• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Z tej trójki Shell będzie najlepszy. Potem Orlen i Eurol, mniej więcej na równo.

Shell ECT to HC o ile się nie mylę, podobnie jak dwa pozostałe (a nie GTL), ale Shell ma swoją technikę oczyszczania baz olejowych więc można liczyć na wysokiej jakości bazę.

Orlen robi przewidywalne oleje o dobrej jakości, dobry stosunek ceny i jakości. Szału nie ma, ale działają jak powinny.

Fanem Eurola nie jestem twice ciezko mine cos więcej powiedzieć, ale z tych paru analiz jakie mamy wynika że to solidne oleje, dobra średnia półka.

Alternatywą może być Neste Pro C2/C3 5W-30, producent bardzo dobrych baz i świetnych olejow.
 
Na oil-club.ru podają, że ECT to GTL, ale to bardziej domysły na podstawie analizy...

Dzięki za sugestię :)
 
Rozumiem, że kierunek bardziej C3. DXS to porządna oliwa, ale do tego auta zastosowałbym Eurola Syntence 5w30 lub FS 0w30., podobnie z Shellem jest ECT C2/C3 0w30 lub jego bliźniak AV-L 0w30.
Analizy są u nas i na forum RUS które linkujesz.
 
Rozumiem, że kierunek bardziej C3. DXS to porządna oliwa, ale do tego auta zastosowałbym Eurola Syntence 5w30 lub FS 0w30., podobnie z Shellem jest ECT C2/C3 0w30 lub jego bliźniak AV-L 0w30.
Analizy są u nas i na forum RUS które linkujesz.

0W30 to cos zupelnie nowego dla mnie, do tej pory tylko 5W30 sugerowali wlewać, możesz kilka słów uzasadnienia dorzucić? Nie wiem czy to prawda, ale spotkałem się z tym, że 0W30 w naszym klimacie nie ma sensu bo jest za ciepło na 0W...
 
Last edited:
Pytanie co wyższa lepkość ma pomóc? HTHS? Jak norma C3 narzuca min. 3,5?
A może lepkość w 100C (górna) której zakres jest podobny w obydwu przypadkach?
Przede wszystkim to kwestia zaleceń producenta, a więc konstrukcji silnika który zaleca/dopuszcza dane lepkości.
Kwestia klimatu jest wtórna i w sumie mało ważna biorąc pod uwagę powyższe, no może pomijając Afrykę ;)
Jakbym słuchał takich głosów nie używałbym ani 0w30 ani 0w20 , a jak to wyszło to są UOA na forum polecam i to nie tylko moje ale inne i jak sam zauważysz spokojnie dają sobie radę.
 
VW do 1.4 16v też zalecał 5w30 a jak wyszło po latach to wszyscy wiemy.
 
Producent rekomenduje olej C2 lub C3 5W30 lub 0W30, więc ja nie mówię, że nie wleję za nic na świecie, jedynie interesuje mnie w prostych słowach jaka korzyść z tego płynie w stosunku do 5W30? Na pewno lżejszy rozruch, to wiem, ale co jeszcze? :)
 
VW do 1.4 16v też zalecał 5w30 a jak wyszło po latach to wszyscy wiemy.
a jakieś uwagi do Hyundai/KIA bo o tym piszemy?

Producent rekomenduje olej C2 lub C3 5W30 lub 0W30, więc ja nie mówię, że nie wleję za nic na świecie, jedynie interesuje mnie w prostych słowach jaka korzyść z tego płynie w stosunku do 5W30? Na pewno lżejszy rozruch, to wiem, ale co jeszcze? :)
Przy C2 to przeważnie niższy HTHS czyli w założeniu oszczędność paliwa:
Odwracając pytanie, a co daje wyższa lepkość? ;)
 
Żeby nie przedłużać wątku, moje spostrzeżenia:
Plusy:
- olej 0W30 zapewni lżejszy rozruch silnika
- niższa emisja spalin
Minusy:
- wyższa ceną zakupu oliwy

Pytania:
- czy wysoka temp zapłonu zapewni wysoką stabilność temperaturową, tym samym gwarancję utrzymania filmu olejowego
- czy zawartość PAO w olejach 0W30 jest procentowo wyższa niż w 5W30?
 
