jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Total Ineo First 0W-30
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @jerseyAdmin , @michalm83 , @soszo i anonimowym . Olej do analizy udostępnił @Michalos12 . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
Opis:
Podsumowanie:
Nowoczesny olej z dość wąskim zastosowaniem - głównie do silników benzynowych oraz wysokoprężnych koncernu PSA; również eHDI , w okresie pogwarancyjnym także Jaguar i Land Rover. Olej o ciekawym składzie opartym o bor i molibden, także ze sporą zawartością PAO jak na nowoczesny środek smarny. Powinien sprawdzić się we wszystkich warunkach użytkowania, także w mieście.
Ciekawostka: olej wcześniej spełniał wymogi także normy C2, dopiero od 2020 usunięto ją z karty produktu. Dlatego w okresie pogwarancyjnym może być dobrym wyborem dla samochodów wymagających normy C2 i lepkości 0w30.
Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @jerseyAdmin , @michalm83 , @soszo i anonimowym . Olej do analizy udostępnił @Michalos12 . Wszystkim serdecznie dziękujemy.
Jakość:
- ACEA C1
- PSA B71 2312/2302
- JLR STJLR.03.5007
QUARTZ INEO FIRST 0W-30 | TOTAL lubricants catalogue
catalog.lubricants.total.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3 - <12,5 cSt) z lepkością w dolnym przedziale zakresu
- Indeks lepkości (deklarowany na karcie) 187, wartość dość wysoka, olej powinien utrzymywać lepkość wraz ze wzrostem temperatury
- Pakiet dodatków dość nietypowy. Stosunkowo niewielką ilość ZDDP, najprawdopodobniej ze względu na spełnienie normy C1 uzupełniony jest bezpopiołowym dodatkiem przeciwzużyciowym opartym o Molibden. Dość znaczna ilość związków boru, pełniącego rolę dyspergatora i/lub dodatku przeciwzużyciowego.
- TBN 6 - stosunkowo niski, ze względu na to, że olej jest tzw "lowsaps'em", który nie może zostawiać po spaleniu więcej niż 0,5% popiołów siarczanowych. Jest to pierwszy analizowany przez nas olej, w którym nie wykryto obecności Magnezu w dodatkach "myjących"
- Wg karty MSDS olej jest mieszaniną HC oraz PAO. Analiza pokazała nieznacznie podwyższone utlenienie, co może świadczyć o obecności estrów w oleju. Niestety, nie wiemy, czy jest dodatek grupy V, czy są to związki estrowe obecne w dodatkach niewidocznych w analizie ICP.
Podsumowanie:
Nowoczesny olej z dość wąskim zastosowaniem - głównie do silników benzynowych oraz wysokoprężnych koncernu PSA; również eHDI , w okresie pogwarancyjnym także Jaguar i Land Rover. Olej o ciekawym składzie opartym o bor i molibden, także ze sporą zawartością PAO jak na nowoczesny środek smarny. Powinien sprawdzić się we wszystkich warunkach użytkowania, także w mieście.
Ciekawostka: olej wcześniej spełniał wymogi także normy C2, dopiero od 2020 usunięto ją z karty produktu. Dlatego w okresie pogwarancyjnym może być dobrym wyborem dla samochodów wymagających normy C2 i lepkości 0w30.
Last edited by a moderator: