• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i20N

kusy.patryk

Użytkownik
Samochód
Hyundai i20N
Marka samochodu
Hyundai i20N
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
Silnik
1.6 Smartstream
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
b/d
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6
Jaki olej masz obecnie
serwisowy
Witajcie,

Czekając na odbiór auta już zaczynam się zastanawiać nad olejem dla niego, bo chciałbym wymienić olej po ok 3000km po ułożeniu się silnika. Producent wymaga 0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6, a ja chciałbym utrzymać gwarancję. Jazda to ok. 70% miasto, a reszta trasy. Instrukcja mówi o interwałach 15k km w normalnych warunkach, a 7500 km w "trudnych"

Jakie macie doświadczenia z tym silnikiem (montowany również w ceed/proceed gt i innych z grupy hyundai/kia, ale w innych wariantach mocy)? Podlewa on mocno paliwa rozcieńczając przez to olej? I jaki przez to warto zachować interwał?

Z góry dziękuje za pomoc
 
Myślę, że interwał 7500km jest jak najbardziej sensowny. Sam zastanawiam się nad zakupem tego auta.

Nie lepiej wymienić filtr oleju po kilku roboczogodzinach a olej z filtrem pierwszy raz po 1000-1500km? Po co czekać do 3000km?

Co do olejów to nie znam się, nie pomogę. Rekomendowany według instrukcji jest Shell Helix Ultra 0w20. Koszt zakupu niski, można wymieniać nawet co 5000km, tak jak to robię w swoich samochodach.
 
Na gwarancji wybierz olej który posiada oficjalne aprobaty, np. Amsoil OE 0w20, może też być dokładnie taki jaki zaleca producent, po gwarancji np. Amsoil SS 0w20. Po pełnym dotarciu silnika (10 - 15 tys. km) możesz dodawać AR9100 do oleju, albo AR Racing mixa, przy każdej wymianie oleju płukanka postojowa np. AR2820.
Ja polecam pierwszą wymianę oleju z filtrem przy przebiegu ok. 2 tys. km, sam filtr bez sensu zmieniać. W mojej Dacii jak zmieniałem olej przy przebiegu 1500 km to w filtrze były opiłki metalu, natomiast olej mienił się pięknie na srebrno :) przy kolejnej wymianie czyli przy przebiegu 8800 olej i filtr czysty a więc silnik się dotarł przez pierwsze 1500 km i później już nie sypał metalem.
 
Last edited:
Ten sam silnik 1.6 T-GDi 204 KM u mnie w Proceed GT i rekomendacje producenta 5w30 c2/c3 a tu hyundaiu 0w20 SP Plus. Ehh Korea stan umysłu ;)
 
chciałbym wymienić olej po ok 3000km po ułożeniu się silnika. Producent wymaga 0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6, a ja chciałbym utrzymać gwarancję. Jazda to ok. 70% miasto, a reszta trasy. Instrukcja mówi o interwałach 15k km w normalnych warunkach, a 7500 km w "trudnych"
Proponuję utrzymać interwał 7500 km, czyli co druga wymiana oleju poza ASO.
"Na dotarciu", wymiana moim zdaniem zbędna przy 3tys km, ale decyzja należy do Ciebie.
Wymieniłbym po 7500 km , potem po 15 tys i dalej jak pisałem.
Trzymaj się oleju serwisowego, przynajmniej podczas gwarancji podstawowej, czyli w EU 2 lata.
(nie wiem, jak Kia/Hyundai do tego podchodzą)
 
Ja proponuję Shell Helix Hybrid 0W-20 z najnowszymi wymaganymi normami, czyli API SP/ILSAC GF - 6....
Chyba najtańsza opcja z najnowszymi oficjalnymi normami.
 
To może nie być ten sam silnik. Zmienili jego nazwę.
Dokładnie zmienili nazwę i to by było na tyle. Ten sam, gdyż na niemieckiej centrali też dopuszczają olej 0w20 w proceedzie jeśli się jeździ spokojnie i chce się dbać o ekologię xD.
 
Nie jestem pewien czy nie wprowadzono w nim zmian.

Początkowo sam założyłem że jest to silnik z Proceed GT i ucieszyłem się widząc w instrukcji Kia rekomendację 5w30.
 
Chyba nawet zaszalałem za mocno z tym Smartstream, wydaje mi się, że to nadal ten sam T-GDI co w Proceedzie. Jedyną różnicą, którą zauważyłem na papierze to 275Nm zamiast 265Nm momentu.