Panowie, namieszałem, do mojego auta tylko olej 5W30... W takim razie wiem co i jak z pierwszej odpowiedzi, dzięki i pozdro :)
4d7a5542ea1164af2183916b17f42b8d.jpg


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Tutaj też mamy łańcuch w CRDI także niższa lepkość i dobra pompowalność lepiej na niego wpłynie podczas porannych rozruchów.
 
To są propozycje konkretnych olejów shell. Dopuszczenia SAE ACEA będą na innej stronie
Shell produkuje oleje 0W30, jednak Hyundai nie rekomenduje ich, pytanie czy iść na przekór producentowi czy kierować się własnymi przemyśleniami? Jaką stronę masz na myśli?

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Tutaj też mamy łańcuch w CRDI także niższa lepkość i dobra pompowalność lepiej na niego wpłynie podczas porannych rozruchów.
Popraw mnie jeśli się mylę, ale czy przypadkiem 0W30 i 5W30 nie mają tej samej lepkości na zimnym? Gęstość będą mieć inną, ale 30 oznacza lepkość...

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
@qba37_oldschool nie umiem wyczuć czy naprawdę nie wiesz o czym piszesz czy jaja sobie robisz..Mam na myśli parametry olejów jak i inne strony w instrukcji obsługi ;)

Dude, widzisz w moim nicku suffix _oldschool? :) Kiedy zaczynał się internet w Polsce i siedziało się na forach typu autokacik.pl bo miało się opla astrę z '92r. to powszechne były opinie, że nie schodzi się z lepkością i gęstością oleju w dół, dawne czasy... Pytam o dobór oleju nie bez powodu, nie potrafię sobie z tym poradzić sam, więc szukam wsparcia w mądrych głowach, jesteś taką? Pomożesz, wytłumaczysz? :)

To co ustaliłem od wczoraj to, że mój i30 1.6 CRDi:
- w instrukcji, która była z autem ma zalecany olej Shell Helix AM-L 5W30 C3
- w instrukcji elektronicznej zaktualizowanej o model i30N silnik 1.6 CRDi ma zalecany olej Shell Helix AP-L 5W30 C3
- instrukcja dla i30 MY20 przewiduje dla mojego silnika olej Shell Helix C2/C3 ECT 0W30 lub Helix Ultra ECT AH 5W30

Jak widać Hyundai przez kilka lat zmieniał rekomendacje dla mojego silnika, ja chcę jedynie ustalić czego się trzymać przy doborze oleju? Ktoś mi powiedział, że im wyższa temp. zapłonu tym większe szanse na dodatki PAO i wyższą stabilność temperaturową, większa odporność na zrywanie filmu olejowego. Nie ukrywam, że auto lata po trasach i tam jest dość mocno pilowane, jazda po Warszawie też nie robi mu dobrze. Chcę przeznaczyć mniejszy budżet na wymiany oleju, ale robić to częściej, co 10kkm, co i tak uważam lepiej wpłynie na silnik niż drogi olej wymieniany co 20kkm. Niby budżet z filtrem 150PLN to niedużo, ale wiem, że można kupić w tej kasie fajny olej. Jestem blisi zakupu Helixa AM-L, bo ten C2/C3 ECT 0W30 jakoś mnie nie przekonuje ceną... Poza tym na 5W30 silnik pracuje na jałowym niemal tak cicho jak benzyna, boję się, że na 0W30 zmieni się kultura pracy (garaż mam ogrzewany, więc zimą co drugi start mam na ciepłym silniku)
 
Nie, nie jestem mądra głowa. Wręcz przeciwnie jestem misiem o małym rozumku i np " długie słowa sprawiają mi trudność" . Nie będę Ci tłumaczył co to jest lepkość, co to jest gęstość i inne pojęcia parametrów oleju.
Poczytaj na forum. Zacznij od "Wiedza podstawowa"
 
Back
Top