• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Total Ineo First 0W-30

wszystko o produkatach Total

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Ineo First 0W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @jerseyAdmin , @michalm83 , @soszo i anonimowym . Olej do analizy udostępnił @Michalos12 . Wszystkim serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • ACEA C1
Aprobaty:
  • PSA B71 2312/2302
Spełnia wymagania:
  • JLR STJLR.03.5007
Strona oleju:


total-ineo-first.jpg


Opis:
  • Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3 - <12,5 cSt) z lepkością w dolnym przedziale zakresu
  • Indeks lepkości (deklarowany na karcie) 187, wartość dość wysoka, olej powinien utrzymywać lepkość wraz ze wzrostem temperatury
  • Pakiet dodatków dość nietypowy. Stosunkowo niewielką ilość ZDDP, najprawdopodobniej ze względu na spełnienie normy C1 uzupełniony jest bezpopiołowym dodatkiem przeciwzużyciowym opartym o Molibden. Dość znaczna ilość związków boru, pełniącego rolę dyspergatora i/lub dodatku przeciwzużyciowego.
  • TBN 6 - stosunkowo niski, ze względu na to, że olej jest tzw "lowsaps'em", który nie może zostawiać po spaleniu więcej niż 0,5% popiołów siarczanowych. Jest to pierwszy analizowany przez nas olej, w którym nie wykryto obecności Magnezu w dodatkach "myjących"
  • Wg karty MSDS olej jest mieszaniną HC oraz PAO. Analiza pokazała nieznacznie podwyższone utlenienie, co może świadczyć o obecności estrów w oleju. Niestety, nie wiemy, czy jest dodatek grupy V, czy są to związki estrowe obecne w dodatkach niewidocznych w analizie ICP.

Podsumowanie:
Nowoczesny olej z dość wąskim zastosowaniem - głównie do silników benzynowych oraz wysokoprężnych koncernu PSA; również eHDI , w okresie pogwarancyjnym także Jaguar i Land Rover. Olej o ciekawym składzie opartym o bor i molibden, także ze sporą zawartością PAO jak na nowoczesny środek smarny. Powinien sprawdzić się we wszystkich warunkach użytkowania, także w mieście.

Ciekawostka: olej wcześniej spełniał wymogi także normy C2, dopiero od 2020 usunięto ją z karty produktu. Dlatego w okresie pogwarancyjnym może być dobrym wyborem dla samochodów wymagających normy C2 i lepkości 0w30.
 
Last edited by a moderator:
Z czegos te procenty musza wynikac. Fajny olej zobaczymy jak reszta parametrow
 
Tak sobie teraz luźno myślę, olej może być nieoficjalną, ciekawą alternatywą dla zalecanych olejów 0w20 do silników benzynowych i wysokoprężnych z filtrami cząstek stałych.
Norma PSA2312 jest jedną z najbardziej wymagających, więc olej "nie powinien robić krzywdy" silnikom.
 
Myślałem, że w Magnatecu C2 5W30 nie pożałowali Mo, ale tutaj jest bogato :). Czekamy na resztę parametrów, jak wróci poprawka z polarisa, ale chyba już wiem, co przy jesiennym serwisie wleci do Mondeo 😁
 
chyba już wiem, co przy jesiennym serwisie wleci do Mondeo
Yyy, to chyba olej nie do Twojego silnika...
W Peugeotach to były 2.0 HDI z mocą 150, 163 i chyba 180KM.
Ty masz chyba 140'kę, więc "staraa, dobra szkoła" i INEO ECS mu się należy (albo po fordowsku, 913C/D)
 
Yyy, to chyba olej nie do Twojego silnika...
W Peugeotach to były 2.0 HDI z mocą 150, 163 i chyba 180KM.
Ty masz chyba 140'kę, więc "staraa, dobra szkoła" i INEO ECS mu się należy (albo po fordowsku, 913C/D)
To jest ten sam silnik - DW10C, 2-litrowy diesel, montowany w PSA (HDI), w Fordach (TDCi), w Volvach (D3, D4), wychodziły w wariantach 115; 140 i 163KM, różniące się tylko fabryczną mapą wybraną w sterowniku, sam zmieniałem mapę na 163KM. Wersje 150 i 180KM to DW10F.

Co się stanie, jeżeli zaleję do niego olej o nowszej, bardziej wymagającej normie? Z tymi silnikami jest rozbieżność olei, w zależności w jakim samochodzie siedzą, PSA chce 2290, oleje C2 5W30, Ford 913C/D, oleje A5/B5 5W30, znowu Volvo A5/B5 0W30.

Zakładałem temat doboru oleju, to znowu się dowiedziałem, że może warto pójść w nowszą normę z olejami 0W30, jeszcze inni twierdzili, że tylko C3, bo reszta to nie oleje, bo HTHS...Chryste, zdecydujcie się, bo naprawdę czytam, przeglądam i tak naprawdę coraz mniej się klei w poradach i sam się już pogubiłem co jest dobre, a co złe...
 
Last edited:
Może ktoś podrzucić co jest z tym olejem, że nie spełnia C2? Który parametr nie pozwala C1 być również C2.
 
Ładniutki ten olej. Już go nie trzeba nawet doprawiać ARami
 
Głupi ja... cały czas go doprawiam AR9100
Interesuje mnie jeszcze indeks lepkości jaki pokaże.
20210303_135841.jpg
 
@luckyboy Dzięki. Chyba oglądałem jakieś starsze tabelki gdzie dla C2 nie bylo wartości minimalnej fosforu. Wygląda na to , że to nie olej się zmienił tylko wymogi normy.
 
Stosowanie w miejsce 5W30 C2 ma jakiś sens? Mniejszy popiół = lepiej dla DPF. Mniejszy fosfor to gorsze właściwości myjące?
 
Niekoniecznie, prawdopodobnie związki boru zastępują klasyczną chemię. Stosować w miejsce C2 można, ten olej do niedawna miał jeszcze normę C2, nie mam pojęcia czemu ją zdjęli.
 
Stosowanie w miejsce 5W30 C2 ma jakiś sens? Mniejszy popiół = lepiej dla DPF. Mniejszy fosfor to gorsze właściwości myjące?
Nie.
Zn i P wchodzą w skład znddp, czyli najlepszego znanego dodatku przeciwzuzyciowego, który nawias mówiąc jest toksyczny dla człowieka, a podczas spalania wytwarza popioły siarczanowe.
Ponadto jest szkodliwy dla katalizatorów.
C1 wymaga max 0,5% popiołów, więc zddp padł ofiarą normy. Olej został wzmocniony molibdenem i prawdopodobnie borem celem zrekompensowania niedoboru zddp.
 
nie mam pojęcia czemu ją zdjęli.
Ja też nie ;)

Wszystko to działa z dużym opóźnieniem. W ACEA 2012 C2 nie miała minimalnej zawartości fosforu. W 2016 już jest jak w tabelce którą wstawił @luckyboy.
W 2021 nie ma już klasy C1 - Category is withdrawn with these Oil Sequences.
Pojawia się klasa A7, B7 i C6 czyli oleje będą tak gdzieś za 4 lata, a Total Ineo first straci swoją C1 i zostanie bez klasy ACEA .
 
Last edited:
Nie, jak będziemy mieli to na pewno zamieszczę stosowną informację.
 
Back
Top