• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CR-V 2.0

kaliope

Użytkownik
YOUTUBE
UCVfXb159T4XHT-Hl75-HcjQ
Samochód
Honda CR-V 2.0, Mazda CX-3 2.0
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
220/4
Styl jazdy
Silnik
2.0 benzyna
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3 lub A5 0w20, 0w30, 5w30, 5w40, 0w40, SM
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5
Witajcie, Honda CR-V 2013, 2.0.

Auto użytkowane głównie w mieście (80-90%) do tego krótkie trasy (5-6km). Kraków. Czyli bardzo często start z zimnego silnika.
Ale!!!! rok rocznie wyjazd do Chorwacji. Auto zapakowane na maxa, full bagaż, 4 os, box na dachu a w tym roku jeszcze platforma i 4 rowery. Jazda 130-140 non-stop, momentami 160 (choć w tym roku z rowerami już tak nie będzie. )
Przebieg 55tys
Z uwagi na te krótkie trasy jeżdżę od 2 lat na Motul 8100 ECO-NERGY 0W-30 A5B5

Ale zawsze mi było żal silnika jak grzałem do Chorwacji ponad 1tys km. Stąd może powinienem przejść na A3. Rozumiem, że ten olej też zda egzamin na moich krótkich miejskich trasach, tylko więcej spali. Ale wolę chronić silnik, niż patrzeć czy mi spali może 0.3l mniej. Na ogół jeżdżę spokojnie do 4 tys obrotów, ale czasami lubię ją przegonić.

I teraz, zastać przy 0W30? czy bardziej stabilny 5w30,? Może 5w40, ale wolę 0w bo zimy w Krakowie się zdarzają i rozumiem, że 0W będzie w ogóle lepszy na te rozruchy z zimnego silnika.

Pytanie tylko czy zostać przy A5 czy przejść na A3?

Gdybym przeszedł na A3, to myślałem o:
Motul 8100 x-max 0w30
Ravenol SS0 0w30

 
A co powiecie na temat marki Mitasu?
Mają oleje serii Gold, które pasują do norm Hondy.
Puszki metalowe.
 
Ja znam i polecam. Do swojej Kijanki jeszcze nic nie lałem, ale mam pod opieką parę innych i wszyscy właściciele są tym olejem zachwyceni.
 
Amsoil to tylko seria Signature, czyli tutaj ASL, który owszem, jest bardzo drogi.
Ja na nim jeżdżę, bo mam specyficzny silnik, który na nieodpowiednim oleju poszarpuje (LSPI) - akurat na ASL przez 10 tys km, ani raz "nie kichnął".
Napisałem do oficjalnego dystrybutora Amsoil, jak oni widzą OEF i ASL pod moje wymagania, czyli A5 SN, i odpisano mi, że zupełnie wystarczy mi OEF jeśli planuje zmieniać olej do 15 tys. Że ASL został przewidziany do dłuższych interwałów, czyli taki ich LL:

Wersja OE spełni wymagania producenta co do jakości oraz parametrów, w tym wymiana oleju co 15 tys km ( USA ) Dla użytkowników chcących robić większe przebiegi między wymianami jest odmiana Signature Series ( droższa )


Spytałem też, dlaczego w każdym sklepie 5w30 jest droższy od 0w30 co jest bardzo dziwne i odpowiedziano mi:

W USA kosztują dokładnie tyle samo. Natomiast cena w Polsce zależy od kursu dolara w momencie sprowadzania. Obecnie sprzedawany 0w30 jest z dostawy wiosennej kiedy dolar kosztował 3.80 a 5w30 jest z dostawy listopadowej kiedy dolar kosztował ponad 4zł
 
Ja znam i polecam. Do swojej Kijanki jeszcze nic nie lałem, ale mam pod opieką parę innych i wszyscy właściciele są tym olejem zachwyceni.
Patrząc na te oleje, to poza tym, że jeden jest 0w30 a drugi 5w30, jeden spełnia jedną normę więcej czyli Dexos 1. Więc czym, poprzez to, różni się on tego drugiego? Co mi ta informacja ma powiedzieć? Że bardziej się nadaje pod bezpośredni wtrysk?

Który bardziej pasuje i pod Hondę i pod Mazdę?

