Haha, mogłem się nie odzywać
Odpowiedz mi na kilka pytań, które nakierują mnie na konkretny olej:
- czy w instrukcji nie masz podobnego zdania: "0w20 tylko OEM Honda v2" oleje ogólnodostępne 0w30 wg ogólnych norm (jeżeli tak - Honda OEM)
- ile rocznie km przejeżdżasz i czy jest to eksploatacja przeważnie na trasach (jeżeli powyżej 15 tys km - Amsoil)
Ja Amsoila jestem pewny. Jak wspomniał
@poziom1989, to nietypowa formulacja przygotowana wg producenta na interwały d0 40 tys km (25 tys mil). Bardzo wysokiej jakości olej, ale jednocześnie bardzo drogi.
OEM Honda, jak każdy "japończyk", to pewnie "wiadro Mo" i bardzo wysoki indeks lepkości - patrz Eneos'y na forum.
Oleje, które zaproponowałeś, czyli LM i Penrite.
LM to bdb oleje, ale cena napompowana marketingiem. Na oficjalnej stronie stoi 311PLN / 5L. Na allegro kupisz poniżej 200PLN, czyli ktoś z kogoś małosprytnego robi ...
Ja tak nie lubię i omijam takich "spryciarzy".
Do Amsoila na pewno nie ma startu jeżeli chodzi o formulację.
Tutaj warto wspomnieć o Meguniie - te same oleje, tylko bez znanej marki. W DE cena bdb, w PL oferta słaba.
Penrite z ceną 50PLN/L jest pośrodku. Doliczając koszt podróży z Australii - co w tym oleju jest takiego "premium" ... ?
No i zawsze polecane Shell i Mobil1 - masówka, ale jednak od największych producentów.
Shell Helix Ultra API SP, Shell Helix Ultra Hybrid (dalej nie wiem, co odróżnia te oleje od tzw zwykłych),
Mobil 1 Advanced Fuel Economy.