• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Tak jest, @Triumphator, nie dopisałem tego szczególiku ... :)
A5/B5 5w30 to dla silników Hondy już jest "oczko wyżej", niż zaleca producent.
A ten zaleca olej 0w20, czyli hths z przedziału 2.6-2.9 i na tym oleju wolnossące benzyny Hondy robią przynajmniej 0,5 mln km ....

@kaliope, klasyfikacja ILSAC odpowiada właściwie 1:1 klasyfikacji API.
ILSAC GF5 ~= API SN.
Olej dobierasz wg dowolnej ze specyfikacji, przy czym ACEA (europejska) opisuje oleje inaczej niż API i ILSAC.
Jest bardziej szczegółowa, a przede wszystkim stawia wyższe wymagania jakościowe olejom.
 
Jaka jest bezpieczna dolna granica HTHS
Kiedyś @poziom1989 wrzucał na forum wykres przedstawiający poziom ochrony silnika do wartości HTHS, nie mogę go teraz znaleźć, ale z tego co pamiętam było to około 2,4-2,6.
Ogólnie patrzenie na samą wartość HTHS przy obecnym zaawansowaniu samych środków smarnych, jak i postępie materiałoznawstwa w konstrukcjach silników, to strasznie wąskie spojrzenie.
 
A5/B5 5w30 to dla silników Hondy już jest "oczko wyżej", niż zaleca producent.

W Maździe CX-3 2.0 małżonki ma być A5. Honda 2.0 dopuszcza A1/A3/A5. - O czym świadczy aż taki duży rozrzut w Hondzie w stosunku do Mazdy? Że Mazdy jest bardzo ciasno spasowany z małą średnią kanalików olejowych a silnik Hondy łyka każdą lepkość oleju?
 
Last edited:
"Ciasno spasowany" to takie uproszczenie myślowe dla niewtajemniczonych.
Pasowanie na czopach głównych i korbowych średnio wynoszą 0,025mm/25mm czopa.
Czyli dla czopa 50mm, luz wynosił będzie przeciętnie 0,05mm +/- tolerancja wykonania.
Na forum był nawet na ten temat szczegółowy artykuł, ale nie mogę go znaleźć ...

Co do wymagań, to Honda i Toyota mają tak szerokie dopuszczenia, że sam się temu dziwię.
Mazda w swojej historii ma współpracę z Fordem, czyli A5 i pochodne są święte.
Myślę, że dla tych dwóch samochodów spokojnie możesz dobrać jeden olej i się go trzymać tak dla świętego spokoju.
A5/B5, 5w30 to taki bezpieczny kompromis.
 
Ja przy takim uzyciu lal bym 0w20. Lub inny olej z niska lepkoscia w 40stC. Powinien lepiej odbierac cieplo i szybciej osiagac przez to temperature. Japonskie oleje oem maja duzo molibdenu wiec nie ma co sie latem przejmowac
 
A CASTROL 5W30 MAGNATEC to olej godny polecenia? Jest A5 i SN, czyli idealnie pod Hondę.
 
Jasne, że tak.
Ostatnio analizy Castroli pozytywnie zaskakują.
Uważaj tylko na "lewe źródła" dystrybucji, czytaj: kupuj w dużych sieciach lub z oficjalnego sklepu..
 
Ja mam w tej chwili tego castrola. Jestem na tak. Drugi to Ams OEF 5W30. Pakiet podobny tylko detergenty anty LSPI
 
Honda podpisała z Castrolem umowę na Europę i jest taki olej dostępny w ASO.
Honda dopuszcza różne oleje inlekos i z wyjątkiem Type R X gen
e2e61b5eb9e213ba869f0162cce6367e.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
Wszedłem na dobór oleju na Castrol i co ciekawe jako pierwszy wybór rekomendują Castrol EDGE 5W-30 M C3/SN a jako wybór alternatywny Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5/SN

Czy możecie mi koledzy to wyjaśnić? Dlaczego Castrol uważa inaczaj niż Honda i proponuje C3 jako pierwszy wybór?
 
Dlaczego Castrol uważa inaczaj niż Honda i proponuje C3 jako pierwszy wybór?
nie sugeruj się ich doborem dla starszych aut.

z mojej strony jeżeli robisz te trasy załadowany to Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, CRV to kawał fury. Silnik chodzi pewnie ponad 6-7h, też jeżdżę raz do roku, ale za to dużo i długo, honda ma szeroki zakres stosowania lepkości lecz wszystko zależy od sposobu użytkowania i jest to prosty silnik na zwykłym wtrysku, więc nie musisz się kurczowo trzymać eko-olei SN-RC & C3, możesz SM dla aut bez turbin, A3/B4.
 
