• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.6 CRDi 110KM 2017

qba37_oldschool

Użytkownik
Samochód
KIA ProCeed GT-Line 1.5 T-GDI | Hyundai i30 PDE 1.6 CRDi | Dacia Sandero Stepway 1.0 TCE LPG
Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
 
Pisałem już gdzieś że jestem staromodnym dziadygą obrośniętym mchem i legendami z początków ludzkości i nie mam zamiaru wlewać lepkości która nie jest rekomendowana do mojego silnika :p
 
Ja też już jestem stary 🤔
 
A no pewnie przecież 504/507jest zalecanym olejem na stałe lub zmienne interwały wymian.
 
Normy nie mają ograniczeń odnośnie lepkości
Może i nie mają, ale sam widzisz jaki jest trend wśród SAE w pogoni za mniejszym zużyciem paliwa?
 
Nowsze normy mają limit HTHS, to w sumie narzuca górne SAE.
 
Tez nie liczył bym na to , że oleje ACEA C6 wyjdą po za SAE 20, bo niby czemu miałoby tak być skoro C5 są tylko 0/5W20. W prawdzie w opisie klasa C5/C6 ma podany tylko minimalny HTHS 2.6 ale w tabelce jest już określony przedział 2.6-2.9.

Co ciekawe żadna klasa acea nie przewiduje oleju o hths poniżej 2.6 🤔
 
Poczekaj... 😆
 
Jadę dziś na sprawdzenie ilości sadzy w DPFie, niestety wypala się co 80km jadąc trasą, a to za często. Jeśli będzie jej sporo to robię od razu wypalenie serwisowe i zmiana oleju - jaki polecacie? Chcę wlac coś low SAPS, więc z C2/C3 będzie ciężko, myślałem o C4, może Orlen MaxExpert C4?
 
Czemu nie? Opinie ma dobre.
 
ASO nic nie znalazło, jedynie podwyższony poziom oleju (przez częste wypalanie), wgrali aktualizację oprogramowania sterownika silnika, zalecili zmianę oleju i obserwować. Wleję C4 i zobaczę czy nadal będzie wymuszane wypalanie co 80 km czy więcej, jak więcej to będzie znaczyło, że mniej sadzy się odkłada, jak tyle samo co na C3 - auto wraca na serwis i niech szukają.
 
Last edited by a moderator:
@qba37_oldschool od kiedy masz ten problem z częstym wypalaniem ?
Pytam bo w swoim cdti miałem podobny problem (choć nie co 80km) w zeszłą zimę i rozwiązanie problemu przyszło samo, okres wiosenny i zmiana paliw na letnie. Częste wypalanie samo zniknęło.
 
A masz chociaż info co sprawdzali?
Diagnostyka ogólna, brak błedów, parametry pracy w normie
olej nie ma tu znaczenia, dopóki nie ma jego konsumpcji!
Zgadza się, ale co jeśli jest konsumpcja? Paliwo Orlen/Lotos, trasa z Wawy na Hel i z Helu do Wawy wypalał po trasie 10x. Wydech w hyundaiu mam okopcony sadzą wewnątrz rury, ale od nowości był.
od kiedy masz ten problem z częstym wypalaniem ?
No właśnie od ostatniego serwisu - zalałem wtedy Lotos C2/C3.
 
Nie prześledziłem poprawnie wątku.. serwis robiłeś we wrześniu więc nie było jeszcze wtedy paliw przejściowych. Więc to nie to.
A jaki masz obecnie pobór nowego oleju ? Bo z tego co piszesz to wnioskuje że masz.
 
wnioskuje że masz
No właśnie nie wiem jaki mam pobór, bo od częstego wypalania nastąpiło rozrzedzenie oleju paliwem - nie znam bilansu. Dlatego wymienię olej na nowy, dokładnie zmierzę stan i w sobotę mam do zrobienie trasę 500 km, więc od razu sprawdzę jak wypala i jak po trasie będzie wyglądał poziom
 
ale co jeśli jest konsumpcja?
To C4 problemu na pewno ci nie rozwiąże!
Po drugie, popiół siarczanowy to nie sadza. SA osadza się w DPF, zmniejsza pojemność i sie nie wypala, a Ty o sadzy wspominasz.
Oczywiście nie ma przeciwwskazań do jego zastosowania, ale moim zdaniem, on nie rozwiąże problemu.
Po pierwsze szukałabym go w samym DPF, po drugie w osprzęcie silnika (wtryski, EGR, ... Itd), po trzecie w paliwie.
Nadmierne dymienie to jest ewentualna usterka i trzeba ją znaleźć.
 
A może zastosuj jakiś środek do czyszczenia dpf - sporo tego na rynku przecież. Warto chyba spróbować, może coś pomoże.
 
Back
Top