• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Stanger

Nowy użytkownik
Witam,

Z uwagi na ograniczone informacje dot. olejów przekładniowych w sieci, zwracam się z prośbą o wytypowanie najlepszych dostępnych na rynku smarowideł do skrzyni Hyundai i30 2007 (FD) 1.4 80 kW.

Obecnie od uwagę biorę niżej wymienione opcje. Któryś z tych, czy może coś innego polecacie?
  1. FUCHS TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80;
  2. AMSOIL MANUAL TRANSMISSION & TRANSAXLE GEAR LUBE 75W-90;
  3. RAVENOL MTF-1 SAE 75W-85

Skrzynia to najprawdopodobniej: M5CF1 5/1
Wg książki powinien to być olej: SAE 75W85 API GL-4 [pkt. 3]

Jednak na stronach producentów, do tego samochodu rekomendowane są również inne lepkości [pkt. 1 i 2].

Z góry wielkie dzięki za wskazówki i pozdrawiam!
 
Witam.

Co do lepkości to nie podpowiem, ale zmieniłem ostatnio w automacie i dyfrach olej na Liqui-Moly i w silniku na Amsoil i spalanie spadło mi o 3l/100. Możliwe, że to częściowo wpływ po prostu świeżego oleju, ale wydaje mi się, że ta kombinacja jest całkiem niezła.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 
Fuchs będzie dobry, sporo osób chwali tutaj też oleje przekładniowe Castrola.
 
Być może i Fuchs choć nie słyszałem żeby ktoś zalewał do hyundai. Motul motyl Gear 75W85 , Ravenol MFT-1 lub Penrite 75W85 to sprawdzone oleje w tych skrzynkach.
 
Stosował ktoś lub czytał/słyszał o stosowaniu innej niż 75W85 lepkości do tej skrzyni? Różni producenci rekomendują różne lepkości, tj. od 75W80 do 75W90.

MOTUL GEAR 300 75W-90 wydaje mi się, że parametrami wypada bardzo dobrze w porównaniu z innymi.

 
U mnie w instrukcji zalecany jest shell spirax S5 ATE 75W90. Na pewno taki jest używany ale akurat nie przeze mnie. To olej którego pierwsze przeznaczenie jest do "ośki". API GL-4/5

Możesz spróbować 300V. Wg dobieraczki molula to pierwszy wybór . Motyl Gear 75W85 na drugim miejscu.

W przekladniowkach nie ma co aż tak bardzo patrzeć na parametry. Tu dobrym przykładem jest Fuchs 75W FE który ma niby bardzo słabe parametry w porównaniu do innych olejów tej klasy, a mimo to jest chwalony przez użytkowników VW.
 
@Stanger masz swój wątek to kontynuuj ;)
Panowie, gdzie (o ile w ogóle) jest możliwość sprawdzenia fabrycznie zalanych płynów (głównie olej przekładniowy)? W tym wątku przeczytałem wypowiedzi wskazujące na taką możliwość.

Pojawiła się też w dyskusji skrzynia M5CF1 5/1, którą mam w Hyundai'u 2007 1.4 80kW. Jaki olej do tej skrzyni polecacie i czy musi być to lepkość SAE 75W85? Różne wyszukiwarki producentów wskazują 75W80 lub 75W90. Myślę nad:

1. MOTUL GEAR 300
2. AMSOIL MTG 75W90
3. Ravenol MTF-1 75W85
4. FUCHS SINTOFLUID 75W80.

Pytałem już w innym wątku na forum, ale znalazłszy ten, postanowiłem jeszcze dopytać, bo nie chcę zrobić nic głupiego, skoro czytam, że skrzynie koreańskie są "czułe".
W zasadzie to nie dowiedziałem się w ASO jaki konkretnie olej miałem wlany we fabryce tylko jaki rodzaj, lepkość.

W instrukcji masz zalecany 75W85 API GL-4 czyli teoretycznie taki jak na foto:
1661291258813.png
Cena ok 120zł/1L na zamówienie więc szukaj zamiennika takiego oleju.
Z twojej listy użytkownicy starszych kia/hyundai chwalą sobie Ravenol. Ja miałem go w M32 w Oplu i mam w Pandzie. Jest czerwony - po za tym nie mam zastrzeżeń.
 
Jest Penrite 75w85, Tutela 75w85, Motul 75w85, a nawet po taniości Mannol 75w85. Ja bym zalewał to co jest zalecane przez producenta samochodu a nie przez dobieraczki olejowe.
 
Last edited:
Już którąś wypowiedź czytam, która może wskazywać, że czerwony kolor jest "gorszy". Jeżeli tak jest, to proszę o objaśnienie, dlaczego?
 
To raczej stwierdzenie faktu niż zarzut. Czerwony kolor kojarzy się z ATFami ale wiem , że są co najmniej 3 MTFy w tym kolorze i jakoś przypadkiem wszystkie 75W85 🙂
 
Przy identycznym zaleceniu, ale do i10 zalałem jakiś czas temu przeterminowanego Mannola 75W-85 GL4 i względem tej brei co była jest poprawa , miałem wcześniej delikatny problem z 1 biegiem teraz go nie ma . Jedynie czasem wsteczny nie wejdzie za 1 razem ale to nie tylko w tym aucie .
 
Back
Top