Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
Niby po co przecież niema problemu z wypaleniem tylko z częstym jego cyklem.
Ja w swoim bravo robje tak trzeci bieg i 3.5 tyś obrotów i tak przez parę kilometrów. Dpf sam wtedy się zapali i po problemie.
Bravo też często wypala filtr tak co 100 -150 km ale to wszystko zależy od pojemności zastosowanego filtra i techniki użytkowania.
Dodam że autko ma 280kkm I użytkowane w mieście,a i cygaro jeszcze nigdy się nie zapaliło by wypalić dpf.
A może częsty cykl wynika ze słabego stopnia wypalenia i warto wspomóc chemicznie cały proces ?
No u mnie pasywne wypalanie nie ma zastosowania, ja wspomóc się mogę tylko środkami chemicznymi.
Dobra chemia często pomaga i warto zastosować ja przy pierwszych niedomaganiach bo potem mogą być potrzebne bardziej inwazyjne metody czyszczenia. Czasami interwał wypalania zależy od konkretnych warunków, temperatury, paliwa itp. i jego skrócenie nie musi oznaczać, że jest problem ale różnie z tym bywa. Jeśli jest przewaga jazdy miejskiej to profilaktycznie chemia raz na jakiś czas nie jest złym pomysłem.
Mój i30 ma tak od nowości, rura wewnątrz zawsze była pokryta sadzą, co mnie dziwiło, bo w golfie VI z dieselgate na pokładzie i Euro 4 wydech wewnątrz jest czysciutki do dziś, a auto ma 13 lat i 240k km przebiegu Auto nie dymi w sposób widoczny, a ASO twierdzi, że sadza w wydechu to coś normalnego. Wstawiam raz jeszcze do ASO na wypalanie statyczne i wymianę oleju, mają akurat promocję na Shella z wymianą za 1PLN. Problem jest gdzieś indziej, po trasie wypala co ~80km jadąc 140km/h, ale ostatnie 100km zrobiłem po mieście i też wypala po 80km, a przecież ilość odłożonej sadzy na autostradzie i w mieście po 80km jest zupełnie inna więc wypalanie powinno odbyć się w innym interwale. Parametry pracy silnika ogólnie w normach, wtryski pracują poprawnie, nie ma odchyłów. Paliwo tankuję swoje lub na stacjach, nie ma znaczenia - wypalanie co 80 km.
To już wolę serwisowo wypalić - te środki działają tak, że podnoszą temp spalin co może być dla filtra niezdrowe lub wypalanie może być przerwane z powodu zbyt wysokiej temp spalin za filtrem.
Auto od dobrego roku lata tylko po trasach, do 100 km od domu jeździmy Dacią, bo się w nią mieścimy Hyundai lata na Podlasie, w Alpy i do Szwajcarii tylko, więc pisząc trasa mam na myśli długie proste 120-140 km/h
Wtryski na stół probierczy, albo przynajmniej próba przelewowa na samochodzie, a nie kombinowanie z olejem, chemią do wypalania...DPF sam w sobie jest praktycznie bezobsługowy, jak się zapycha, to w 90% jest problem z osprzętem/silnikiem, albo użytkownikiem. Po tych środkach do wypalania DPF możecie go dopiero uszkodzić tak naprawdę
Daję go do ASO w poniedziałek, ma jeszcze 2 m-ce gwarancji, niech sprawdzają. W przypadku problemów z wtryskami auto nie powinno więcej palić i być ospałe? To tylko 110 KM, pewnie bym zauważył jakby coś lało, no ale na oko to wiadomo, że chłop w szpitalu umarł.
Zawsze polecam ten dodatek , raz zastosowwlem w insigni 2.0cdti to interwał wypalania w trasie z 800 wydkuzyl sie do 2400 km !!!
Zmierzone aplikacją opldpf.info .
Sam nie dowierzałem .
Preparat usuwa wodę poprawia spalanie / zaplon w zimie i zabezpiecza przed wytrącaniem parafiny.
On nie odetka DPF, ale zapobiega.
Kosztuje grosze.
Nie ma reguły.
Problemy mogą występować pod obciążeniem silnika, więc "na oko" nie zauważysz.
A jak pisał, nadmierne dymienie to usterka, ale to trzeba zdiagnozować.
Zasugeruj w ASO kontrolę wtrysków, bo ich znając oni zaczynają myśleć, jak "korba bokiem wyjdzie" ...
Przecież wypalanie DPF co 80km nie jest standardem!
500-800km to normalne interwały.
No i zasadniczo, wystarczy już z mojej strony diagnozowania sprzed telefonu...
Ja przez ten nieszczęsny dpf pozbyłem się kia ceed.
Ile ja kasy w to władowałem...
Wtryski zregenerowane, dpf wyprany, turbina sprawdzona, dolot szczelny.
A on jak się wypalał co 80-120 kilometrów tak się wypalał.
Na rok pomogła mi wymiana czujnika różnicy ciśnień. Więc myślę,że można go wymienić "na pale", bo nie kosztuje to majątku.
Jedyne co zauważyłem to w zimę wypalał się rzadziej.
P.s.
Żadne dodatki do paliwa typu Archoil,LM nie pomagały.
W ASO wypalono mi statycznie DPF z 38,0mg sadzy do 0,00mg. Jutro zmienię olej na świeży i w piątek trasa, okaże się czy będzie wypalał znów co kilkadziesiąt km czy więcej.
@DjStar@alexaa@kawis@SACZI@Triumphator@plpawzaw@Hubert1@soszo po wypaleniu dalej to samo. W sumie atakowałem ASO Hyundai 4x, 2x dealera gdzie auto nabyłem, 1x dealera gdzie wgrali nowe oprogramowanie sterownika i powiedzieli, że szafa gra, 1x ASO Kia i wspomnieli po sprawdzeniu, że wg ich to czujnik różnicy dziwnie się zachowuje i 1x ASO u dealera gdzie auto nabyłem. Po dwóch tygodniach milczenia ASO zadzwoniłem i dowiedziałem się, że zamówili mi nowy DPF bo ten jest zapchany - na pytanie, ale jak to zapchany jak mi go dopaliliście serwisowo i było 0,0mg popiołu w nim ASO nie umiało odpowiedzieć. Wymiana na gwarancji (już druga, pierwsza była 75 tys. temu, też gwarancyjna)
W mojej opinii samo wymienienie DPF niewiele da.
Może zasugeruj żeby wymienili czujnik różnic ciśnień na nowy skoro w ich opinii dziwnie się zachowuje?
@kawis zalozyli nowy czujnik, szukali dalej i padło na jakieś przedmuchy na DPFie, wiec już nie wiem czy w końcu przedmuchy czy jak powiedzieli zapchany
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.