• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Nie, nie jestem mądra głowa. Wręcz przeciwnie jestem misiem o małym rozumku i np " długie słowa sprawiają mi trudność" . Nie będę Ci tłumaczył co to jest lepkość, co to jest gęstość i inne pojęcia parametrów oleju.
Poczytaj na forum. Zacznij od "Wiedza podstawowa"
Miś o małym rozumku, fajne, tak będę Cię teraz tutaj wołał :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Shell 0w30 AV-L wygląda super, niska lepkość na zimno (60) na krótkie przejazdy po mieście, wysoka lepkość na ciepło (12) na autostrady. C3 i zahacza o budżet


Pozdrawiam,
 
I to jest odpowiedź na jaką czekałem :) Dzięki :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Last edited by a moderator:
@qba37_oldschool, dobrze kombinujesz z olejami.
Ja jestem podobnego zdania co @jerseyAdmin, czyli Shell, a potem nasi producenci.
Z racji tego, że jeździsz, jak piszesz w trasach i dość mocno ciśniesz silnik, proponowałbym zostać przy olejach klasy C3 ze względu na wyższy parametr HTHS. Lepkość oczywiście 5w30.
Więc pierwszy wybór to Shell 5w30 na GTL'u.
Potem nasze rodzime produkcje, czyli przebadany u nas Lotos Aurum 504/507:
jego odpowiednik, Orlen MaxExpert V:

i dalej oleje C2/C3:
https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfe...aspx?produkt=PLATINUM_MaxExpert_XD_5W-30.aspx (ten prawie serwisowy z Kii)

Interwały przy intensywnej eksploatacji w trasach możesz utrzymać na poziomie 15 tys km, jak więcej jeździsz po mieście z silnikiem niedogrzanym, zejdź do 10 tys km i zapomnij o problemach olejowych.

PS
Z lepkością się nie schodzi, tylko stosuje się do zaleceń producentów.
Dla przykładu, serwisy Toyoty leją do flotowych Yarisów 10w40, a na forum zalecany jest 0w20.
Czyli to co w instrukcji i nie jest to schodzenie z lepkością.
 
Poszedł AM-L od Shella, jako ciekawostkę wrzucam zdjęcia butelek, sprzedano mi 4x1L Made in Germany (na rynek DE) z 2019 i 1x1L Made in Turkey z 2018 na rynek EU Wlałem ten niemiecki, turecki litr zostawiłem na dolewki ;) Kupowałem w Petrostarze w Wawie, na litrówki jest aktualnie promo, 5x1L wychodzi lepiej niż 5L w bańce ;) Pewnie stąd promka, że mają trochę starej partii Dodam, że wersja na DE nie ma sreberka pod nakrętką i można od razu lać po odkręceniu, wersja Made in Turkey ma sreberko do oderwania po otworzeniu korka ;)
10225c889457e7bf085e773ee44e0579.jpg
127649d397ae117a22d1c4996ddd8e53.jpg
95704ec76eaf98e75a51902bc8b1e736.jpg
f9d35a90f7dd8528e6ef34a806a919c0.jpg


Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Zamawiałem z tego samego sklepu i podobna historia - mieszkanka dat produkcji 2018 i 2019 oraz dystrybucji DE/PL. Każda z nich była mętna po zamrożeniu, więc Shell chyba leci w kulki, że AM-L jest na GTL. Jeżeli jeszcze kiedyś wrócę do tej marki to tylko ECT C2/C3 gdzie mamy pewność obecności bazy GTL.
 
Trochę mnie zmartwiłeś, bo GTL byłem pewny w tych olejach, jak sprawdzić obecność bazy GTL, bo chciałem wrzucić teraz Professional AV-L 0W-30.
 
Też byłem pewny... wg nazewnictwa Shella „PurePlus” oznacza obecność bazy GTL, lecz moje oleje stawały się mętne po zamrożeniu, co zresztą opisałem w temacie „klarowność a baza olejowa”, a tak baza GTL absolutnie się nie zachowuje. Testowane na 3 różnych partiach z 2 osobnych sklepów. Może być też tak, że moja wiedza jest zbyt mała bo przez administrację Shell cały czas chwalony jest za powtarzalność produkcji tylko do tej pory nikt mnie nie wyprowadził z błędu.
 
