• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
Skąd to opowieści o zalepionym silniku masłem? Rozumem, że gdyby tak było, to po ściągnięciu pokrywy zaworów po jakimś czasie, owe masło zobaczę. Natomiast jak będzie czysto jak łza jak miałem po Motulu, to bedzie ok. Tak?
 
A Motul 8100 ECO-LITE 5W-30 ma API SP-RC, czyli rozumiem, że wyższe niż SN, tak? Natomiast nie piszą jaka mą normę ACEA, czemu tak?

 
Widzę, że ten Motul ma HTHS ≥ 2,9, czyli rozumiem bardzo niskie. A czemu w opisie Castrol Magntec SS A5 SN nie ma jakie tam HTHS? Ktoś wie?

 
Nie jest niskie...,jest pod niższe spalanie, jeśli silnik jest przystosowany pod taki olej,nic mu nie będzie
 
Ale oleje Dexos1 gen2 i ACEA A5/B5 pod tym względem są identyczne!
Przedział HTHS wynosi 2.9-3.5 i obydwa ww oleje, czyli Motul i Castrol spełniają ten warunek.
Różnica między tymi olejami polega na formulacji i kilkoma innymi drobiazgami.
Po pierwsze, Dexos1 gen2 (również i API SN Plus, API SP) to grupa olejów dedykowanych silnikom benzynowym z wtryskiem bezpośrednim, gdzie występuje ryzyko wystąpienia LSPI, czyli specjalna formulacja z obniżoną zawartością Ca.
A5/B5 to "klasyczne oliwy" o obniżonej lepkości dynamicznej (HTHS).
 
Rozumiem, że odpowiedź na te 4 pytania to 4 razy "tak":

1. Oleje Dexos1 gen 2 podają parametry według ILSAC a nie ACEA, tak?

2. Czyli olej ACEA: A5, API: SN będzie bardzo podobny do ILSAC: GF-5, API: SN, tak?

3. ILSAC: GF-5, API: SN będzie tym bardziej lepszym wyborem dla mojej Mazdy skoro D1 G2 są dedykowane pod wtrysk bezpośredni, tak?

4. ILSAC: GF-5, API SP-RC ma lepsze parametry niż ILSAC: GF-5, API: SN, tak?
 
1. TAK
2. Niezupełnie. ILSAC GF5 jest odpowiednikiem API SN. O ACEA nie ma mowy.
3. nie bardzo rozumiem ...
4. NIE - nie do końca. Różnica jest w wymogach API SN i API SP.

API SP jest z grubsza odpowiednikiem Dexos1 gen2, tzn ma dodane testy na występowanie LSPI oraz "ochronę przeciwzużyciową łańcuszka rozrządu". API SN to "klasyczne" oleje.
 
2. Niezupełnie. ILSAC GF5 jest odpowiednikiem API SN. O ACEA nie ma mowy.
Tzn. chodziło mi o to, że GF5 to parametr olejów d1g2, a one są podobne do ACEA A5 pod względem oszczędności paliwa z uwagi na niskie HTHS (2.9 do 3.5), tak?

3. nie bardzo rozumiem ...
Chodziło mi o to, że np d1g2, GF5, SP-RC czy SN będzie dobrym wyborem pod Mazdę bo ona ma wtrysk bezpośredni, czyli lepszym wyborem niż klasyczne ACEA A5, SN jak Castrol Magnatec 5w30 A5/SN.

4. NIE - nie do końca. Różnica jest w wymogach API SN i API SP.
Ale pod moją Hondę i Mazdę, lepiej mieć SN czy SP-RC, czy wszystko jedno?
 
Tzn. chodziło mi o to, że GF5 to parametr olejów d1g2, a one są podobne do ACEA A5 pod względem oszczędności paliwa z uwagi na niskie HTHS (2.9 do 3.5), tak?
Chyba wszystkie oleje spełniające D1g2 mają deklarację ILSAC GF5, a ostatnio GF6.

Chodziło mi o to, że np d1g2, GF5, SP-RC czy SN będzie dobrym wyborem pod Mazdę bo ona ma wtrysk bezpośredni, czyli lepszym wyborem niż klasyczne ACEA A5, SN jak Castrol Magnatec 5w30 A5/SN.
A czy Mazda ma jakiekolwiek doładowanie?
No i co zaleca producent?

