miał pakiet z olejem. Stosowałem ich płukankę, nie miałem uwag.

Olej do skrzyni - do Kijanki leję Redline ale dla ciebie to będzie raczej przerost formy nad treścią (ja dość brutalnie traktuję Kijankę jak mam fun-day :D). Tutela ZC75 - stosowałem w Alfach które miałem wcześniej i byłem zadowolony. Albo polecony wyżej Motul 75W-80.
 
Ja z doświadczenia Hondowego trzymałbym się MTFa. Dobry olej, nie jest bardzo drogi a przy innych pojawiają się czasem stękania na forum, że było gorzej niż przed zmianą. Czy słuszne? Nie wiem. Przy nalocie 344 tys. km może to po prostu synchonizatory się już spracowały i tego olejem nie naprawisz :D.
 
Dzięki za odpowiedzi :)
A jakbym do obecnego oleju dodał ten dodatek w tubce Liqui Moly do oleju przekładniowego? Czy to pomogłoby spowolnić zużycie synchronizatorów?

Przejrzałem trochę to forum i widzę opinię, że oleje Motul nie są rewelacją za tę cenę, że są oleje lepsze w tej cenie a nawet tańsze. Nie uparłem się na Motul, chętnie mogę zmienić producenta oleju. Zależy mi aby silnik był jak najdłużej w dobrej kondycji, bo lubię ten samochód i chciałbym nim jeździć jak najdłużej :D
 
Motul Specific CNG/LPG 5w40. Wymiany oleju co ok. 10-15 kkm. Przy przebiegu 190 kkm zamontowałem instalację LPG.
Olej typowo pod LPG nie jest Ci potrzebny. Pozostań na lepkości 5W30, ewentualnie 0W30.

Nigdy nie korzystałem z płukanki. Teraz chciałbym użyć płukanki silnika, lecz nie wiem której. Proszę o propozycje.
Postojowe płukanki to bardzo fajna sprawa i śmiało można polecić Liqui Moly, czy Shella, lub na przykład Oilem.

Chciałbym wymienić ten olej, proszę o dobór oleju
Trzymaj się ściśle zaleceń producenta co do klasy i lepkości. Możesz pozostać na oleju Hondy, lub wybrać coś z oferty Castrola, Fuchsa.

Pobór oleju ok. 0,3 l na 1000km
300ml\1000km? Sporo. Pasuje sprawdzić, jak tam uszczelniacze zaworowe, ale to raczej nie jest ich wina. Przy takim poborze oleju, rosną koszta dolewek, nie ma sensu pchać się w coś z wyższej półki cenowej.
 
Back
Top