• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Eneos Hyper Multi 5W-30

wszystko o produkatach Eneos

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos Hyper Multi 5W-30

Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA A5/B5
Spełnia wymagania:
  • RN 0700

Strona produktu:


eneos-hypermulti-5w-30.jpg


Opis:
  1. Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C pośrodku normy
  2. Indeks lepkości (VI): 170 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur. Poziom typowy dla olejów kontynentalnych
  3. Pakiet dodatków bardzo bogaty w wapń, z minimalną ilością magnezu. Sporo molibdenu oraz bor jako dodatki uniwersalne. Krzem jako środek przeciwpienny, trochę pierwiastków mogących pochodzić z linii produkcyjnej albo z dodatków przeciwkorozyjnych
  4. TBN - 10,6 - wysoko jak na normę A5/B5 co wraz z poziomem wapnia wydaje się potwierdzać iż jest to olej dedykowany starszym silnikom
Baza:
Wg MSDS oraz patrząc na parametry (temperatura płynięcia) bazami tego oleju są głównie grupa III z możliwym dodatkiem grupy II oraz grupą I (ta ostatnia prawdopodobnie jako nośnik dodatków).

Podsumowanie:
Olej poprawny, chociaż zdecydowanie ze starej szkoły i ukierunkowany raczej na rynki gdzie często pojawiają się samochodu sprzed ery wtrysku bezpośredniego i turbo. Odstaje także od olejów z głównych serii tej firmy poziomem VI (gdzie w seriach Sustina czy Ultra zdecydowanie przekracza on 200).

Zdecydowanie odradzimy stosowanie w samochodach narażonych na zjawisko LSPI, natomiast bez problemu można stosować w silnikach MPI oraz dieslach. W naszej opinii świetnie sprawdzi się w benzynowych silnikach wolnossących takich marek jak Kia czy Fiat. Minusem oleju jest taka sobie dostępność oraz kiepska cena, częściowo rekompensowana pakietem mocno "full" SAPS co nie jest w dzisiejszych czasach oczywiste.

Opakowanie:
20220211_091654.jpg 20220211_091703.jpg

Po 24 godzinach w zamrażalniku:
20220221_110117.jpg 20220222_134037.jpg
 
Olej chyba dla mnie. Full cynk i trochę Mo. Grzechem byłoby nie wypróbować. Zgodnie z przeznaczeniem "do aut koreańskich i starszych japonskich".

Moje wróżby odnośnie zawartości boru i molibdenu się nie sprawdziły - i bardzo dobrze. Zaskoczony jestem ilością wapnia chyba na minus. (TBN wg karty to 8.3)
Olej nie jest w zaporowej cenie 112-125zl 4 litry. Dostępność w necie wystarczająca.

Porównując ten olej do innych 5W30 A5B5 to najbliżej mu do Orlen pro F .
TGDI na nim jeździło i nie narzekalo 😉
 
kurde po jaką cholerę kupowaliście ENEOSa. Trzeba bylo napisać i by był . na już i za free.
Psia kość
 
Analiza konsumencka, towar zakupiony w sklepie, a nie dostarczony przez przedstawiciela 😉
 
Jakby za dobrze wypadł to byłaby afera że specjalnie przygotowany :p Ale na serio to postaram się pamiętać jeżeli kiedyś będziemy jeszcze jakiegoś Eneosa robić. Parę jest na liście propozycji więc pewnie będziemy.

Ultra-F pewnie ja sam zrobię, bo to drugie (i ostatnie) 0W-30 C2 w ofercie, porówna się z Ultra-S czy jest i jak różnica. W sumie może to i jakaś opcja na następną wymianę. Sustina mnie korci, ale nie ma C2, musiałbym się kopać z ASO że API SN też można.
Post automatically merged:

Olej chyba dla mnie. Full cynk i trochę Mo. Grzechem byłoby nie wypróbować. Zgodnie z przeznaczeniem "do aut koreańskich i starszych japonskich".

Moje wróżby odnośnie zawartości boru i molibdenu się nie sprawdziły - i bardzo dobrze. Zaskoczony jestem ilością wapnia chyba na minus. (TBN wg karty to 8.3)
Olej nie jest w zaporowej cenie 112-125zl 4 litry. Dostępność w necie wystarczająca.

Porównując ten olej do innych 5W30 A5B5 to najbliżej mu do Orlen pro F .
TGDI na nim jeździło i nie narzekalo 😉
Moje też jeździło i nie narzekało, ale w sumie na żadnego Orlena nie narzekało, poza FR.

Za to Eneos Ultra-S wywinął mi psikusa. Albo raczej silnik w okresie gdy był w środku Eneos, ale że poszedł akurat czujnik ciśnienia oleju :d to poszło na olej :p
 
kurde po jaką cholerę kupowaliście ENEOSa. Trzeba bylo napisać i by był . na już i za free.
Psia kość
to może ten najnowszy - x prime:)
 
w takim razie , jak tylko przypłynie do PL to przekaże!!!
 
Last edited by a moderator:
@Analyser możesz w jakiś sposób zweryfikować wyniki tej analizy? TBN jest dużo wyższy niż wynika to z danych producenta. Analiza wykazała sporą zawartość wapnia. Trochę to mało "eneosowe".
 
Ale dlaczego? Nikt olejom nic nie zarzuca.
 
Powiem inaczej, aura cudu z japonii troche blendie.
Tu brak odpowiedzi, w innym temacie made in netherlands. Moze to i nic, ale celując w "swietego graala"😉 wolalbym nie miec wątpliwości o jego pochodzeniu czy charakterystyce.
 
Ale gdzie masz made in Netherlands?
 

Attachments

  • 20230304_135957.jpg
    20230304_135957.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 157
Panowie. Już kilka razy pisałem, ze produkcja jest w Japonii a konfekcja w Holandii. Na badania poczekajcie chwilę bo są robione przez Polarisa w PL i USA
 
Ano. @Analyser - wasz lab miał dać znać co sądzi o naszej analizie. Nawet Lotos szybciej nam odpowiedział jak się poskarżyliśmy że coś nie tak w ich olejach :)
 
Back
Top