• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i20N

kusy.patryk

Użytkownik
Samochód
Hyundai i20N
Marka samochodu
Hyundai i20N
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
Silnik
1.6 Smartstream
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
b/d
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6
Jaki olej masz obecnie
serwisowy
Witajcie,

Czekając na odbiór auta już zaczynam się zastanawiać nad olejem dla niego, bo chciałbym wymienić olej po ok 3000km po ułożeniu się silnika. Producent wymaga 0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6, a ja chciałbym utrzymać gwarancję. Jazda to ok. 70% miasto, a reszta trasy. Instrukcja mówi o interwałach 15k km w normalnych warunkach, a 7500 km w "trudnych"

Jakie macie doświadczenia z tym silnikiem (montowany również w ceed/proceed gt i innych z grupy hyundai/kia, ale w innych wariantach mocy)? Podlewa on mocno paliwa rozcieńczając przez to olej? I jaki przez to warto zachować interwał?

Z góry dziękuje za pomoc
 
Dla mnie jedyny Amsoil godny zakupu to Signature Series.

Z tanich, a dobrych stawiam na Shell. Za Wasze radą zalałem jedno z aut Shell Ultra 5w40 i silnik pracuje na nim bardzo dobrze. Lepiej niż na budżetowym Motul 8100 x-Clean. Może nie jestem obiektywny bo tankuję wyłącznie ich paliwo.

Sam kombinowałem, że jeśli zakupię to auto to zmienię na 0w30, ale jednak nie odważę się do takiej nowoczesnej konstrukcji nie posłuchać producenta.
 
Cena tego AMS'a to za niecałe 4 L... więc najtaniej wychodzi Shell Hybrid od oficjalnego dystrybutora na znanym portalu aukcyjnym na "A" 😉
No i atut, że Shella zaleca Hyundai... Ja w swojej KIA Sorento z tym motorem mam teraz wlanego Castrola z AR 9100 i jest także ok 😉
Swoją drogą zaawansowanie i komplikacja konstrukcji robi wrażenie i mam nadzieję, że Koreańczycy dobrze to potestowali...
 
Swoją drogą zaawansowanie i komplikacja konstrukcji robi wrażenie i mam nadzieję, że Koreańczycy dobrze to potestowali...
Pomijając fakt nowej technologii wydłużenia czasu otwarcia zaworów, konstrukcja nie jest bardziej skomplikowana niż patenty BMW sprzed 20 lat w valvetronicu, czy później wszelkie valvelifty w Toyocie, Hondzie, czy VAGu, a jednak tamte silniki pojadą na wszystkim, nawet na 10w40 z dopuszczeniem producenta.
 
Do mnie z olejów Shell bardziej przemawia ten sugerowany przez producenta. Niższa lepkość w 40 stopniach, wyższa w 100.
Screenshot_20210807-075849_Allegro.jpg
Screenshot_20210807-075818_Allegro.jpg


A z produktów drogich Red Line 0w20:
Screenshot_20210807-082127_Firefox.jpg


I Amsoil SS 0w20:
Screenshot_20210807-082224_Firefox.jpg


Minusem jest cena 2 x koszt nabycia SU 0w20. Czy warto? Nie mam bladego pojęcia.

Drugie, droższe auto zalałem Red Line Motor Oil 0w20. W tańszym tak jak pisałem 5w40 Shell Ultra i już taki w nim zostanie. Dobry, pewny olej za 146zl/6L od dystrybutora. Dziewczyny auto też zostanie nim zalanie przy najbliższym serwisie.
 
Wartości różnic w lepkości dla obubolei Shell są pomijalne... Bardziej powinny Cię interesować aktualne normy... to jest ważniejsze, co oczywiście nie wyklucza SHU, bo on może z czasem dostanie również nowe normy...
Kupuj tańszy i wymieniaj częściej, zwłaszcza w tej lepkości...
 
Hyundai z jakiegoś powodu sugeruje do i20N 7Shell Helix Ultra SN Plus a nie ten Helix Hybrid.

W obu samochodach wymieniam co 4-7k, po prostu co pół roku bez znaczenia ile auto przejedzie. Tzn u mnie maksymalny interwał to 7.5k. W ciepłym półroczu robię do 7000 km/auto a w chłodnym okolice 4000 km/auto. Łącznie trochę ponad 20000 km rocznie.
 