1637412103555.png



Patrząc na te dane, jest coś co bardziej przemawia za jednym czy drugim?
1637411937423.png
 

Attachments

  • 1637411116324.png
    1637411116324.png
    317,5 KB · Odwiedzin: 122
  • 1637412074303.png
    1637412074303.png
    316 KB · Odwiedzin: 100
Last edited:
@kaliope, ten 5w30 teoretycznie i ja mogę wlać, ale płacąc za 225pln za 5L, chyba wolę jednak dopłacić do Amsoila signature Series ...
Takie moje zdanie, możesz się z nim nie zgodzić, a jak widzisz, @jerseyAdmin jest do tych olejów bardzo przekonany.
 
Last edited by a moderator:
A co sądzicie o PMO 0w30 FE do mojej Hondy? Czy to olej premium?
  • ACEA A5/B5
  • API SL
 
Patrząc na cenę tego typu olejów, to 0W30 A5B5 jedynymi naprawdę sensownymi są Shell HU A5/B5 0W30 i Mobil1 ESP LV 0W30.

Zamiast tego PMO wolał bym Texaco Energy 0W30.
 
Pytam, bo szczerze powiedziawszy, dystrybutor PMO zaoferował, że mi przyśle w gratisie olej do mojej Hondy w ramach testów na moim kanale YT. I nie wiem czy w ogóle w to wchodzić, czy to dobre oleje. Patrząc na ich ofertę, to właśnie 0W30 A5B5 SL podchodzi pod moją CR-V.
 
Nie daj się kupić ;)

Jeśli po interwale wyślesz do laba to może coś nam pokaże taki test. 🤨
 
Raczej nie wiele, poza porównaniem zużycia oleju jeśli jakieś występuje.
PMO stawia na reklamę wśród świadomych użytkowników i oferuje współpracę większości motoryzacyjnych youtuberów.
Jeśli robienie reklamy firmie Ci nie przeszkadza to czemu nie, raczej sprawdzone formulacje mają, niektóre niestandardowe ale już chyba od tego odchodzą też.
 
A co Ty możesz "przetestować" na kanale YT...?
I pytam poważnie.
Wiadomo, że nic. Chodzi im o darmową reklamę a ja mam olej za darmo. Ale na pewno zaobserwuje zużycie paliwa, bo odkąd mam Hondę, cały czas to kontroluje, no i cały czas kontroluje poziom oleju.
 
Jak dawają to bierz. Zawsze to jedna wymiana za free.
 
Przeglądam linię produktów PMO i klasycznie nie ma A5 SN.
Albo 5w30 A3 SN z najwyższej serii Extreme (185zł/4l) , albo 5w30 A5 SL z niższej serii Professional (133zł/4l)

Który byście wybrali?
 
Tak, wiem, już mam kupionego Castrola A5 SN, ale chcą mi dać w gratisie PMO więc może wezmę albo 5w30 A3 SN, albo 5w30 A5 SL.
Czyli zastanawiam się czy lepiej mieć A5 z SL czy lepiej A3 z SN. Więc jeden sezon z ciekawości mogę przejechać na PMO a potem Castrol.
 
@kaliope jeżeli miał byś już brać to w celu jakichś testów porównawczych, to sens ma tylko wzięcie takiej klasy ACEA, jaką lejesz obecnie. Bo jeżeli masz teraz ACEA A5, to w jakich kategoriach odniesienia chciał byś go zestawić z ACEA A3?
 
chcą mi dać w gratisie PMO
Biorąc pod uwagę wymagania Hondy, bez znaczenia co weźmiesz.
Ich silniki jeżdżą na olejach od 0w20 po 10w40 i to zgodnie z instrukcją.
Korzystaj z okazji, bierz darmowy olej i sezon masz gratis.
Jaki - wybierz sobie wg dowolnych kryteriów.
 
jeżeli miał byś już brać to w celu jakichś testów porównawczych, to sens ma tylko wzięcie takiej klasy ACEA, jaką lejesz obecnie. Bo jeżeli masz teraz ACEA A5, to w jakich kategoriach odniesienia chciał byś go zestawić z ACEA A3?
Jeździłem kilka sezonów na 0w30 A5 SL od Motula. Teraz na próbę zalałem Ravenola 0w30 A3 SN. Z moich obserwacji wynika, że auto pali 0.5l więcej na moich krótkich trasach. Na długich trasach mam wrażenie, że A3 pali mniej albo tak samo. Z tym, że 90% mojej jazdy to trasy miejskie do max 5-6km. Więc chcę wrócić do A5. Moja Mazda w ogóle wymaga A5, więc A5 pasuje mi i pod Hondę i pod Mazdę. Szkoda tylko, że 99% olejów A5 jest SL a nie SN.
 
Back
Top