Akurat ja uważam, że A5/B5 można zastąpić olejami d1g2, bo jest bardzo dużo podobieństw w wymaganiach.
Ale pod moją Hondę i Mazdę, lepiej mieć SN czy SP-RC, czy wszystko jedno?
Tutaj akurat "co wlejesz, na tym pojedzie".
A5/B5, A3/B4, 0w20, 5w40 - "wsio ryba".
Ja lałbym do takiego silnika Amsoila, o którym wspomniał @soszo.
Zresztą mam go w Astrze i uważam, że jest świetny!
Zaraz za nim ... taniutki GM, potem Orlen DEX1/Motul Eco Lite.
Problem z GM'em jest taki, że mi po 8 tys km od wymiany zaczynał się pobór oleju, tzn z bagnetu znikało 2-4mm.
Na ASL tego nie zauważyłem.
To takie czepianie się na siłę i wykazywanie lepszego/gorszego oleju.
 
A czy Mazda ma jakiekolwiek doładowanie?
No i co zaleca producent?
Wolnossąca, w instrukcji 0w20, 5w30, A5 lub SN

Ja lałbym do takiego silnika Amsoila, o którym wspomniał @soszo.
Zresztą mam go w Astrze i uważam, że jest świetny!
AMSOIL OE MOTOR OIL (OEF) 5W30, ok. 150zł
API SN plus
ACEA A5
ILSAC GF-5,

AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30 (ASL), ok. 220zł
API SN
ACEA A5
ILSAC GF-5


Widzę, że te oleje są niemal identyczne, a jest aż 70zł różnicy na bańce. Ten tańszy dużo słabszy? Generalnie zależy mi bardzo, żebym miał ten sam olej w Hondzie i Maździe, żeby robić sobie bezproblemowe dolewki, bo w Hondzie 3.7l a w Maździe 4.2l, więc, żeby to co zostanie z Hondy dolać do Mazdy i w ogóle jak kupię np 3 bańki, żeby dolewać to co zostanie do byle którego auta i nie marnować oleju.
 
@kaliope, jak pisze @jerseyAdmin - Amsoil to tylko seria Signature, czyli tutaj ASL, który owszem, jest bardzo drogi.
Ja na nim jeżdżę, bo mam specyficzny silnik, który na nieodpowiednim oleju poszarpuje (LSPI) - akurat na ASL przez 10 tys km, ani raz "nie kichnął".
Ty masz 2 wolnossące silniki z czego jeden (CRV) pojedzie na wszystkim.
U Ciebie na 99,9% w Mażdzie nie wystąpi LSPI, bo to dotyczy mocno obciążonych TGDI.
Z powodzeniem możesz stosować dowolny inny olej.
A gdybym ja miał kupować OEF, wybrałbym Yacco GDI:
 
5W30 czy 0W30 A5/B5 z normą API SN czy SM to rzadkość, u nas 90% to oleje z normą SL.
Większość wyszukiwarek oleju dobiera olej do mojej Hondy 5w30 A5/B5 i norma SL.
Do tej pory lałem 5w30 i 0w30 z normą A3/B4 i API SL, olej zmieniam co 10 tysięcy. I jak myślisz coś się stało, zupełnie nic... Te silniki serii R są uniwersalne i odporne na olej, ważne abyś w zakresie normy ACEA lub API się trzymał i na czas zmieniał.
Przy następnym przeglądzie też zaleję A5/B5 z ciekawości ile spadnie spalanie auta. Też myślałem o tym Amsoil OE lub nasz Lotos Aurum A5/B5 i "podpaść" go AR9100.
 
A gdybym ja miał kupować OEF, wybrałbym Yacco GDI
A gdybym miał kupić yacco wybrał bym Eurol Protence itd itp. I zaczynamy od nowa 😉

Mobil1 ESP LV 0W30 to olej z pakietem zddp fullsaps ale z obniżoną zawartością wapnia. Wart rozważenia. API SL, API SN meets engine test.
 
Amsoil to tylko seria Signature,
Czyli ten tańszy Amsoil OE MOTOR OIL (OEF) 5W30 jest dużo słabszy od Signiature S i rozumem zniża się jakościowo do Castrol Magnatec 5w30 A5. Mają prawie takie same parametry. Czy te dwa oleje to podobna jakość, czy może Amsoil mimo wszystko wypada lepiej albo sporo lepiej od tego Castrola? Cena też praktycznie taka sama. Castrola już kupiłem wiec wleje go na pewno na jeden interwał, ale może potem coś innego wybiorę.
 
OEF jest spoko. Kwestia tylko czy lepszy od innych w tej klasie , a co za tym idzie czy jest wart swojej ceny.
 
Back
Top