Mr.Wolf
Użytkownik
- Samochód
- Hyundai Coupe GK FL2 2007, 2.0 G4GC 143 KM
Panowie, teraz coś dla amatorów niskiej lepkości. Wrzucam analizę oleju przepracowanego z mojego auta. Na początek standardowo kilka informacji głównych:
Olej: Specol Gold Synthetic 5W20
Ilość kilometrów przejechanych na oleju: 10109 km (śr. prędkość 55 km/h, 184 motogodziny)
Specyfika przejazdów: 40% teren zabudowany/60% trasa, dziennie ok. 100 km (2x 50 km)
Pojazd: Hyundai Coupe GK FL2 2007r, silnik 2.0 G4GC 143 KM Benzyna + LPG
Stan licznika podczas pobrania próbki: 214870 km
Data pobrania próbki: 14.08.2020
Dolewka oleju od czasu wymiany: 1100 ml
Dodatki do oleju: Nie były stosowane
Jeśli chodzi o komentarz...Według mojej opinii patrząc na przebieg samochodu, fakt że czerwone pole widzi kilkukrotnie w ciągu dnia i raczej nie oszczędzam go, bo jeżdżę dynamicznie, acz w miarę przepisowo, olej wypadł rewelacyjnie. Praktyczny brak metali zużyciowych i tutaj jest znacząca poprawa względem wcześniej testowanego Specola 5W30 C3, jeśli chodzi o miedź i ołów. Krzemem się nie przejmuję, bo ten interwał auto przejechało w bardzo zapylonych warunkach (remont drogi, tereny rolnicze z dużą ilością pyłu i piasku na drogach. Komora silnika wygląda obecnie jak po przejściu burzy piaskowej, a kilka miesięcy temu była czyszczona). Relacja TBN do TAN też bardzo przyzwoita. Można się pokusić, że jeszcze z tysiąc kilometrów na oleju można zrobić. Tutaj również poprawa względem oleju 5W30 C3. Oleju dolałem troszkę więcej, ale była to raczej moja fanaberia, ponieważ pobór jest na zbliżonym poziomie względem 5W30. Patrząc na cenę bańki w okolicach 70 zł dla mnie jest sztos i zostaje na nim. Nic mi więcej do szczęścia potrzebne nie jest.
Analiza ta pokazuje dobitnie, że jeśli konstruktorzy silnika zaprojektowali jednostkę pod niskie lepkości to absolutnie nie należy się ich obawiać.
Standardowo zapraszam do zapoznania się z wynikami. Komentarze też bardzo mile widziane.
Olej: Specol Gold Synthetic 5W20
Ilość kilometrów przejechanych na oleju: 10109 km (śr. prędkość 55 km/h, 184 motogodziny)
Specyfika przejazdów: 40% teren zabudowany/60% trasa, dziennie ok. 100 km (2x 50 km)
Pojazd: Hyundai Coupe GK FL2 2007r, silnik 2.0 G4GC 143 KM Benzyna + LPG
Stan licznika podczas pobrania próbki: 214870 km
Data pobrania próbki: 14.08.2020
Dolewka oleju od czasu wymiany: 1100 ml
Dodatki do oleju: Nie były stosowane
Jeśli chodzi o komentarz...Według mojej opinii patrząc na przebieg samochodu, fakt że czerwone pole widzi kilkukrotnie w ciągu dnia i raczej nie oszczędzam go, bo jeżdżę dynamicznie, acz w miarę przepisowo, olej wypadł rewelacyjnie. Praktyczny brak metali zużyciowych i tutaj jest znacząca poprawa względem wcześniej testowanego Specola 5W30 C3, jeśli chodzi o miedź i ołów. Krzemem się nie przejmuję, bo ten interwał auto przejechało w bardzo zapylonych warunkach (remont drogi, tereny rolnicze z dużą ilością pyłu i piasku na drogach. Komora silnika wygląda obecnie jak po przejściu burzy piaskowej, a kilka miesięcy temu była czyszczona). Relacja TBN do TAN też bardzo przyzwoita. Można się pokusić, że jeszcze z tysiąc kilometrów na oleju można zrobić. Tutaj również poprawa względem oleju 5W30 C3. Oleju dolałem troszkę więcej, ale była to raczej moja fanaberia, ponieważ pobór jest na zbliżonym poziomie względem 5W30. Patrząc na cenę bańki w okolicach 70 zł dla mnie jest sztos i zostaje na nim. Nic mi więcej do szczęścia potrzebne nie jest.
Analiza ta pokazuje dobitnie, że jeśli konstruktorzy silnika zaprojektowali jednostkę pod niskie lepkości to absolutnie nie należy się ich obawiać.
Standardowo zapraszam do zapoznania się z wynikami. Komentarze też bardzo mile widziane.
Attachments
Last edited by a moderator: