• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
No tak tu się zgadzam rzeczywiście wtedy nie ma aż takiej różnicy, ale kaliope wspominał o 5w40. To tak jak zrównanie 5w40 i 10w40, zupełnie inne oleje i inna dystrybucja temperatury. Może nie potrzebnie użyłem stwierdzenia "30 niż 40". Oczywiście silnik się nie uszkodzi, jedny plus to, że przy dużym rozcieńczeniu paliwem krótkie interwały są bardziej uzasadnione ekonomicznie dla 5w40. Osobiście z własnych doświadczeń z silnikami hondy o pojemności 2.0, na krótkie trasy polecam zdecydowanie 5w30 lub 0w30. Koniec, nie wdaję się dalej w bezsensowne dyskusje.
 
Oczywiście że szybciej złapie temperaturę na na oleju o niższej lepkosci, sprawdzone w praktyce, silnik hondy k24 na tej samej trasie na 0w20 podjeżdżając pod dom mam temp oleju 80° na większej lepkości np 5w40 nie dochodzę do 70°
 
Tak mobil 1 0w20 czyli zbliżone do 0w30 ale na Neste 0w20 było to samo, więc ja to jest? 0w20 vs 5w40 jest różnica a już na 0w30 vs 5w40 nie ma ?
 
Widzę kaliope , że ciągnie cię do lepkości 0W30 bo zasłaniasz się zimą..... to zobacz jak wygląda moja zima w porównaniu do Twojej. Ty w Krakowie masz po prostu jesień . Ja jadę na Amsoil 5W30 SS ( ASL) i rozruch idealny przy temp. -17*C robię rozrusznikiem 1 pełny obrót wałem i silnik pracuje.Masz taką samą rozpiętość olejów które możesz zastosować co ja w Mitsubishi ASX od 0W20 do 5W40 Ja wybrałem środek skali czyli 5W30 i jest idealnie
 

Attachments

  • 602bce4d28aee_o,size,933x0,q,70,h,0f67c2.jpg
    602bce4d28aee_o,size,933x0,q,70,h,0f67c2.jpg
    113,2 KB · Odwiedzin: 209
  • 602bce4fce254_o,size,933x0,q,70,h,83ebe0.jpg
    602bce4fce254_o,size,933x0,q,70,h,83ebe0.jpg
    46,8 KB · Odwiedzin: 201
  • 602bce53b205a_o,size,933x0,q,70,h,d95c11.jpg
    602bce53b205a_o,size,933x0,q,70,h,d95c11.jpg
    67,6 KB · Odwiedzin: 215
Last edited:
Mijają 2 miesiące od zmiany oleju. Cóż przestało być EKO po zmianie oleju z A5 na A3. Auto wyraźnie więcej pali, choć niektórzy mówili, że nawet tego nie zauważę. Zarówno w mieście jak i w trasie Honda pali o 0.5 litra więcej.

Chyba wrócę do A5 :) i chyba przejdę na 5w30.

Czy są jakieś tańsze dobre alternatywy do Amsoil 5w30 Signature Series A5 SN?
 
Last edited:
Czy są jakieś tańsze dobre alternatywy do Amsoil 5w30 Signature Series A5 SN?
Każdy z normą Dexos1 gen2, czyli kilkaset olejów:
Nie są to typowe oleje A5/B5, ale Honda się nie "pogniewa" na taki olej.
W praktyce szukaj:
- Motul Eco Lite
- Yacco GDI
- Orlen DEX1
- Liqui Moly Special Tec DX1/ Meguin megol Dynamik DX1
- Eurol Protence
- ...

Z typowych A5/B5:
(polskie i tanie)
- Orlen Max Exoert F
- Lotos Aurum A5/b5
- Specol A5/b5 (@Michalos12 mnie upomniał, że nie wspomniałem o Specolu ... ;) )

- Shel HU A5/b5
- Motul Eco Energy
- Total NFC
- Castrol Edge A5/b5
- ...

