Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
Pisałem już gdzieś że jestem staromodnym dziadygą obrośniętym mchem i legendami z początków ludzkości i nie mam zamiaru wlewać lepkości która nie jest rekomendowana do mojego silnika
Tez nie liczył bym na to , że oleje ACEA C6 wyjdą po za SAE 20, bo niby czemu miałoby tak być skoro C5 są tylko 0/5W20. W prawdzie w opisie klasa C5/C6 ma podany tylko minimalny HTHS 2.6 ale w tabelce jest już określony przedział 2.6-2.9.
Co ciekawe żadna klasa acea nie przewiduje oleju o hths poniżej 2.6
Jadę dziś na sprawdzenie ilości sadzy w DPFie, niestety wypala się co 80km jadąc trasą, a to za często. Jeśli będzie jej sporo to robię od razu wypalenie serwisowe i zmiana oleju - jaki polecacie? Chcę wlac coś low SAPS, więc z C2/C3 będzie ciężko, myślałem o C4, może Orlen MaxExpert C4?
ASO nic nie znalazło, jedynie podwyższony poziom oleju (przez częste wypalanie), wgrali aktualizację oprogramowania sterownika silnika, zalecili zmianę oleju i obserwować. Wleję C4 i zobaczę czy nadal będzie wymuszane wypalanie co 80 km czy więcej, jak więcej to będzie znaczyło, że mniej sadzy się odkłada, jak tyle samo co na C3 - auto wraca na serwis i niech szukają.
@qba37_oldschool, olej nie ma tu znaczenia, dopóki nie ma jego konsumpcji!
Ilość popiołów jest podawana jako pozostałość po spaleniu oleju.
Wtryski sprawne...?
Na jakim paliwie jeździsz?
@qba37_oldschool od kiedy masz ten problem z częstym wypalaniem ?
Pytam bo w swoim cdti miałem podobny problem (choć nie co 80km) w zeszłą zimę i rozwiązanie problemu przyszło samo, okres wiosenny i zmiana paliw na letnie. Częste wypalanie samo zniknęło.
Zgadza się, ale co jeśli jest konsumpcja? Paliwo Orlen/Lotos, trasa z Wawy na Hel i z Helu do Wawy wypalał po trasie 10x. Wydech w hyundaiu mam okopcony sadzą wewnątrz rury, ale od nowości był.
Nie prześledziłem poprawnie wątku.. serwis robiłeś we wrześniu więc nie było jeszcze wtedy paliw przejściowych. Więc to nie to.
A jaki masz obecnie pobór nowego oleju ? Bo z tego co piszesz to wnioskuje że masz.
No właśnie nie wiem jaki mam pobór, bo od częstego wypalania nastąpiło rozrzedzenie oleju paliwem - nie znam bilansu. Dlatego wymienię olej na nowy, dokładnie zmierzę stan i w sobotę mam do zrobienie trasę 500 km, więc od razu sprawdzę jak wypala i jak po trasie będzie wyglądał poziom
To C4 problemu na pewno ci nie rozwiąże!
Po drugie, popiół siarczanowy to nie sadza. SA osadza się w DPF, zmniejsza pojemność i sie nie wypala, a Ty o sadzy wspominasz.
Oczywiście nie ma przeciwwskazań do jego zastosowania, ale moim zdaniem, on nie rozwiąże problemu.
Po pierwsze szukałabym go w samym DPF, po drugie w osprzęcie silnika (wtryski, EGR, ... Itd), po trzecie w paliwie.
Nadmierne dymienie to jest ewentualna usterka i trzeba ją znaleźć.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.