• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

HONDA CR-V 2015 1.6i-DTEC 120km

Kris1908

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 b8.5 2.0tdi 136km
Marka samochodu
Honda CR-V
Budżet/ile litrów
300pln/5l
Styl jazdy
Silnik
1.6i-DTEC
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Honda Green Diesel 0w20 lub 0W30 ACEA C2/C3
Jaki olej masz obecnie
Honda Green Diesel 0w20
Witam, moja żona kupiła Hondę, przebieg 110000km cały czas na oleju od Hondy. Zamierzam zmienić olej na inny 0w30. Co możecie polecić? Czy słusznie? Ja myślałem o tych trzech olejach Millers wszystkie XF Premium. Co o nich sądzicie?
C2 0w30 - 7997
C2eco 0w30 - 8045
C3VW 0w30 - 7998

Z góry bardzo dziękuje.
 
W przypadku diesla z DPF, tym bardziej jeżdżącego na krótkich dystansach (miasto), może dochodzić do rozcieńczenia oleju paliwem, także ten 0W30 nie jest najgorszym pomysłem.

Millers to dobre oleje, ale moim zdaniem przepłacone.
 
Last edited by a moderator:
A coś nie tak jest z aktualnym 0W20?
I to jest dobre pytanie. Dopiero co kupiłem auto, zarejestrowałem się na forum CR-V i Civic(jest tam więcej informacji) nie znam się zbyt bardzo na olejach poza tym, że wiem o normach itd. Z olejem 0w20 nigdy nie miałem styczności do swojego Audi leje 5w30 wg książki. I teraz się zaczyna mój dylemat, jak zacząłem czytać na forum Civic ludzie tam krytykują ten olej, że to tylko dla oszczędności paliwa jest stworzone i słabo chroni silnik i zacząłem się zastanawiać co w tym prawdy. Chciałem przytoczyć dwa przykłady z życia wzięte, które świadczą, że ten olej nie taki zły jak go tam malują i jestem ciekaw co tutaj o nim myślicie i jakie macie doświadczenia. Pierwszy przykład to mojego kolegi brat zalewał 0w20 focusa nie wiem jaki rok, diesel, sprzedał przy 350kkm bo ruda już atakowała, ale silnik był ponoć jak żyleta a jeszcze twierdził, że napewno ze 100kkm licznik był cofnięty. Drugi przykład to sąsiad mojego kolegi (nie, nie tego samego kolegi, haha), który posiada CR-V właśnie 2017 rok w dieslu, koleś w ogóle nie interesuje się motoryzacją, jeździ na serwisy wg. wskazań dealera do Hondy gdzie zalewają mu 0w20 i nastukał póki co 260kkm i żadnych problemów. I tak sobie poszukuje więcej informacji. Być może ten olej Honda jest jak najbardziej w porządku itd. a ja sam szukam czegoś innego niepotrzebnie. Żona jeździ po bułki do sklepu i kilka razy w tygodniu odcinki po 20km do pracy i z powrotem. Czasami jakiś wypad 100,200km, ale jazda przepisowa 120-140km/h.
 
W przypadku diesla z DPF, tym bardziej jeżdżącego na krótkich dystansach (miasto), może dochodzić do rozcieńczenia oleju paliwem, także ten 0W30 nie jest najgorszym pomysłem.

Millers to dobre oleje, ale moim zdaniem przepłacone.
Szukam możliwie najlepszego oleju dla ochrony silnika, osprzętu, łańcucha... nie wiem po prostu czy ten olej Honda zapewnia mi to w wystarczającym stopniu czy mogę przejść na coś „lepszego”
Millers dlatego, że używam go w Audi od 4 lat, kiedyś natknąłem się na temat „prawdziwych syntetyków” itd i zrobiłem mały rekonesans i padło właśnie na tą markę, jestem zadowolony. Ale tak jak wspomniałem bardzo daleko mi panowie do wiedzy jaką Wy tu na forum reprezentujecie.
Do Audi leje 5w30 EE Longlife - 7877. Zaraz czeka mnie wymiana i myśle, że zakupie nową wersje tego oleju EE Perfomance C3 5w30. Może odrazu dopytam co sądzicie o tym oleju właśnie?
 