Więcej nie chce mi się wymieniać ... ;)
 
Last edited by a moderator:
Mam hopla na punkcie obserwacji spalania i znam auto bardzo dobrze. Każdy bak od 3 lat obliczam. W mieście, w lecie, nie paliła nigdy więcej jak 10. Spokojnie schodziłem do 9l, mimo, że silnik 2.0. Jak były bardzo duże korki to dochodziło do 9.8. Teraz z ostatnich, bardzo ciepłych dni, i zawsze przy takim samym stylu jazdy mam 10.4. Takie spalanie to mam zimą, dochodzące do 11.

Teraz byłem na weekend w górach, w rodzinne strony. Ta sama trasa co zawsze, ten sam ładunek, box na dachu. Paliła mi 7 max 7.5. Z tej ostatniej jazdy wyszło 8.
 
Nie są to typowe oleje A5/B5, ale Honda się nie "pogniewa" na taki olej.

Co to znaczy, że nietypowe A5? Patrzę na Motul Eco-lite 5w30 i Orlen DEX-1 i rzeczywiście tam nie jest A5 tylko GF-5. Jak się ma GF-5 do A5?
 
@kaliipe
W ASO mają olej Honda 2,0 z beczki 60 zł 1L 0w20 .
Ja mam zalany Shell 0w30 SN i nie pali więcej .

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Co to znaczy, że nietypowe A5? Patrzę na Motul Eco-lite 5w30 i Orlen DEX-1 i rzeczywiście tam nie jest A5 tylko GF-5. Jak się ma GF-5 do A5?
Oleje d1g2 z a5b5 mają wspólny przedział lepkości hths, od 2.9 do 3.5, czyli to oleje "paliwo oszczędne".
Są jednak sformułowane pod zapobieganie samozapłon przy niskich prędkościach obrotowych i dużym obciążeniu w silnikach tgdi. Mają też mniej popiołów siarczanowych.
Natomi wymagania hondy są ma tyle niskie i szerokie, że z powodzeniem każdy olej o danej lepkości je spełni.
 
Oleje d1g2 z a5b5 mają wspólny przedział lepkości hths, od 2.9 do 3.5, czyli to oleje "paliwo oszczędne".

Czyli im mniejsze hths, tym olej mniej lepki, czyli silnik będzie miał mniejsze opory i mniej palił, tak?
 
@kaliope, masz rację, przy czym te różnice w spalaniu będą minimalne.
I pamiętaj, że zbytnie obniżenie HTHS może doprowadzić do przyspieszonego zużycia silnika.
 
Są jednak sformułowane pod zapobieganie samozapłon przy niskich prędkościach obrotowych i dużym obciążeniu w silnikach tgdi.
Tgdi to turbo na bezpośrednim wtrysku?


Natomiast wymagania hondy są ma tyle niskie i szerokie, że z powodzeniem każdy olej o danej lepkości je spełni.
Ale generalnie dla Hondy lepiej lać SM/N A5 czy SM/N GF-5?

Pisałem wyżej, że ma być SN, ale jeszcze raz sprawdziłem w instrukcji i ma być SM lub wyżej.
 
Last edited:
I pamiętaj, że zbytnie obniżenie HTHS może doprowadzić do przyspieszonego zużycia silnika.
No tak, tylko trzeba też podkreślić, że jeżeli konstruktor silnika zaleca do niego oleje niskolepkościowe, to sam silnik też do takich olei został skonstruowany i te oleje nie będą tego silnika chronić gorzej, niż oleje o wysokim HTHS. A wręcz może być odwrotnie, bo olej przepływa przez układ smarowania szybciej, z mniejszymi oporami, przez co też np. efektywniej odbiera ciepło z elementów silnika.
 
Jaka jest bezpieczna dolna granica HTHS ?.

Honda w instrukcji wskazuje normę GF-5

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top