• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai automat 7 DCT jaki olej

xevirix

Użytkownik
Samochód
Hyundai Elantra Sport GT, 1.6 T-GDI
Witam mam hyundaia w automacie 7 DCT jaki olej kupić do samodzielnej wymiany przebieg auta to 40 tys km
 
SAE 70W, API GL-4, SK HK SYN DCTF 70W, SHELL SPIRAX S6 GHME 70W DCTF, GS CALTEX GS DCT F HD 70W

Żeby oliwa spełniała wymagania z instrukcji to nie jest to takie proste. W kraju 70W API GL-4 możesz kupić Redline MT-LV 70w75 , Penrite i Liqui Moly ale to niby są oleje do manuala. Z olejów do DCT to Fuchs Pentosin FFL-3 deklaruje możliwość stosowania w Kia/Hyundai. Tańsza opcja to Motul Multi DCTF ale to już trochę kombinacja.
 
To są zwykłe skrzynie z suchymi sprzęgłami sterowanymi elektrycznie. Potrzebne są dokładnie takie oleje jak pisze instrukcja: GL-4 SAE 70W. Oryginalny olej Kii jest "podwójnego przeznaczenia": MTF&DCTF. Oleje do DCT z mokrymi sprzęgłami raczej się nie nadadzą.

Inna sprawa, że dostępność 70W GL-4 w Polsce jest znikoma. Jest Redline MT-LV, Tutela Gearsynth LV 70 i to by było na tyle. Jeszcze Penrite i LM 75W więc "od biedy", ale to już oczko wyżej z lepkością i nie wiadomo czy się mechanizm nie obrazi. Chociaż podobno pierwsze 7DCT pracowały na 75W-80.
 
Fuchs twierdzi że się nada
1619121269192.png

Penrite Pro Gear 70W75 GL4+ i Liqui Moly Top Tec MTF 5300 70W-75 to nie żadne oczko wyżej. Oczko wyżej jest Motul Multi DCTF nadaje się do suchych i mokrych
 
Tak, to dwusprzęgłówka oparta o konstrukcję ręcznej skrzyni. Ideowo jest podobna do dawnego Selespeeda Alfy: normalna skrzynia plus elektronicznie sterowane sprzęgła i układ zmiany biegów.
 
Olej przekładniowy o lepkości 70W-75 dedykowany do zautomatyzowanych przekładni manualnych oraz części przekładniowych dwusprzęgłowych skrzyń biegów.

Z takim opisem to wybrał był chyba tego LM 5300
 
Last edited:
Cześć
Nie chcę zakładać nowego wątku, ten temat świetnie do niego pasuje. Tak sądzę. Nabyłem auto (CEED SW 2018) ze sporym przebiegiem (100k) i skrzynią 7DCT. Użytkownicy automatów stwierdzili że powinienem wymienić olej w skrzynce. Przejrzałem co mówią internety, instr obsługi itd. I teraz mam zagwozdkę
Mam różne opcji i na coś muszę się zdecydować:
1. Wymiana grawitacyjna/standardowa w ASO (Łowicz) - koszt wymiany 75zł
1a - opcja na oryginał - MTF& DCTF 70w Mobiusa (dostępny na zamówienie) - cena za olej 280zł/1l
1b - opcja na zamiennik - Motul DCTF - w cenie ok. 50zł za 1L.

2. Wymiana dynamiczna w dedykowanym warsztacie ale tylko na RAVENOL MTF-3 SAE 75W za 380zł (robocizna z olejem)

Mam też ofertę z ASO z Poznania, gdzie za 750 zł jest wymiana grawitacyjna na oryginał z adaptacją ale to już chyba trochę naciąganie.

Nie zakładam że taką wymianę zrobię drugi raz więc mogę dołożyć ale nie są to opcje równorzędne. Grawitacyjnie zawsze coś zostanie a dynamicznie muszę się zdecydować na coś co nie do końca równe jest parametrom oryginalnego.
Macie jakieś swoje opinie, możecie coś podpowiedzieć ?

ps. propozycje wymiany w Wawie to komedia. Jedni nie robią w ogóle bo nie zaleca KIA, drudzy na Orlen przekładniowy, itd.
 
Cześć
Nie chcę zakładać nowego wątku, ten temat świetnie do niego pasuje. Tak sądzę. Nabyłem auto (CEED SW 2018) ze sporym przebiegiem (100k) i skrzynią 7DCT. Użytkownicy automatów stwierdzili że powinienem wymienić olej w skrzynce. Przejrzałem co mówią internety, instr obsługi itd. I teraz mam zagwozdkę
Mam różne opcji i na coś muszę się zdecydować:
1. Wymiana grawitacyjna/standardowa w ASO (Łowicz) - koszt wymiany 75zł
1a - opcja na oryginał - MTF& DCTF 70w Mobiusa (dostępny na zamówienie) - cena za olej 280zł/1l
1b - opcja na zamiennik - Motul DCTF - w cenie ok. 50zł za 1L.

2. Wymiana dynamiczna w dedykowanym warsztacie ale tylko na RAVENOL MTF-3 SAE 75W za 380zł (robocizna z olejem)

Mam też ofertę z ASO z Poznania, gdzie za 750 zł jest wymiana grawitacyjna na oryginał z adaptacją ale to już chyba trochę naciąganie.

Nie zakładam że taką wymianę zrobię drugi raz więc mogę dołożyć ale nie są to opcje równorzędne. Grawitacyjnie zawsze coś zostanie a dynamicznie muszę się zdecydować na coś co nie do końca równe jest parametrom oryginalnego.
Macie jakieś swoje opinie, możecie coś podpowiedzieć ?

ps. propozycje wymiany w Wawie to komedia. Jedni nie robią w ogóle bo nie zaleca KIA, drudzy na Orlen przekładniowy, itd.
Ravenol słynie z olei do skrzyń. Możesz spokojnie zdecydować się na opcję z Ravenolem
 
witam mam pytanie odnośnie korka wlewu bo patrząc na instrukcję z bliźniaczej Kony jest mega słaby dostęp do wlewu oleju ma ktoś jakieś doświadczenie wymiany oleju w tej skrzyni pomoże mi jak to odkręcić (widziałem filmiki że odkręcają poduszkę i unoszą skrzynię ale ja na kanale nie mam takiej możliwość
 

Attachments

  • skcdt5119c.gif
    skcdt5119c.gif
    17,8 KB · Odwiedzin: 543
Odgrzewam kotleta bo zmieniłem samochód. Obecnie mam prawilnego hydrokinetyka i zostały mi 2l oryginalnego Mobisa do DCT. Jakby kto reflektował proszę kontakt. Dogadamy się ;-)
 
Back
Top