- Marka samochodu
- Hyundai Kona FL 2022
- Budżet/ile litrów
- Bez znaczenia
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.0 T-GDI 120 KM
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5W30 ACEA A5/B5 lub najnowsze ILSAC lub API
- Jaki olej masz obecnie
- 5W30 fabryczny
Witam,
Chciałbym zapytać w kwestii doboru oleju do samochodu Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM. Auto z 2022 roku z filtrem GPF. Instrukcja zaleca olej 5W30 o najnowszej klasyfikacji API lub ILSAC albo ACEA A5/B5. Dziwne, że zalecają A5/B5 a nie jakieś C2 czy C3 skoro jest GPF, ale do rzeczy.
Pierwsza wymiana oleju po około 1500-2000 km przebiegu oraz późniejsze wymiany również. Standardowe wymiany raz na rok przy przebiegach około 8000-10000 km. Jazda głównie po mieście i czasami krótsze trasy + raz czy dwa razy w roku dłuższy wyjazd urlopowy. Start/Stop używany bardzo rzadko i najczęściej wyłączany w mieście. Znalazłem olej Millers Oils XF Premium LSPI 5W30 - wszyscy chwalą, bo dobra ochrona na przedwczesne spalanie oraz olej spełnia wymagania ILSAC GF-6a i jest Mid-SAPS, więc do filtra GPF sumarycznie też się nada. Czy polecacie takie rozwiązanie czy szukać coś innego? Czy ASO zaakceptuje też takie normy i utrzyma gwarancję na silnik?
Chciałbym zapytać w kwestii doboru oleju do samochodu Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 KM. Auto z 2022 roku z filtrem GPF. Instrukcja zaleca olej 5W30 o najnowszej klasyfikacji API lub ILSAC albo ACEA A5/B5. Dziwne, że zalecają A5/B5 a nie jakieś C2 czy C3 skoro jest GPF, ale do rzeczy.
Pierwsza wymiana oleju po około 1500-2000 km przebiegu oraz późniejsze wymiany również. Standardowe wymiany raz na rok przy przebiegach około 8000-10000 km. Jazda głównie po mieście i czasami krótsze trasy + raz czy dwa razy w roku dłuższy wyjazd urlopowy. Start/Stop używany bardzo rzadko i najczęściej wyłączany w mieście. Znalazłem olej Millers Oils XF Premium LSPI 5W30 - wszyscy chwalą, bo dobra ochrona na przedwczesne spalanie oraz olej spełnia wymagania ILSAC GF-6a i jest Mid-SAPS, więc do filtra GPF sumarycznie też się nada. Czy polecacie takie rozwiązanie czy szukać coś innego? Czy ASO zaakceptuje też takie normy i utrzyma gwarancję na silnik?