Wszedłem na dobór oleju na Castrol i co ciekawe jako pierwszy wybór rekomendują Castrol EDGE 5W-30 M C3/SN a jako wybór alternatywny Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5/SN

Czy możecie mi koledzy to wyjaśnić? Dlaczego Castrol uważa inaczaj niż Honda i proponuje C3 jako pierwszy wybór?

Nie uważa inaczej. Dla japońskich silników głównym kryterium doboru oleju są normy JASO i/lub ILSAC (czyli normy stosowane na rodzimum rynku), potem API a na końcu ACEA. Wynika to z tego że głównymi rynkami dla konstrukcji japońskich są Japonia i USA/Kanada.

Castrol dobrał oleje spełniające normy API SN więc lepsze niż minimum wymagane przez instrukcję.
 
Wiem, że patrzę albo na API albo na ACEA, jednak chciałbym mieć 2w1 :) Więc chciałbym mieć A5/SM lub N. Jak pisałem auto jeździło przez 20tys na Motul 0w30 A5/SL i w sumie było super. Jak ściągnąłem pokrywę do regulacji zaworów, klawiatura czysta jak łaza. Grama szlamu, paprocha. Jak nowa. Byłem zdumiony. Chyba, że płukanka tak wyczyściła.

Dwie osoby mnie namawiają na Lotos Aurum 5w30 A5/SN w śmiesznej cenie. Choć w postach pod testem na tym forum czytam trochę niepochlebne opinie, nie ma zachwytu. Identyczne parametry ma też wspomniany Castrol Magnatec Start Stop 5w30 A5/SN. Więc powiedzcie szczerze, czy Castrol jest lepszym ....a może dużo lepszym wyborem od Lotos?
 
Last edited:
Patrząc na analizy Castrol ma więcej metalicznych dodatków, ma na pewno przewagę dodatków firmowych grupy BP, w Magnatecu są te same co z topowych Edge tylko w mniejszych stężeniach. W Aurum tego nie widać, ale ciężko ocenić nie znając dokładnie pakietu jaki jest tam stosowany. Z drugiej strony Lotos ma ciut wyższe TBN i lepkości, ale minimalnie. Oba oleje mają fizyczne parametry w miarę porównywalne, nie widać jakiejś znaczącej przewagi któregokolwiek.

Ja z Castrola jestem bardzo zadowolony. Lotosów do Kijanki nie lałem bo nie mają ACEA C2 więc ciężko mi pisać z osobistych doświadczeń. Aurum to budżetowa, "beznormowa" seria Lotosa, niestety ich topowa czyli Quazar jest praktycznie niedostępna w Polsce, czasami na stacjach się coś pojawia ale niezbyt często, a jak pojawia się w necie to kosztuje chore pieniądze.

Wg mnie oleje są na porównywalnym poziomie, do swojego wozu nie miałbym problemów z zalaniem któregokolwiek.
 
Hej, to znowu ja :) Wybrałem wspólny olej dla mojej Hondy CR-V i Mazdy CX-3 żony, tzn Castrol Magnatec 5w30 A5/SN i już mnie ludzie straszą, że zrobiłem głupotę, że silnik będzie zalepiony masłem, że każdy mechanik mi to powie, który rozbierał silnik po Castrolu.

Zrobiłem o tym i filmik i czytam negatywne komentarze. Nie wiem czy mogę tu wrzucić link. Jeśli mogę to


A jak nie można to proszę moda o skasowanie.
Czy ta krytyka jest uzasadniona?
Czy mam się pozbyć tego oleju?
 
@kaliope jedna uwaga, w filmie powiedziałeś, że oficjalny sklep castrola nie widnieje wśród oficjalnych dystrybutorów, czym wprowadziłeś w błąd, ponieważ metler, jak najbardziej oficjalnym dystrybutorem jest i na stronie castrola widnieje.

Kolejna sprawa...olej specjalistów z YT, for i grup, bo tam Castrol jest na banowanym, a prawda jest taka, że to naprawdę dobre oleje i w analizach, czy to u Niemców, czy Rosjan, czy u nas, wychodzą bardzo dobrze.
To jest standard w sieci, że Castrol jest fuj, najlepsi są Fordziarze, Formula F jest genialnym olejem, ale Magnatec A5 jest badziewiem...pomimo, że to ten sam olej xD.
Może nie samochody, ale serwisując hobbystycznie motocykle, mam znajomego, który wewnętrznie się gotował, kiedy wspominałem o olejach Castrola. Przyjechał, zrobiłem mu serwis, kilka dni później wrócił zadowolony, że skrzynia tak zarąbiście pracuje, że chyba Motul, bo miał lanego 5100, chyba coś poprawił. Zrzedła mu mina, jak poinformowałem go, że w silniku ma Power1 Racing od Castrola ;).
@jerseyAdmin chyba @luckyboy i ja osobiście, możemy Ci potwierdzić, że na Magnatecu silniki pracują świetnie.
 
Back
Top