@ICTC Helix Hybrid, to nówka olej w ofercie Shella i jeszcze niedawno nawet go nie było na ich stronie, może nawet dalej nie ma.... masz już odpowiedź czemu podają w instrukcji tamten, który ledwo łapie się na spełnienie narzuconych norm 😉
 
Chyba pora na aktualizację tematu, bo zbliża się czas na wymianę oleju przy 10k km. Dlaczego przy 10k? Bo zmienili wytyczne wymiany i dostałem wydrukowaną kartkę, gdzie przeglądy teraz wypadają co 30k km/2 lata, ale pomiędzy nimi jest obowiązkowa wymiana oleju co 10k km lub rok. Dodatkowo robię autem praktycznie co tydzień trasy po kilkaset km, a w tygodniu po 10km w jedną stronę więc uznałem to za średnio trudne warunki.
Ostatecznie wybrałem Amsoil OE 0w20, który zalałem po 1,5k km ale okazuje się, że silnik pobiera olej. Niby nie dużo, bo ok. 300-400 ml/ 8000 km, ale zawsze. Z jednej strony może to być wina układania się silnika albo podatności silnika na pobór, a z drugiej wina oleju. Stąd też chyba chciałbym pójść w coś innego niż Amsoil i sprawdzić, która teza się sprawdzi.
Ogólnie sam ubytek oleju jest dziwny...na początku zalałem oleju na full stan, po ok. 1k km kontrola stanu i okazało się, że jest 3/4 stanu. Zacząłem kontrolować co ok. 1k km i cały czas ten sam poziom. W końcu przy ok. 6k km dolałem do pełna i znów po ok. 1k km 3/4 stanu i do dziś (8,5k km) to samo. Czy ktoś się spotkał z takim dziwnym ubytkiem? Czy może mieć na to wpływ NOACK? Bo tak sobie myślałem, że mogło odparować to co miało, a potem spokój, a akurat Amsoil ma ten parametr wysoki (12).
Zastanawiałem się nad tym co wybrać i Shell zaktualizował Helixa Ultra 0W-20 do normy API SP i to poniekąd pewniak, ale analiz brak niestety póki co. Na forum jest analiza Millersa EE Performance 0W-20, co prawda w innej lepkości, ale wraz z komentarzem producenta wypadła dość dobrze i ten olej również rozważam. Ogólnie analiz tego typu olejów nie ma, a jak się zrobi cieplej to chciałbym zabrać auto na tor i chciałbym olej z większą zawartością dodatków przeciwzużyciowych w związku z tym. Może coś doradzicie i macie więcej informacji na temat pakietów dodatków w poszczególnych olejach? Czy zawsze w przypadku pakietu do API SP będzie podobnie?
 
To teraz ciekawe czym tak na prawdę różnią się od siebie SHU 0W-20 oraz Shell Helix Hybrid 0W-20... czyżby bazą? W broszurkach piszą o Hubrid, że jest na GTL'u... SHU niby też... 🤔
 
co tydzień trasy po kilkaset km
Obawiam się, że dla tych silników takie trasy to już trudne warunki. Mi Rio przy podobnym traktowaniu też brało olej przy stosunkowo niedużym przebiegu. Koncern chyba wychodzi z założenia, że to są auta typowo miejskie i mają się kręcić wokół komina. Wtedy nie ubywa nic między wymianami. Stawiam na zbyt cienkie pierścienie ale nie wiem, nie widziałem.
 
Ale w tym wozie jest 1.6 TGDI, czyli ta sama jednostka co w ProCeedzie na przykład. To jest i20N, a nie zwykłe i20 :)

Pakiety do API SP będą podobne, z tym że Millers może sobie coś domieszać, Shell niekoniecznie. Millers nie robi złych olejów, jeżeli cena cię nie boli to możesz spróbować.
 
Akurat różnica w cenie jest niewielka w przypadku 0w-20 (ca. 180zł vs. ca.200zł). Ale zastanawia mnie czy mogę go zalać na gwarancji. Czy rekomendacja wystarcza dla ewentualnego uznania gwarancji czy może to być za mało i szukać czegoś z oficjalnymi aprobatami?
 
