• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Właśnie chce sie wziąć za diagnoze DPF-a , EGRa w moim i30 bo trzeba dmuchać na zimne :) macie jakieś wskazówki ? , profilaktycznie chyba też wleje coś na oczyszczenie wtrysków i ew. usunięcie wody z układu 🤔 .
 
Miałem kie 1.6 crdi z 2014 roku.
Auto mega fajne, ale przez DPF w nim dostawałem szału.
Jak latało w trasie to nie było problemu, a jak tylko ze 2-3 dni pokrecilem się po miescie to praktycznie co chwilę chciał się dopalac. Problemy miałem odkąd go kupiłem czyli od 120 tys do 230 tys jak go sprzedawałem. (przebieg w 2.5 roku).
Pranie DPF, wymiana czujnika różnicy tydzień, czyszczenie wtrysków (na stole) nic nie dało.
A do paliwa lałem regularnie archoil. Suma sumarrum sprzedałem auto.
Ale ciekawostka jest taka, że w zimę problemów nie było. Zaczynało się lato i zabawa od nowa :).
Gdyby nie te problemy (przybywało oleju) to zakładam, że auto byłoby dalej u mnie.
A z olei to też tam przerabiałem ich dużo. I w sumie byłem najbardziej zadowolony z Shell 0w30 (eurol fs 0w30 też spoko ale droższy). Przy nim nigdy nie udało mi się z rana usłyszeć łańcucha rozrządu, co miało miejsce na innych 5w30.
 
Czyli co , DPF to walka z wiatrakami ? czyli pozostaje decat ? egr off i spokojna głowa ?
 
czyli pozostaje decat ? egr off i spokojna głowa ?
Pod warunkiem, że od nowego roku nie wejdzie obowiązek badania spalin, z wynikiem zatwierdzanym zdalnie, bez udziału diagnosty ;). Gdzieś ostatnio przewinął mi się artykuł, że coś takiego jest w planach.
 
Nie należy usuwać DPF i EGR bo to są skutki wadliwej pracy zespołu, za dużo sadzy , najwyraźniej nie spalał optymalnie mieszanki .
Trzeba było sprawdzić czy wtryski nie lały i do regeneracji .
70 tys km , jak wszystkie w tym pięknym kraju był cofany może 100, może 200.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Bodex źle mnie zrozumiałeś :) u mnie sie na razie nic nie dzieje ale chce zapobiec kłopotom.
Nie chcesz mi chyba wmówić że wpuszczanie spalin do kolektora dolotowego poprzez EGR dobrze wpływa na długowieczność i sprawność jednostki napędowej ? ;)
 
Sam EGR nie jest niczym nowym, jak wszystko, ma swoje plusy i minusy. Z plusów, poza wpływem na emisyjność, można by wymienić gładszą pracę na biegu jałowym, czy minimalnie szybsze nagrzewanie się jednostki. Z wad? Największą wadą w przypadku diesli, jest tak naprawdę syf, który wraca do kolektora ssącego powoli zmniejszając średnicę kanałów, syfiąc zawory dolotowe etc.

Ja się nie kryję, że nie lubię kombinowania, ale akurat EGR w ropniaku uważam za straszny syf, nawet dzisiaj, co prawda na razie testowo zaślepiłem EGR w Mondeo, żeby wykluczyć jego wpływ na pewną przypadłość, problem bo chyba go nie wykluczyłem, a okazał się po prostu winowajcą, nie mam czasu się teraz z tym bawić, dlatego temat zostaje w stanie obecnym do wiosny pewnie, jak skończę się urządzać w warsztacie.
Co mogę Ci powiedzieć po pierwszych kilometrach z wykluczonym EGR-em? Praca silnika na zimno jest subiektywnie bardziej twarda, po rozgrzaniu bez różnicy, ale zaletą jest zdecydowanie lepsza reakcja na gaz z niskich obrotów, poważnie, jak do tej pory jadąc na 4-biegu, po zejściu do 1400-1500 obrotów, dodanie gazu to była ewidentna męczarnia dla silnika, tak teraz 1500 obrotów, lekkie dodanie gazu, sekunda turbo laga i jedziemy. Zobaczymy jak odbije się to na DPF-ie, którego pozbywać się już nie mam zamiaru, ale czytając forum Mdo, pozbycie się EGR-u i tutaj zbiera zdecydowanie pozytywne opinie, pojeździmy, zobaczymy. Nie ukrywam, że może się ostatecznie okazać, że zamiast go na wiosnę ogarnąć, pojadę go po prostu wyprogramować ;).