Też byłem pewny... wg nazewnictwa Shella „PurePlus” oznacza obecność bazy GTL, lecz moje oleje stawały się mętne po zamrożeniu, co zresztą opisałem w temacie „klarowność a baza olejowa”, a tak baza GTL absolutnie się nie zachowuje. Testowane na 3 różnych partiach z 2 osobnych sklepów. Może być też tak, że moja wiedza jest zbyt mała bo przez administrację Shell cały czas chwalony jest za powtarzalność produkcji tylko do tej pory nikt mnie nie wyprowadził z błędu.
Hmm, z tą powtarzalnością to bym nie przesadzał, ciężko jest utrzymać jakość na tym samym poziomie produkując w różnych częściach świata ;) Tym bardziej produkując na kilka różnych rynków ;) Wszak wiadomo, że niemiecki proszek dla Niemca pierze lepiej ;)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Czysta baza GTL się tak nie zachowuje co nie znaczy, że gotowy olej nie będzie. Olej to nie tylko baza, dodatki mogą powodować utratę klarowności w niskich temperaturach. Olej nie ma być ładny i klarowny, to nie whisky ;) Ma działać i w określonych warunkach zachować określone parametry.
 
@jerseyAdmin nie widziałeś mojego filmu z przelewania tego oleju? Nie chodzi jedynie o klarowność, on zachowywał się jak przysłowiowy miód.
Wczoraj podczas wlewania miałem wrażenie, że wlewam wodę, był zdecydowanie rzadszy niż np. Eurol DXS, ale za to podobny do MaxExpert XD :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
 
Lada chwila pęka 10kkm na Shell AM-L, którego wlałem w czerwcu, a że odkryłem u teścia świeże 50L Shella ECT C3 pytanie moje czy popełnię grzech schodząc z lepszego AM-L na słabszy jakościowo ECT? Planuję wypad do Szwajcarii, więc chyba lepiej lecieć na świeżym ECT niż na AM-Lu z przebiegiem 10kkm, co sądzicie?

P.S Teść kupił ten olej do kilku 2.0TDI PD wymagających normy 507.00 ;) Ale co ja tam wiem ;)
 
Lepszy nowy niż stary - zawsze. Jakością bym się aż tak nie przejmował, jeden i drugi musi spełnić wymagania norm więc ochrona będzie podobna.
 
Jaki dodatek polecacie do Shell AM-L 5w30, silnik ma niespełna 100kkm przebiegu?
 
Jaki dodatek polecacie do Shell AM-L 5w30, silnik ma niespełna 100kkm przebiegu?
Z racji braku sugestii Szanownych Kolegów, zakupiłem sprawdzone wcześniej Xado Very Lube Turbo z nanotechnologią, 125ml na 4l Shella AM-L, stwierdziłem, że jeśli wymieniam olej co 10-12kkm to archoil chyba nie ma sensu ze względu na cenę...
 

Attachments

  • 49B1A7C8-1AE4-412C-BD4A-1C5A82231C9E.jpeg
    49B1A7C8-1AE4-412C-BD4A-1C5A82231C9E.jpeg
    1,7 MB · Odwiedzin: 142
Z racji braku sugestii Szanownych Kolegów, zakupiłem sprawdzone wcześniej Xado Very Lube Turbo z nanotechnologią, 125ml na 4l Shella AM-L, stwierdziłem, że jeśli wymieniam olej co 10-12kkm to archoil chyba nie ma sensu ze względu na cenę...
I jak oceniasz te dodatki ? coś ciszej chodzi, łatwiej zapala ? Właśnie kupiłem na daily i30 16.crdi 110KM z przebiegiem 73tys km i szukam co by tam zalać ? więcej miasto niż trasa ale i tak na dojazd do miasta to jakies 12km zleci , wymiana co 10k , auto bedzie stało pod chmurką . Ten shel co lałeś bedzie ok ?
 
I jak oceniasz te dodatki ? coś ciszej chodzi, łatwiej zapala ? Właśnie kupiłem na daily i30 16.crdi 110KM z przebiegiem 73tys km i szukam co by tam zalać ? więcej miasto niż trasa ale i tak na dojazd do miasta to jakies 12km zleci , wymiana co 10k , auto bedzie stało pod chmurką . Ten shel co lałeś bedzie ok ?
Leję Shell AM-L, jest OK, wymieniam co 10kkm, wcześniej lałem Orlen Platinum XD C3 5w30 + xado verylube turbo i było super, silnik ma 100kkm przebiegu i pracuje cichutko, a mam porównanie do Golfa VI 2.0TDI CR, którego użytkuję od czasu do czasu i tam zalewam archoila do oleju. Z oleju Orlen zrezygnowałem z tylko jednej przyczyny - dostępność w sklepach :( Na Shellu nie jest ani lepiej, ani gorzej, jest po prostu tak samo, silnik pracuje cicho, zazwyczaj nie słyszę jak żona podjeżdża pod garaż, golfa słychać już od bramy ;) Jedyne przed czym mogę Cię ostrzec to DPF w tych silnikach - nie lubi krótkich odcinków, a jeśli takie będziesz kręcil to wypalenie tylko po trasie - wiem z autopsji, w mieście ten silnik nie jest w stanie dopalić DPFa...
 
Back
Top