• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda CRV 2.0 Hybrid, jaki zamiennik z oryginalnego.

Gdybyk

Użytkownik
Samochód
Peugeot 807 2.0 Pb EW10A AL4
Marka samochodu
Honda CRV 2.0 Hybrid
Budżet/ile litrów
250zł. 4.5L/5L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 mpi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20
Jaki olej masz obecnie
ori Honda 0W20
Dzień dobry, jako że Honda już po gwarancji, myślę nad zamiennikiem oryginalnego oleju Hondy,
Jeżeli macie jakiś mocnych kandydatów to proszę o poradę. Zależy mi żeby on miał dobre właściwości przeciwzużyciowe.
dzięki.
 
Jeśli taki, jak w aktualnym Civic XI (Atkinson z wtryskiem bezpośrednim i dużą ochotą do rozcieńczania oleju benzyną, a przy okazji ochoczo odpalający zmrożony silnik na 4000 obr/min) - to ja bym został przy Honda 2.0.
 
Atkinson z wtryskiem bezpośrednim i dużą ochotą do rozcieńczania oleju benzyną, a przy okazji ochoczo odpalający zmrożony silnik na 4000 obr/min
Wolnossąca benzyna pracująca w trybie Atkinsona/Millera.
Prawdopodobnie z wtryskiem pośrednim!
(wg autocentrum)
Napędza on głównie generator prądu.
Zdaje się, że bezpośrednio nie napędza kół jezdnych, albo tylko w określonych sytuacjach.

Co do oleju, to podejrzewam, że pytanie wzięło się z ceny oleju Honda 0w20 sięgającej grubo powyżej 100PLN/1L.
Jako tańszą alternatywę poleciłbym jednak Amsila Signature Series ASM.
Nie polecę jednak modnego Eneosa X-Prime z kosmicznym VI ze względu na "opóźniające", obiecane i rozszerzone się testy tych olejów.
 
@SACZI w Hondzie nie ma żadnego Atkinsona z wtryskiem pośrednim. Z pośrednim są tylko i-vtec z krzywkami Atkinson/Otto. Ostatnio płaciłem niecałe 8 dych/litr, więc pewnie różnica w cenie jest pomijalna przy dzisiejszych kosztach utrzymania samochodu.
 
Nie będę się spierał co do szczegółów silnika, bo niewiele danych na ten temat jest.
A ja nie śledzę szczegółowo tych samochodów.
Co do ceny oleju, to potaniał?
Jakieś 4 lata temu, gdy miałem ochotę na Civic X, na forum Hondy pisali o cenie 105 lub nawet 115PLN/L.
 
Zawsze tyle kosztował w moim aso, do tego 6 dych oryginalny niebieski filterek. W związku z aferą internetową o rozwadnianiu oleju, dostałem 150 000 km gwarancji na silnik, pod warunkiem używania Honda 2.0 i wymiany wg komputera, co dawało ok. 20 000 km. Zbliżam się do pierwszej wymiany po gwarancji (170000) i jak dotąd zero problemów.
 
Jeżeli tak, to w zasadzie nie co dalej dyskutować nt oleju.
Honda i Toyota wiedzą co nieco nt silników.
 
Widzę, że i w necie bańki 4l chodzą u sprawdzonych dostawców nieco ponad 3 stówy. Ja bym nie ryzykował zmiany, to specyficzny napęd (nie ma skrzyni biegów w przeciwieństwie do Toyoty, więc potrafi tym motorem szarpnąć zdrowo na zimno).
 
@MC Subi W Hondzie mam silnik jako generator prądu, jest to wtrysk pośredni działający w trybie Atkinsona. Bezpośredni wtrysk jest już w nowym civicu i nowej CRV hybrydowych, która ma być w tym roku u nas. Nie jest to żaden specyficzny napęd, 70% czasu działa jako generator.
..."a przy okazji ochoczo odpalający zmrożony silnik na 4000 obr/min)",
Nie wiem jak w nowych ale w mojej gdy jest zimno czy ciepło silnik odpala się i działa w zakresie od 2.4rpm-2,8rpm, tryb pracy ładującej.

@SACZI, Amsoil kosztuje śred. 335zł. za 4,75l, trochę sporo przyznam.

Który z tych według was z API SP; ILSAC GF-5/GF-6
liqui moly Special TEC AA 0W20
Penrite ernivo+ 0w20
 
Last edited:
@Gdybyk, wiem ile kosztuje Amsoil, bo sam na nim jeżdżę i to już od 4 wymian (45 tys km). Nie polwcalbym go bez powodu.
Jeżeli chodzi o twoje propozycje, to LM jest za drogi, a penrite nie polecam, bo nie znam.
Ode mnie albo OEM hondy, albo Amsoil.
Jak jednak za drogo, to Shell lub mobil1 0w20 API sp/ilsac/dexos1.
 
teraz mi doradź
Haha, mogłem się nie odzywać ;) :)

Odpowiedz mi na kilka pytań, które nakierują mnie na konkretny olej:
- czy w instrukcji nie masz podobnego zdania: "0w20 tylko OEM Honda v2" oleje ogólnodostępne 0w30 wg ogólnych norm (jeżeli tak - Honda OEM)
- ile rocznie km przejeżdżasz i czy jest to eksploatacja przeważnie na trasach (jeżeli powyżej 15 tys km - Amsoil)

Ja Amsoila jestem pewny. Jak wspomniał @poziom1989, to nietypowa formulacja przygotowana wg producenta na interwały d0 40 tys km (25 tys mil). Bardzo wysokiej jakości olej, ale jednocześnie bardzo drogi.
OEM Honda, jak każdy "japończyk", to pewnie "wiadro Mo" i bardzo wysoki indeks lepkości - patrz Eneos'y na forum.
Oleje, które zaproponowałeś, czyli LM i Penrite.
LM to bdb oleje, ale cena napompowana marketingiem. Na oficjalnej stronie stoi 311PLN / 5L. Na allegro kupisz poniżej 200PLN, czyli ktoś z kogoś małosprytnego robi ...
Ja tak nie lubię i omijam takich "spryciarzy".
Do Amsoila na pewno nie ma startu jeżeli chodzi o formulację.
Tutaj warto wspomnieć o Meguniie - te same oleje, tylko bez znanej marki. W DE cena bdb, w PL oferta słaba.
Penrite z ceną 50PLN/L jest pośrodku. Doliczając koszt podróży z Australii - co w tym oleju jest takiego "premium" ... ?
No i zawsze polecane Shell i Mobil1 - masówka, ale jednak od największych producentów.
Shell Helix Ultra API SP, Shell Helix Ultra Hybrid (dalej nie wiem, co odróżnia te oleje od tzw zwykłych),
Mobil 1 Advanced Fuel Economy.
 
Last edited by a moderator:
Dzięki, teraz mi ładnie zamieszałeś, Ale to dobrze, zainteresował mnie ten Mobil1, cena spoko. Producent z pierwszej ligi, też nigdy nie słyszałem żeby ktoś narzekał na mobila...
 
No faktycznie nie ma co grzebać, dobra idzie Amsoil :), po pierwsze jest więcej oleju w cenie, niż oleju Hondy bo tylko 4 litry, następna sprawa to jakość, kiedyś stosowałem w toyocie i byłem zadowolony. Więc dziękuję Ci bardzo kolego za pomoc przy wyborze.
 
Back
Top