• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Ten mannol wcale nie jest aż tak tani
115 zł za 5 l a np światowej klasy potentata typu Petronasa czy niezłego Motula 160 za 5l
raz na jakiś czas to nie taki wydatek.

A w razie czego pozostają Lotos i Orlen a nie litewskie wytwory
 
Dawaj Lotosa C2+C3, porównasz z Orlenem ;)
Poszedł Lotos C2+C3 i ku mojemu zdziwieniu DPF na trasie do Trójmiasta i z powrotem zaczął mi sie wypalać co 100km :( Nie obserwowałem tego na Orlenie ME XD, lub przegapiłem, a podobne wypalanie już występowało wcześniej. W każdym razie muszę podjechać do ASO na sprawdzenie poziomu popiołu w filtrze. Do tego Lotosa wlałem na 5l około 100ml AR9100, ale to chyba nie przez to nie?
 
Olej niema nic do tego czysty z jego okoliczności.
Musiałbyś przepalić ze 100litrów oleju by zapchać na stałe dpf
 
@DjStar Lepkośc to parametr nie odnoszący się w żaden sposób do jakości.

Mannol da radę. Jest na forum analiza Fanfaro i Ravenola z jednego silnika i można powiedzieć nawet, że fanfaro wypadł lepiej.
Mi chodzi np o zaufanie do producenta który nie daje tego co obiecuje. Nie znaczy to automatycznie, że oleje tej firmy nie poradzą sobie w tym czy innym silniku.

@arkadiusz nie wiem jak to się stało, że nikt z moderatorów nie zaproponować ci stworzenia własnego wątku 🤔
 
Pomijając czy silnik pobiera olej czy nie: zastępienie ACEA C3 olejem ACEA C4 jest dla silnika bezpieczne? Oleje C4 uchodzą za bardziej zaawansowane względem olejów C2/C3.
 
Są bardziej wykastrowane z popiołów, ale czy przez to zaawansowane?
 
Mają te same wymagania dotyczące czystości i ochrony, a "stare" dodatki trzeba było czymś zastąpić. Z chemicznego pkt widzenia powinny być oparte o nowocześniejsze dodatki.

Właściwościami znacząco odstaje dopiero C6 - to już spory skok jeżeli chodzi o zużycie i czystość silnika, testy też są chyba domyślnie wykonywane wg innych norm i na nowocześniejszym silniku niż wcześniejsze C. Mają też szereg testów które wcześniejsze normy nie miały, nawet pomijając LSPI np. na depozyty w turbinie.

Jeżeli będzie to cudo w lepkości xW-30 to się na 100% przesiądę.
 
C6 ma być "lekiem" na LSPI, to może będzie. Normy nie mają ograniczeń odnośnie lepkości.
 
A nie podążasz za trendem na forum i nie wlejesz x20 lub x16? To nowy silnik nic się nie stanie, nie bój się i lej ;)
 
Back
Top