• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i20N

kusy.patryk

Użytkownik
Samochód
Hyundai i20N
Marka samochodu
Hyundai i20N
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
Silnik
1.6 Smartstream
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
b/d
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6
Jaki olej masz obecnie
serwisowy
Witajcie,

Czekając na odbiór auta już zaczynam się zastanawiać nad olejem dla niego, bo chciałbym wymienić olej po ok 3000km po ułożeniu się silnika. Producent wymaga 0w-20 API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6, a ja chciałbym utrzymać gwarancję. Jazda to ok. 70% miasto, a reszta trasy. Instrukcja mówi o interwałach 15k km w normalnych warunkach, a 7500 km w "trudnych"

Jakie macie doświadczenia z tym silnikiem (montowany również w ceed/proceed gt i innych z grupy hyundai/kia, ale w innych wariantach mocy)? Podlewa on mocno paliwa rozcieńczając przez to olej? I jaki przez to warto zachować interwał?

Z góry dziękuje za pomoc
 
Przy ca. 5kkm nie ma kompletnie sensu.

Hyundai okresla te 10kkm ze wzgledu na mieszany cykl pewnie. Kazdy przypadek trzeba indywidualnie interpretowac, olej jeszcze "zyje" opierajac sie o pozostale parametry. Wiec nie musisz jeszcze go wymieniac i mozesz pozostac przy Shellu, to bardzo dobry przepis z danych nam dostepnych.
 
Tak na dobrą sprawę to pasowało by zrobić kolejną analizę przy powiedzmy 8-9 tys. km i wtedy zobaczyć, bo teraz przy 5,7 ciężko stwierdzić czy olej wytrzyma do 10 tys. Moim zdaniem nie.
 
wydaje mi się, że przy 10 tys. będzie już pod 5% rozcieńczenia paliwem i że olej się podda wcześniej, tym bardziej że powoli zaczyna się jesień i druga część interwału przypadnie na chłodniejsze dni. Powtarzam, tak mi się wydaje, to jest moja prywatna opinia, bez ponownej weryfikacji się o tym nie przekonamy.
 
Czy jest jakiś sposób na pozbycie się paliwa z oleju? Czy dwugodzinna trasa z rozgrzaniem oleju do 100 stopni coś da? Czy da się oszacować ile wtedy odparuje benzyny? Ktoś robi w ogóle takie badania? Czy to takie wróżenie już trochę?
 
@kusy.patryk, zawsze możesz sfinansować sobie takie badania i zrobić we własnym zakresie.
I już pomijam fakt, ze to bez sensu, nic to nie da, nic nie pokaże ...
 
Nie no...to jest oczywista oczywistość, że mogę sobie robić UOA po każdej trasie i sprawdzać ;)
Bardziej chodziło mi o jakieś opracowania, badania, które są gdzieś dostępne. Ale okej, rozumiem, że to bezcelowe
 
Nie ma takich badań bo nie mają one celu - to zależy od konkretnego silnika, nawet nie od modelu tylko od danej konkretnej jednostki.
 
mogę sobie robić UOA po każdej trasie i sprawdzać
I to jest jedyna możliwość ...
Tylko skąd będziesz wiedział, czy silnik świeżej dawki Pb nie dolał po tych 200-300km?
Moim zdaniem, trzeba się nastawić na krótsze interwały, rzędu 7500km, nawet kosztem wymagań gwarancyjnych i olej częściej zmieniać.
 
To dopóki auto na gwarancji to zmieniaj olej co 5 tys. Ty, co 10 tys. w ASO. Natomiast po gwarancji zmieniaj sobie sam co 7,5 tys. i tyle. Nic mądrzejszego tutaj nie wymyślisz.
 
@orzeszpole, mi nikt nie robił problemów na gwarancji z wymiana oleju wg moich interwałów.
Przyjeżdżając na przegląd gwarancyjny, mówiłem po prostu, że materiałów eksploatacyjnych nie wymieniamy.
 