Last edited:
Żeby stwierdzić, jak silnik reaguje na różne lepkości, musiałbyś zrobić kilka analiz oleju przepracowanego, a to czas i koszt.
Ja uważam, żeby jeździć na tym, co zaleca producent, tylko interwały skrócić do max 10 tys km, jeżeli eksploatacja jest typowo miejska.
Jeżeli chcesz na siłę zmieniać olej, to z lepkością "oczko w górę" możesz bez konsekwencji zaryzykować, czyli C2 0w/5w30.
 
Ostatni właściciel zmieniał w Hondzie co 20000km ja zawsze w swoich autach zmieniam co około 11000km dla spokoju ducha. Nie chce na siłe zmieniać, naczytałem się na forum civic, że ten 0w20 to wymysł ekologów i nie ma nic wspólnego z ochroną silnika a tylko stworzono go dla obniżenia spalania i szukam drugiej opinii, chce zweryfikować te przekonania. Jak pisałem w poprzednich postach ludzie używają oleju 0w20 nawet tego od Hondy i nic się nie dzieje złego jak twierdzą tam, że po paru latach silnik się rozsypie. Z tego co zauważyłem tutaj podejście jest z goła odmienne. Osobiście nie mam nic przeciwko Honda 0w20 silnik pracuje ładnie itd jednak nie mam żadnego doświadczenia, auto posiadam tydzień. Nie chce też ryzykować skoro to olej dedykowany dla tego silnika. A jeśli już bym zmieniał to C2 0w30 będzie Ok a co jeśli wleje C3 0w30 czy różnice są głównie w spalaniu czy jeszcze się różnią te C2 od C3?
 
... naczytałem się na forum civic, że ten 0w20 to wymysł ekologów i nie ma nic wspólnego z ochroną silnika a tylko stworzono go dla obniżenia spalania i szukam drugiej opinii, chce zweryfikować te przekonania.
Ja podziękowałem tamtemu forum, bo nie dopuszczali innego niż ich punkt widzenia.
Po co się z koniem kopać ... ?
Znajomy ma Subaru Forestera 2.0 Pb z 2017r w tej chwili już z przebiegiem 220 tys km i od nowości jeździ na Eneosie Sustina 0w20, który wlewają mu co 15 tys km w ASO.
Silnik o dziwo dalej sprawny, panewek, czy łańcucha rozrządu nie wymieniał.
Jak mi mówił, nawet nie dolewa oleju między wymianami, więc o co chodzi...?

Jak pisałem w poprzednich postach ludzie używają oleju 0w20 nawet tego od Hondy i nic się nie dzieje złego jak twierdzą tam, że po paru latach silnik się rozsypie. Z tego co zauważyłem tutaj podejście jest z goła odmienne. Osobiście nie mam nic przeciwko Honda 0w20 silnik pracuje ładnie itd jednak nie mam żadnego doświadczenia, auto posiadam tydzień. Nie chce też ryzykować skoro to olej dedykowany dla tego silnika.
Olej o bardzo niskiej lepkości wymaga odpowiedniej konstrukcji silnika. Honda i Toyota takie konstrukcje rozwijają od dobrych 20 lat.
Jakoś nie słychać o zacierających się panewkach, padających turbinach, czy łańcuszkach rozrządu.

A jeśli już bym zmieniał to C2 0w30 będzie Ok a co jeśli wleje C3 0w30 czy różnice są głównie w spalaniu czy jeszcze się różnią te C2 od C3?
Nic się nie stanie, jak wlejesz 5w30 C3.
Hondy i Toyoty mają dość szerokie spektrum dopuszczonych lepkości olejów, ale to konstrukcje, które doskonale się spisują na dedykowanych 0w20.
Moje zdanie odnośnie oleju znasz.
Jeździłbym na Honda 0w20, a jak zmieniać, to na 0w/5w30 C2, np z normą PSA 2312, bo jest bardzo wymagająca.
Takim sztandarowym olejem z ww normą jest Total Ineo First 0w30.
Po prostu, trzymamy się zaleceń producenta, a jak od nich odbiegamy, to nie za dużo.
 
