• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Tucson 1.6 CRDI

thenaturat2

Użytkownik
Samochód
Skoda octavia IV 2.0TDi , Peugeot 308 P51 1.5 HDI.
Marka samochodu
Hyundai Tucson 1.6 CRDI
Budżet/ile litrów
400
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.6 CRDI
Data produkcji
2023
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
Obecnie Ravenol FES 0w30
Właśnie podchodI mi wymiana oleju. Auto zalane było olejem Ravenol FEs 0w30. Przebieg to 12000tyś . Czy zmiana na Millers Oils XF Premium C2 0w30 to coś lepszego czy to samo co Ravenol?
 
@sprajt2 bo "inżyniery się nie znają" i "0w20 to tłusta woda a nie olej" 😎
 
A według Toyoty do hybrydy można zalać np. 0W16 lub 10W40.

Zwykle działa to na tej zasadzie, że silnik jest całkowicie przystosowany do najniższej podanej lepkości (tutaj: 0W20), a wyższą zalewa się albo przy trudnych warunkach użytkowania (co u Ciebie nie występuje), albo w przypadku braku dostępności niższej. Oczywiście nic złego po zalaniu 0W30 się nie stanie, sam producent podaje że to jest OK, ale np. temperaturę roboczą szybciej osiągnie olej 0W20.
 
Ja bym osobiście rekomendował 0W30 najlepiej C2 o stosunkowo niskiej lepkości. Może być Millers, moze być Ravenol albo moze być coś jeszcze innego np. Repsol, Eurol czy Texaco.
 
Mam jeszcze pytanie. Kierując się wyborem oleju w pierwszej kolejności opieramy na zalecanych producenta. Jakie później brać parametry pod uwagę?
 
Ja np. zwracam uwagę na lepkości w temperaturach 40 i 100"C.
Zobacz czym potrafi różnić się olej w jednej klasie:
 
Last edited:
Patrząc na te dwa oleje który będzie lepszy? Dotychczas zalany był Ravenol
Vavoline SynPower MST FE C2
Klasa lepkości SAE 0W-30
Lepkość kinematyczna, mm2/s przy
100 ºC.
ASTM D-4459,68
Lepkość kinematyczna, mm2/s przy 40 ºC.
ASTM D-44549,73
Wskaźnik lepkościASTM D-2270184
Lepkość kinematyczna, mPa.
s –35°C.ASTM D-52935540
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896
9,41
Temperatura krzepnięcia, ºC.ASTM D-5949
-45
Ciężar właściwy przy 15,6°C.
ASTM D-4052
0,844
Temperatura zapłonu, COC, ºC
ASTM D-92
RAVENOL VSW SAE 0W‑30 USVO
Gęstość przy 20 oC kg/m3 846 EN ISO 12185
Lepkość przy 40 oC mm2/s 60,8 DIN 51 562
przy 100 oC mm2/s 12,0 DIN 51 562
Wskaźnik lepkości VI 197 DIN ISO 2909
Lepkość dynamiczna (HTHS) przy 150 oC mPа*s 3,6 ASTM D5481
Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 5565 ASTM D5293
Pompowalność niskotemperaturowa MRV przy -40 oC mPa*s 14.800 ASTM D 4684
Temperatura płynięcia oC -60 DIN ISO 3016
Temperatura zapłonu (COC) oC 234 DIN ISO 2592
TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 7,6 ASTM D2896
Test Noack (odparowalność) % M/M 9,0 ASTM D5800/b
Popiół siarczanowy %masy 0,63 DIN 51 575
 
Last edited:
A czemu nie zalewac zgodnie z instrukcja 0W20?
Choćby ze względu na charakterystykę moment obrotowy vs obroty.
Diesle z natury są "niskoobrotowe", co powodować może większy średni nacisk na łożyska ślizgowe, a co za tym idzie, trudności z wytworzeniem smarowania hydrodynamicznego.
Obciążenia dochodzić mogą do 100MPa.
To nie odprężona hybryda Toyoty ...
 
Nie jestem jakimś fachowcem w dziedzinie olejow. Dlatego wolę się doradzić tych którzy się znają na tym. Zostać przy Ravenol czy zalac tego VALVOLINE? Patrzac na TBN ma więcej.
 
Mam pytanie odnośnie olejów. Nie jestem akurat w tej dziedzinie znawcą. Mam obecnie zalany olej
Ravenol VSW USVO® 0w30. Czy jest sens go zmienić na Valvoline™ SynPower™ MST FE C2 0W-30 czy zostać przy tym co jest?
 
Główne zalecenie w IO masz 0W20 ACEA C5. A w tabelce temperaturowej dopuszczony jest nawet 5W40. Co na to aso? Jaki oni zalewają, jaki wymagają?
 
Nie robią problemów z olejem. Auto jest na gwarancji i jeżeli olej spełnia wymogi nie ma problemu
 
Last edited by a moderator:
Back
Top