• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

HTHS jako wskaźnik jakości oleju

Co to w ogóle jest za dziupla? Przecież to jest zdjęcie po jakiejś dziwnej obróbce - ktoś próbował honować i mu nie wydało? :) Po mojemu środek jest znacznie bardziej zużyty, tylko kąt zdjęcia jest taki, że tego nie widać
1693774765616.png
 
Właśnie nie, bo honowanie się nie nadaje do zbierania materiału, ponieważ robi błędy baryłkowatości.
 
Taka metoda "pół-remont". Wymiary na cylindrach nie są bardzo rozjechane, nie ma tragicznych zatarć, no to przehonują, pierścienie zmienią i jeszcze trochę polata. W tych silnikach remont zgodnie z procedurą jest nieopłacalny i nie ma większego sensu
 
Oczywiście honowanie ręczne nie jest doskonałe ale nie można pisać, że taka obróbka się nie nadaje.

Chodzi o miejsce gdzie gładź cylindra zużywa się najbardziej. I tu padło kategorycznie stwierdzenie - żaden współczesny silnik nie zużywa się w GMP. Może żaden z powierzchnią nicasilu ale żeliwne tuleje mogą zużywać się inaczej.
 
Ale to nie jest prawda, te rysy są do oleju właśnie. Teraz jest plateau honing, a w tym nic się już nie dociera.
 
Back
Top