• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Niby po co przecież niema problemu z wypaleniem tylko z częstym jego cyklem.
Ja w swoim bravo robje tak trzeci bieg i 3.5 tyś obrotów i tak przez parę kilometrów. Dpf sam wtedy się zapali i po problemie.
Bravo też często wypala filtr tak co 100 -150 km ale to wszystko zależy od pojemności zastosowanego filtra i techniki użytkowania.
Dodam że autko ma 280kkm I użytkowane w mieście,a i cygaro jeszcze nigdy się nie zapaliło by wypalić dpf.
 
Last edited:
A może częsty cykl wynika ze słabego stopnia wypalenia i warto wspomóc chemicznie cały proces ?
No u mnie pasywne wypalanie nie ma zastosowania, ja wspomóc się mogę tylko środkami chemicznymi.
 
Dobra chemia często pomaga i warto zastosować ja przy pierwszych niedomaganiach bo potem mogą być potrzebne bardziej inwazyjne metody czyszczenia. Czasami interwał wypalania zależy od konkretnych warunków, temperatury, paliwa itp. i jego skrócenie nie musi oznaczać, że jest problem ale różnie z tym bywa. Jeśli jest przewaga jazdy miejskiej to profilaktycznie chemia raz na jakiś czas nie jest złym pomysłem.
 
Nadmierne dymienie to jest ewentualna usterka i trzeba ją znaleźć.
Mój i30 ma tak od nowości, rura wewnątrz zawsze była pokryta sadzą, co mnie dziwiło, bo w golfie VI z dieselgate na pokładzie i Euro 4 wydech wewnątrz jest czysciutki do dziś, a auto ma 13 lat i 240k km przebiegu :) Auto nie dymi w sposób widoczny, a ASO twierdzi, że sadza w wydechu to coś normalnego. Wstawiam raz jeszcze do ASO na wypalanie statyczne i wymianę oleju, mają akurat promocję na Shella z wymianą za 1PLN. Problem jest gdzieś indziej, po trasie wypala co ~80km jadąc 140km/h, ale ostatnie 100km zrobiłem po mieście i też wypala po 80km, a przecież ilość odłożonej sadzy na autostradzie i w mieście po 80km jest zupełnie inna więc wypalanie powinno odbyć się w innym interwale. Parametry pracy silnika ogólnie w normach, wtryski pracują poprawnie, nie ma odchyłów. Paliwo tankuję swoje lub na stacjach, nie ma znaczenia - wypalanie co 80 km.
A może zastosuj jakiś środek do czyszczenia dpf - sporo tego na rynku przecież. Warto chyba spróbować, może coś pomoże.
To już wolę serwisowo wypalić - te środki działają tak, że podnoszą temp spalin co może być dla filtra niezdrowe lub wypalanie może być przerwane z powodu zbyt wysokiej temp spalin za filtrem.
Post automatically merged:

Jeśli jest przewaga jazdy miejskiej
Auto od dobrego roku lata tylko po trasach, do 100 km od domu jeździmy Dacią, bo się w nią mieścimy :) Hyundai lata na Podlasie, w Alpy i do Szwajcarii tylko, więc pisząc trasa mam na myśli długie proste 120-140 km/h :)
 
Wtryski na stół probierczy, albo przynajmniej próba przelewowa na samochodzie, a nie kombinowanie z olejem, chemią do wypalania...DPF sam w sobie jest praktycznie bezobsługowy, jak się zapycha, to w 90% jest problem z osprzętem/silnikiem, albo użytkownikiem. Po tych środkach do wypalania DPF możecie go dopiero uszkodzić tak naprawdę ;)
 
Wtryski na stół probierczy
Daję go do ASO w poniedziałek, ma jeszcze 2 m-ce gwarancji, niech sprawdzają. W przypadku problemów z wtryskami auto nie powinno więcej palić i być ospałe? To tylko 110 KM, pewnie bym zauważył jakby coś lało, no ale na oko to wiadomo, że chłop w szpitalu umarł.
 
Zawsze polecam ten dodatek , raz zastosowwlem w insigni 2.0cdti to interwał wypalania w trasie z 800 wydkuzyl sie do 2400 km !!!
Zmierzone aplikacją opldpf.info .
Sam nie dowierzałem .
Preparat usuwa wodę poprawia spalanie / zaplon w zimie i zabezpiecza przed wytrącaniem parafiny.
On nie odetka DPF, ale zapobiega.
Kosztuje grosze.

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
6d1b9afba32d1f864f5971a4313f2092.jpg
 
W przypadku problemów z wtryskami auto nie powinno więcej palić i być ospałe?
Nie ma reguły.
Problemy mogą występować pod obciążeniem silnika, więc "na oko" nie zauważysz.
A jak pisał, nadmierne dymienie to usterka, ale to trzeba zdiagnozować.
Zasugeruj w ASO kontrolę wtrysków, bo ich znając oni zaczynają myśleć, jak "korba bokiem wyjdzie" ...
Przecież wypalanie DPF co 80km nie jest standardem!
500-800km to normalne interwały.

No i zasadniczo, wystarczy już z mojej strony diagnozowania sprzed telefonu...
 
Ja przez ten nieszczęsny dpf pozbyłem się kia ceed.
Ile ja kasy w to władowałem...
Wtryski zregenerowane, dpf wyprany, turbina sprawdzona, dolot szczelny.
A on jak się wypalał co 80-120 kilometrów tak się wypalał.
Na rok pomogła mi wymiana czujnika różnicy ciśnień. Więc myślę,że można go wymienić "na pale", bo nie kosztuje to majątku.
Jedyne co zauważyłem to w zimę wypalał się rzadziej.
P.s.
Żadne dodatki do paliwa typu Archoil,LM nie pomagały.
 
EGR, czujnik różnicy ciśnień i sonda lambda do sprawdzenia przy tym silniku.
 
W ASO wypalono mi statycznie DPF z 38,0mg sadzy do 0,00mg. Jutro zmienię olej na świeży i w piątek trasa, okaże się czy będzie wypalał znów co kilkadziesiąt km czy więcej.
 
@DjStar @alexaa @kawis @SACZI @Triumphator @plpawzaw @Hubert1 @soszo po wypaleniu dalej to samo. W sumie atakowałem ASO Hyundai 4x, 2x dealera gdzie auto nabyłem, 1x dealera gdzie wgrali nowe oprogramowanie sterownika i powiedzieli, że szafa gra, 1x ASO Kia i wspomnieli po sprawdzeniu, że wg ich to czujnik różnicy dziwnie się zachowuje i 1x ASO u dealera gdzie auto nabyłem. Po dwóch tygodniach milczenia ASO zadzwoniłem i dowiedziałem się, że zamówili mi nowy DPF bo ten jest zapchany - na pytanie, ale jak to zapchany jak mi go dopaliliście serwisowo i było 0,0mg popiołu w nim ASO nie umiało odpowiedzieć. Wymiana na gwarancji (już druga, pierwsza była 75 tys. temu, też gwarancyjna)
 
W mojej opinii samo wymienienie DPF niewiele da.
Może zasugeruj żeby wymienili czujnik różnic ciśnień na nowy skoro w ich opinii dziwnie się zachowuje?
 
@kawis zalozyli nowy czujnik, szukali dalej i padło na jakieś przedmuchy na DPFie, wiec już nie wiem czy w końcu przedmuchy czy jak powiedzieli zapchany
 
Back
Top