To dopóki auto na gwarancji to zmieniaj olej co 5 tys. Ty, co 10 tys. w ASO. Natomiast po gwarancji zmieniaj sobie sam co 7,5 tys. i tyle.
Też właśnie doszedłem do takiego wniosku. Wolę wymienić jeszcze stosunkowo "dobry" olej niż przeciągać interwały zwłaszcza, że to auto ma być ze mną trochę dłużej
mi nikt nie robił problemów na gwarancji z wymiana oleju wg moich interwałów.
Przyjeżdżając na przegląd gwarancyjny, mówiłem po prostu, że materiałów eksploatacyjnych nie wymieniamy.
To ciekawe co piszesz. Muszę w takim razie zapytać moje ASO Hyundai co oni na takie rozwiązanie. Podejrzewam, że będzie ciężko, bo w moim przypadku przegląd na 10k, 20k obejmuje tylko wymianę oleju, a dopiero na 30k to taki rozszerzony. Ale i tak ich pomęczę, bo może coś ugram
 
Czy jest jakiś sposób na pozbycie się paliwa z oleju? Czy dwugodzinna trasa z rozgrzaniem oleju do 100 stopni coś da? Czy da się oszacować ile wtedy odparuje benzyny? Ktoś robi w ogóle takie badania? Czy to takie wróżenie już trochę?
A to nie jest tak, ze ta benzyna po dostaniu sie do oleju nie pozostaje juz "benzyna", a zaczyna reagowac ze skladnikami oleju i w wyniku reakcji chemicznych zmienia sie sklad oleju? Przeciez ona w misce chyba nie unosi sie na wierzchu jak oka na rosole i po dluzszym postoju mozna ja "wybrac".
Olej "rozcienczany" benzyną, to chyba tylko uproszczenie. W rzeczywistosci dzieje sie tam o wiele wiecej.
 
Bardziej rozpuszcza niż rozcieńcza. Już gdzieś o tym pisałem, ale benzyna jest rozpuszczalnikiem i wpływa negatywnie np na polimery w oleju. Stąd bez względu na lepkość oleju zawsze ocenia się benzynę pod kątem zawartości procentowej. Taka sama wartość będzie krytyczna i dla 10W-60 i dla 0W-8. W rzeczywistości jest to bardziej skomplikowane chemicznie, pewnie jakiś chemik będzie w stanie to lepiej wyjaśnić co zmienia się w co :)
 
Zaryzykuj, dojedź do 10 kkm i wymień olej jednocześnie pobierając próbkę do badania, są ludzie co zmieniają olej jak fabryka przykazała co 30 kkm i się żadnym paliwem w oleju nie przejmują xD
 
Witajcie ponownie
Wymieniam olej co 5kkm nie wiem czy z realnej potrzeby czy raczej dla własnego spokoju
I teraz ciekawostka...na SHU 0W20 temperatura oleju w trasie to 97-98 stopni przy 130km/h na tempomacie natomiast ostatni interwał zrobiłem na Petronas Syntium 7000 LL 0W20 i na tej samej trasie mam 101-102 stopnie. Podobne warunki, ta sama trasa, ten sam kierowca. Dodatkowo petronas szybciej się nagrzewa i szybciej oddaje temperaturę, ale ubywa (ok. 100ml na 4kkm). Jak myślicie to lepiej (bo lepiej odbiera ciepło z silnika) czy gorzej (bo generuje większe opory?)
Dodatkowo czy od ostatniej dyskusji pojawił się jakiś 0w20 API SP/ILSAC GF6a godny polecenia? Coś co się wyróżnia w jakiś sposób, np więcej PAO żeby polepszyć pompowalność zimą lub trochę estrów żeby zmniejszyc odkładanie depozytów. Jednocześnie potrzebuje pieczątkę API na butelce, bo auto na gwarancji więc Amsoil SS czy inne Redline lub Motul 300v odpadają
 
0W20 chyba ma wystarczająco dobra pompowalność zimą i raczej nie trzeba jej poprawiać. Jeśli chcesz PAO 0W20 to ... myślałem o 77lubricants VX ale nie ma wzmianki o ACEA czy API jedynie normy VW i Porsche więc też odpada. Może jeszcze jakiś inny z VW508 na PAO się uchował np Eurol Syntence LV. Nie wiem czy ma oficjalnego pączka API ale chociaż w TDS API i ACEA jest.
 
Nie wiem po co tak kombinować jest olej Hyundai 0W20 XTeer Gasoline Ultra Efficiency API SP GF6 Made in Korea w dobrej cenie, albo Gulf Hybrid 0W20 mam w Toyocie i chwalę sobie.
 
Back
Top