Według mnie Millers nie ma najlepszego stosunku cena/ jakość, ale jak chcesz możesz oczywiście używać. Audi wymaga raczej nowego tematu. Jeśli chcesz innego oleju niż Honda, dla mnie ciekawe są:
Mobil 1 esp lv 0w30 c2
Shell helix ultra ect 0w30 c2/c3
Eurol fs 0w30 c3
 
@Kris1908
Był Ravenol 0w20 , Shell 0w30i znowu przy 90kkm 0w20 Honda .
Jest całkiem nie żle , silnik tak cichy jak na 0w30.
Zamiast zmieniać olej , dodaj AR9100 .
Ja tak robię i jestem zadowolony.
Ostatnio zrobiłem płukankę Archoil .
Też radzę .
Zawór i naciąg łańcucha pozbawiony osadu będzie pracował jak fabryka zadała .
Prawidłowa siła naciągu łańcucha lepiej go zabezpieczy niż jakieś mazidło o większej lepkości .

Ja ńarazie zostaje przy oleju Honda 0w20 , z beczki w ASO mają po 73 zł/L

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Panowie, podjąłem decyzje, że zostanę przy oleju 0w20 Honda, zapoznam się trochę z samochodem i może wtedy będę coś kombinować, póki co nie ma powodów żeby coś zmieniać. Napisałem również posta na forum civic pytając o doświadczenia, ale nie doczekałem się żadnej odpowiedzi. W sprawie Audi założę osobny temat. Dzięki.
 
Jestem umówiony dopiero na środę po pracy. Teraz też jest wlany ten olej więc oczekuje właściwie tego samego efektu. Z moich spostrzeżeń kiedy to kilka razy przejechałem się Hondą mogę powiedzieć, że szybko się nagrzewa (olej, tzn płyn chłodniczy) do temperatury roboczej. W swoim A4 leje 5w30 i musze czekać o wiele dłużej żeby złapać temperaturę, ale to może dlatego, że to inny samochód...w sumie to dobrze chyba, że się szybko nagrzewa bo żona często jeździ krótkie odcinki.
Może kolejnym razem pomyśle o płukance o której pisałeś. Nigdy nie robiłem czegoś takiego. W swoim aucie mam przebieg 174kkm i tylko wymieniałem olej do tej pory. Zastanawiam się nad zrobieniem płukanki.
 
U mnie po 90nkkm płukanka Archoil i olej Hondy same plusy jak na razie .
Jutro dodam AR9100 do silnika . Wtorek trasa na Wrocław 500 km A4 ma być upał 30+.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Olej zmieniony, dość trudno dostać się do filtra paliwa. Wydaje mi się, że silnik pracuje ciszej po wymianie, poza tym wszystko po staremu. Będę kontrolował poziom oleju, ale wydaje mi się, że nic nie ubyło od ostatniej wymiany 10kkm temu. Wcześniej wymiany były co 20kkm, ale mam nadzieje, że jakoś to specjalnie nie zaszkodziło silnikowi. Pozdrawiam panowie.
 
Dodaj do oleju AR9100, lub AR9002V2 , trochę ulżysz silnikowi.
Do paliwa AR6900-Dmax

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To że poziom oleju na miarce przez cały interwał się nie zmienił, to wcale nie znaczy że go nie ubywa, może go ubywa ale w zamian za to podlany jest paliwem i stosunek wychodzi na zero. jeżeli postanowiłeś zostać przy 0w20 to przy miejskiej i spokojnej jeździe skróc interwał do 8 - 10 kkm, oraz dodaj jakąś. witaminkę, na początek może być AR9100. A od kolejnej wymiany stosuj płukanki i powinno być dobrze.
 
Back
Top