Macie może informacje czy te silniki mają tendencję do dużego podlewania paliwem? Bo nie chciałbym przeciągnąć interwału zwłaszcza na 0w-20, gdzie zapasu lepkości pewnie nie ma za dużo
 
Last edited:
@kusy.patryk, nie cytuj posta pisząc bezpośrednio pod nim!

Co do "podlewania" paliwem oleju, będziesz mógł wykonać swoją analizę, która da Ci najwięcej informacji.
Opieranie się na opiniach innych nie jest w pełni dla Ciebie wiarygodne.

Poza tym nie do końca rozumiem dyskusji nt zmiany oleju, gdy nawet 1km nim nie przejechałeś,
Trochę zaufania do producenta ...!
 
Co do "standardowego" Shell-a 0W20 to na rynku są takie, które spełniają już SN Plus ale w większości oferowane są takie, które mają tylko SN wiec nie spełniają wymogów. Nawet ten z SN plus spełnia tylko wymagania normy ISLAC GF-5 nie spełnia GF-6. Zapis w instrukcji Hyunadia jest taki, że można interpretować, że samo SN Plus wystarczy niemniej jednak lepiej aby GF-6 było. Te wymagania spełnia dopiero Shell Helix Hybrid 0W20, który kosztuje ok 200,00 zł. Co ciekawe w podobnej albo nawet niższej cenie mozna kupić spełniającego wszystkie wymagania Penrite Enviro+0W20 i ten olej mogę osobiście polecić. Tylko tutaj taka uwaga, że na rynku dostępne są jeszcze oleje Penrite ze starszymi etykietami bez SN Plus i GF-6 wiec należy dopytać sprzedawcę aby uniknąć nieporozumień.
Post automatically merged:

Chyba nawet zaszalałem za mocno z tym Smartstream, wydaje mi się, że to nadal ten sam T-GDI co w Proceedzie. Jedyną różnicą, którą zauważyłem na papierze to 275Nm zamiast 265Nm momentu.

Macie może informacje czy te silniki mają tendencję do dużego podlewania paliwem? Bo nie chciałbym przeciągnąć interwału zwłaszcza na 0w-20, gdzie zapasu lepkości pewnie nie ma za dużo
Z tego co wiem to może to być jednak ciut inny silnik. .1.6 T-GDI występował w kilku wersjach np. w poprzednim Tucsonie i ten w nowym w wariantach mocy 150 i 180 KM jest nieco zmieniony w stosunku do tego starego. Jak się do tego ma wariant 204 KM to nie wiem ale być może producent wprowadził pewne zmiany, które uzasadniają zmianę zalecanej lepkości. Teraz jest tendencja do obniżania spalania i stosowaniu olejów o niskich lepkościach i to wymusza niekiedy wprowadzanie zmian konstrukcyjnych aby spalanie spadło o te kilka %.
Post automatically merged:

 
Last edited:
Amsoil OE 0w20 spełnia oficjalnie API SP i ISLAC-GF6 i kosztuje 125 zł, nie wiem czy jest sens szukać czegokolwiek innego, bo w tych pieniądzach się po prostu nie znajdzie, jest świeża analiza tej serii u nas na forum i to jest bardzo dobry i nowoczesny olej z pakietem anty LSPI, sam używam tylko że 5w20 i bardzo polecam.
 
Czym ten podstawowy Amsoil czy jeszcze bardziej egzotyczny Penrite jest lepszy od Shell Ultra 0w20 SN Plus?
Screenshot_20210805-163620_Allegro.jpg
 
Ooo jestem zaskoczony i gratuluję dociekliwości. Pozdrawiam
 
Ja też jestem zaskoczony i to najbardziej tym, że dostałem nie tylko cenne rady dot. oleju, ale też ciekawe informacje na temat silnika. Dzięki

Dodatkowo, jeśli na początku nawet gdzieś miałem pomysł przejścia na np 0w30, tak patrząc na stopień skomplikowania konstrukcji i zmian względem poprzednich wersji chyba nie ma co kombinować i zaufać producentowi co do lepkości
 
Czym ten podstawowy Amsoil czy jeszcze bardziej egzotyczny Penrite jest lepszy od Shell Ultra 0w20 SN Plus?
Amsoil OE vs Shell HU
1. cena (125zł / 200 zł)
2. spełnienie norm (API SP, GF-6 / API SN+, GF-5)
 
Back
Top