• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda legend kb1 3.5v6

Auradin12345

Nowy użytkownik
Samochód
Honda legend kb1 3.5 pb+lpg
Marka samochodu
Honda legend
Budżet/ile litrów
250 zł 6 litrów
Styl jazdy
Silnik
3.5 j35a8 295km
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
300mml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20 5w30 5w40
Jaki olej masz obecnie
Fuchs titan gt1 pro c3 5w30
Witam wszystkich serdecznie, zakładam temat odnośnie hondy legend kb1 z silnikiem j35a8. Znalazłem stare tematy gdzie użytkownicy skarżą się na pobór oleju w zależności od stylu jazdy. Obecnie mam fuchs gt1 pro c3 5w30, honda pali około 300mml na 1000km. Za każdą wymianą płucze silnik, różnie tec2000 , xado atomic flush itd. Zastanawiam się czy zostać na 5w30 czy przejść na olej 5w40. Znalazłem w dobrej cenie polecany penrite vantage 5w30/5w40 czy to będzie dobry olej do tego silnika? Jakie oleje warto jeszcze wziąć pod uwagę, Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
 
Skoro instrukcja obsługi dopuszcza lepkość 5w40 to możesz taki olej zalać. Choć olejem nie powinno się naprawiać silnika, to na 5w40 jest jednak szansa na zmniejszenie poboru. Zamiast olejów średnio popiołowych zastosuj full saps czyli klasy A3. No i przy poborze 3 litry na 10 tys. km to raczej coś z tańszych olejów, Specol Gold 5w40, Lotos Synthetic 5w40. Nie napisałeś jaki interwał masz wymian, zalecam max 10 tys. km, może nawet mniej. Dobrze że używasz płukanek przy każdej wymianie, możesz spróbować następnym razem Oilsyn Power Flush i pojeździćna niej do godziny, może ruszy coś więcej. A ten pobór to z czego dokładnie wynika, bo nie znam tego silnika, zapieczone pierścienie, czy jakaś wada fabryczna?
 
Pobór 300mml występuje przy prędkościach autostradowych przy 140+, w mieście przez 4400 nic nie schodzi praktycznie. Chyba kazdy użytkownika ma to w tym silniku, instrukcja przewiduje do 1l/1000km w agresywnej jeździe, auto nie dymi w ogóle mimo wszystko. Interwały 7-9 tys, w mieszanej jeździe 5.5l starcza mi na interwał, 4l wchodzi do silnika po wymianie. Mogę postawić na troszke droższe oleje, i może być też ten 5w30. Zalałem rok temu meguin 0w40 i na interwał wymiany 8 tys wciągnął mi silnik około 1l oleju.
 
Spróbuj Specola albo Lotosa 5w40, chociaż na jeden interwał, jak Ci nie będzie pasować to poszukasz czegoś innego, droższe oleje nie zawsze będą lepsze, a akurat te dwa nie mają się na prawdę czego wstydzić.
 
Bardzo mała pojemność miski olejowej jak na 3.5-litrowy silnik (u mnie Merc ma dwa razy tyle oleju przy poj. 3.2) Tutaj olej ma co robić, tym bardziej, że ganiasz motor w trasie.
Zalej nowy tańszy olej i wlej płukankę długodystansową (Oilem LL). Skróć interwał do 5tkm i wtedy wymień olej na docelowy.
 
Last edited:
Back
Top