A normy? Nie oszukujmy się, że trzeba być człowiekiem silnej wiary, żeby wierzyć, że 10-letni diesel, w moim przypadku z 230.000km nalotu, będzie trzymał fabryczne parametry i normę Euro5, nie mówiąc już o tych mających po pół miliona, regenerowane common-raile i ERG-y z DPF-ami po myciu, bądź w jak najtańszych zamiennikach :D.
 
Wiadomo, lepiej jak syfy będą trafiać do płuc.
Wprowadzenie EGR zwiększyło cząstki stałe w spalinach, co poskutkowało wprowadzeniem DPF. Często zanim EGR się zamknie przy mocniejszym wciśnięciu gazu jest chwilowy lag, myślisz że wtedy emisja cząstek nie szaleje? Albo podobnie jak chcesz przyspieszyć z niskich obrotów. Spotkałem się z autami, gdzie komputer ewidentnie zbyt mocno otwiera EGR i puszcza zbyt dużo spalin, a wtedy auto klekocze i wątpię, że wtedy emisja związków jest prawidłowa. Sam EGR byłby spoko, gdyby był jakiś mechanizm samoczyszczący i był otwarty jedynie przy w miarę ludzkich obrotach.
 
Q8 Formula VX Long Life 5W-30 - olej spełnia wymagania ACEA C3 i VW 504.00/507.00, ktoś jeździ/jeździł? Spróbowałbym go w moim i30 CRDi. Jedna z dużych sieci w Wawie na swojej stronie reklamuje go jako olej oparty o grupę IV/PAO, ale cena jakaś taka niska - 4L za niewiele ponad 100zł
 
Koledzy, zbliża się wymiana i zastanawiam się ponownie nad rodzimym produktem, chcę zalać jeden z tych dwóch olejów: Orlen Platinum MaxExpert XD C2/C3 lub Platinum MaxExpert V C3 :) Który byście polecili? Jako modyfikator tarcia idzie tym razem Archoil AR9100...
 
Ja bym wlał XD i już bez AR. XD ma sam w sobie dużo Mo.
 
Kiedyś już zalewałem XD, ma ciekawy zapach - cytrusowy :)
 
@Michalos12 w tym przypadku to glownie boranowy bezpopiolowy dyspergator. Ogolnie to dodatek wielofunkcyjny, tutaj przyklad:

1650527347271.png
1650527174439.png


Rowniez obok PIBSI, jest rowniez PIBSA-PAM.
 
Na mój rozum, to oleje 504/507 ma dużo boru jako właśnie dyspergatora ze względu na wymagania normy odnośnie LL (650 h pracy itp.). Jeżeli wymieniamy co 10-15 kkm i to jeszcze z płukanką to nie jest to tak potrzebne, zamiast tego więcej Mo jako modyfikatora tarcia przysłuży się silnikowi.

Jeśli jest inaczej to prove me wrong :)
 
Zwiazki B rowniez minimalizuja negatywny wplyw N na elastomery. Mo to rowniez wielofuncyjny dodatek, nie tylko moze wspomagac tribofilm ZnDTP, lecz dziala jako AO.
 
@qba37_oldschool to jest trudny wybór. Nawet kryterium estetyki opakowania tu odpada. Rzuć monetą. Nie da się rozstrzygnąć który będzie lepszy, a dodatkiem AR to już kompletnie nie ma znaczenia.
 
Forum już kilka razy podpowiadało że Mo dobrze wpływa na łańcuch...
 
Back
Top