Millers nie ma wykupionej licencji API dla żadnego ze swoich olejów. Natomiast samo spełnienie normy nie wymaga licencji. Nie wiem jak wygląda instrukcja - jeżeli jest wpis że olej powinien mieć oznaczenie API to nie, nie możesz zalać. Jeżeli wymagane jest tylko spełnienie normy to nie powinno być problemu.
 
To jest i20N, a nie zwykłe i20 :)
Chyba, że tak. No w tak niedużym aucie to ten silnik może robić robotę i co prawda łącznie miałem z nim do czynienia 5-6 dni (w Ceed na pewno i chyba Sportage też z tym silnikiem mi dali bo straszny muł to był) to charakterystyka pracy jest jakaś dziwna. W niektórych warunkach odniosłem wrażenie, że pracuje głośniej niż diesel.
 
Tak, silnik robi robotę w tym aucie, ale nie odniosłem wrażenia żeby był nadmiernie głośny. Słychać 'cykanie' wtrysków, ale nic głośniej niż w innych silnikach gdi

Millers nie ma wykupionej licencji API dla żadnego ze swoich olejów. Natomiast samo spełnienie normy nie wymaga licencji. Nie wiem jak wygląda instrukcja - jeżeli jest wpis że olej powinien mieć oznaczenie API to nie, nie możesz zalać. Jeżeli wymagane jest tylko spełnienie normy to nie powinno być problemu.
Z instrukcją jest śmieszna sprawa, bo jej nie mam. Nie było jeszcze polskiej wersji w chwili odbioru auta i do dziś jej nie ma. Póki co opieram się na wersji dla UK, a tam jest informacja o tym, że rekomendują używanie olejów posiadających oznaczenie API więc Millersa sobie póki co odpuszczę raczej
 
W polskiej będzie pewnie to samo, bo Hyundai/Kia robią Google Translate na instrukcjach angielskich.

Także najlepiej omijać oleje bez pieczątki API. Możesz sobie tutaj: https://engineoil.api.org/Directory/EolcsSearch sprawdzać czy firma i interesujący cię olej ma rejestrację w API.
 
Kolejna aktualizacja tematu...
Z ubywaniem oleju to mój błąd. Okazało się, że nie umiem sprawdzać poziomu oleju (powinienem po wyłączeniu silnika, a nie po dłuższym postoju) i dolewając przekraczałem stan max co skutkowało ubywaniem oleju. Gdy sprawdzam wg instrukcji poziom przez cały interwał był taki sam. Nie myślałem, że polegnę na takim polu...
Zrobiłem analizę po 5700 w celu ustalenia interwałów i okazuje się, że olej chyba ma powoli dość ze względu na stosunek TBN do TAN oraz zawartości paliwa.
Teraz pytanie czy szukać czegoś co może wytrzyma do 10k km, może coś z wyższym TBN na starcie? Ale do głowy przychodzi mi tylko Amsoil SS czy jest coś jeszcze? Czy ustalić sobie interwał na 5k km i trzymać się Shella. A może na tak krótki interwał spróbować czegoś innego, może tańszego?
 
Zrobiłem analizę po 5700 w celu ustalenia interwałów i okazuje się, że olej chyba ma powoli dość ze względu na stosunek TBN do TAN oraz zawartości paliwa.
Jak juz pisalem: To nie jedyny wyznacznik, ale zwroc uwage, ze paliwa jest ca. 2%. To GDI raczej.

Bierz pod uwage, ze obecnosc paliwa jest i bedzie. Najwazniejsze, ze KV nie polecialo w dol, wiec nie widze powodow do niepokoju. I mozna dociagnac do 8/9kkm ze wzgledu na pozostale parametry, opierajac sie o ten styl jazdy.
 
ja bym został przy tym Shellu, interwał przy Twoim stylu jazdy 7,5 tys. km będzie optymalny.
 
Jak juz pisalem: To nie jedyny wyznacznik, ale zwroc uwage, ze paliwa jest ca. 2%. To GDI raczej.
Tak, to GDI i do tego jeżdżone na dość krótkich dystansach.

Jeśli chodzi o interwał to auto jest na gwarancji z interwałami przeglądów 10k km więc olej musiałby wytrzymać albo całe 10k albo myślałem żeby go wymieniać w połowie na własną rękę. Niestety w tym układzie interwały rzędu 7,5-8kkm choć wydają się najrozsądniejsze, odpadają. A do 10kkm to on raczej nie dociągnie, prawda?
 
Back
Top