Żeby tradycji stało się zadość, to szybki opis ostatniego dodatku do paliwa rodem od Archoila/Oilem, czyli Hybrogena. Kończę powoli butelkę
Jak wszyscy wiedzą, spalanie było testowane długodystansowo na tym dodatku i w osobówce różnice wyszły pomijalne, krótki test w ciężarówce wykazał podobnie. Więc tutaj nie ma co dyskutować.
Co do reszty to praca silnika jest taka sama na OH jak i na czystym paliwie. Tutaj niezmiennie będę się upierał, że moje 1.4 TGDI najprzyjemniej chodzi na AR6200. Resztę ciężko ocenić - silnik pracuje prawidłowo. Nie zauważyłem zmian ani na plus, ani na minus. Układ zasilania radośnie sobie cyka jak na czystym Pb95.
Z ciekawostek:
- wydech po umyciu brudzi się dłużej, a w zasadzie w ogóle, AR6900 i AR6200 pod koniec butelki sprawiały że wydech był lekko okopcony i "żółkł"
- przy niskich temperaturach i dużej wilgotności Kijanka paruje jak wściekła Ma tak w ogóle, za dużo systemów oczyszczania spalin i schładzania, ale OH trochę to zjawisko powiększył
- wymieszanie OH i Pb95 Miles Plus z Circle K zwiększyło spalanie o prawie litr (więc to raczej nie był błąd statystyczny), na innych paliwach (głównie Orlen i Lotos 95 i raz VP100) nic się nie dzieje
Ogólnie postanowiłem go wlać ze względów mocno niesamochodowych czyli ekologia. Skonsultowałem z @wlyszkow wpływ wszystkich dodatków na czystość spalin (czyszczenie, wzrost mocy i t.d. mnie nie interesowały) i wg niego Hybrogen ma największy wpływ na plus. A że ja sporo jeżdżę i jestem raczej ekologicznie nastawiony to zdecydowałem że jednak będę stosował Hybrogen, a co główny przegląd (30000 km) zalewał jakieś czyścidło do układu, już niekoniecznie z tej samej firmy.
Jak wszyscy wiedzą, spalanie było testowane długodystansowo na tym dodatku i w osobówce różnice wyszły pomijalne, krótki test w ciężarówce wykazał podobnie. Więc tutaj nie ma co dyskutować.
Co do reszty to praca silnika jest taka sama na OH jak i na czystym paliwie. Tutaj niezmiennie będę się upierał, że moje 1.4 TGDI najprzyjemniej chodzi na AR6200. Resztę ciężko ocenić - silnik pracuje prawidłowo. Nie zauważyłem zmian ani na plus, ani na minus. Układ zasilania radośnie sobie cyka jak na czystym Pb95.
Z ciekawostek:
- wydech po umyciu brudzi się dłużej, a w zasadzie w ogóle, AR6900 i AR6200 pod koniec butelki sprawiały że wydech był lekko okopcony i "żółkł"
- przy niskich temperaturach i dużej wilgotności Kijanka paruje jak wściekła Ma tak w ogóle, za dużo systemów oczyszczania spalin i schładzania, ale OH trochę to zjawisko powiększył
- wymieszanie OH i Pb95 Miles Plus z Circle K zwiększyło spalanie o prawie litr (więc to raczej nie był błąd statystyczny), na innych paliwach (głównie Orlen i Lotos 95 i raz VP100) nic się nie dzieje
Ogólnie postanowiłem go wlać ze względów mocno niesamochodowych czyli ekologia. Skonsultowałem z @wlyszkow wpływ wszystkich dodatków na czystość spalin (czyszczenie, wzrost mocy i t.d. mnie nie interesowały) i wg niego Hybrogen ma największy wpływ na plus. A że ja sporo jeżdżę i jestem raczej ekologicznie nastawiony to zdecydowałem że jednak będę stosował Hybrogen, a co główny przegląd (30000 km) zalewał jakieś czyścidło do układu, już niekoniecznie z tej samej firmy.
Last edited: