• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Infiniti Q50 Hybrid 3.5 2017

puchat

Użytkownik
Samochód
Infiniti Q50 Hybrid 3.5 VQ35HR, Honda Civic IX 1.8
Marka samochodu
Infiniti Q50 Hybrid 3.5 2017
Budżet/ile litrów
250zł/5l
Silnik
VQ35HR
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API-SN 5W30
Dzień dobry,
chciałbym zapytać czy wybór Amsoila OW 5W30 będzie słuszny w przypadku wspomnianego Infiniti? Po prześledzeniu kilku wątków wiem, że użytkownicy polecają Amsoil 5W30 SS, ale nie będę ukrywał, że chciałbym coś z niższej półki cenowej. Wymiany co 10kkm. Obecnie jest zalany jeszcze z ASO Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

 
Musi być Amsoil? Bo poza serią SS to nie są nadzwyczajne oleje, a i w wypadku SS to wielkiego szału nie robią. @SACZI chyba jeździ na Amsoilu to może coś wiecej podpowie, ale wg mnie jeżeli nie chcesz SS bo za drogi, to ja bym raczej patrzył na ofertę konkurencji: Mobil 1, Castrol i tak dalej. Jakościowo będzie podobnie, nawet lepiej a cena jednak lepsza.
 
@puchat, jak masz silnik bez doładowania, nie musisz się przejmować mocno olejem.
U mnie ten AMS rozwiązał problemy z poszarpywaniem, chociaż nie powiem, żeby mi się uśmiechało płacić 265pln za 4,8L oleju.
Ja cały czas zastanawiam się nad tańsza alternatywą, ale ryzykować jakoś nie mam ochoty.
 
Dzięki za odpowiedzi. Chciałem wziąć coś przyzwoitego z racji tego, że to hybyrda, co chwila gaśnie i startuje :p. Możecie polecić jakiś konkretny olej?
 
Zależy jak jest użytkowany samochód, ale na krótkie odcinki i miasto to polecam Castrola Magnatec SS 5W30 A5. Jest jego analiza na forum. Sam używam od kilku miesięcy w/w oleju tylko z norma C2 w Citroenie C3 1.4 HDI i jestem mile zaskoczony. Silnik pracuje zwłaszcza w fazie nagrzewania wyraźnie lżej. Domniemam, że w hybrydzie sprawdzi się jeszcze lepiej.
 
Używany w 80% w mieście, no ale ze względu na możliwości czasem na trasie opadnie noga i ciut szybciej się pojedzie. Ten Castrol ma taką średnia temperaturę płynięcia (-39) no i indeks lepkości też chyba bez szału.
 
Last edited by a moderator:
Pod uwagę można wziąć Eneos Sustina 5w30 API SN/RC LSAC GF-5 , tylko jego cena będzie na granicy budżetu
 
Raczej pośrednio o zastosowanej bazie. PAO i GTL mają bardzo niskie temp płynięcia.
Jak chcesz taki olej, to będzie trudno ...
Większość tutaj proponowanych to oleje oparte o "złowrogi HC"... ;)
 
Czyli nie sugerować się za bardzo temperaturą płynięcia i wszystko <-35 jest ok ?
 
Sugerować się, jak temperatury w PL rzeczywiście spadną poniżej -20C.
Oczywiście możesz wybrać olej oparty o PAO, czy gtl, ale kierując się innymi kryteriami, niż temp płynięcia.
Masz hybrydę, a ona pracuje w trybie przerywanym dla silnika spalinowego. Tutaj ważniejsze jest zachowanie oleju przy ciągłych startach silnika, niż jego własności niskotemperaturowe.
 
Chociaż najnowsze dane pokazują dla tego Castrola temperaturę płynięcia -45 :D. Jakbym jeszcze mógł prosić o pouczenie w kwestii temperatury zapłonu. Czy to, że jest on na poziomie 200 stopni może wpłynąć na coś niekorzystnie?
 
Ten Castrol ma Remo zapłonu na poziomie 220c, czyli bardzo typowa wartość. Można lepiej, nawet znacznie.
Odpowiada za ewentualne ubytki oleju podczas pracy silnika w wyniku parowania. Ważny pod tym kątem jest również noack, ale zestaw norm tego Castrol a nie jest pod tym kątem zbyt wymagający, więc nie ma się co spodziewać "rekordów" (max 13%, stawiam realnie na około 10%).
 
Bo całkiem niedawno zmieniła się formulacja Magnateca A5. Poprzedni API SN/CF ILSAC GF-4, to było nic innego, jak Fordowska Formula F i można go obecnie kupić pod nazwą Magnatec Professional A5 w 5l kanistrach z logo Forda. Nowa formulacja to Magnatec Stop-Start A5, API SN, ILSAC GF-5.
Professional ma -39 stopni, Stop-Start -45.
 
Ja Magnatecami od Castrola byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, zarówno A5, jak i C2. Ale od siebie dorzucił bym jeszcze jeden olej, w którego kierunku skupiał bym się chyba najbardziej, a mianowicie Mobil1 ESP 5W30.
 
@purchat, w końcu nie związujesz się z olejem na całe życie, tylko na jeden interwał. Jak będzie w Twoim odczuciu ten Castrol gorszy od obecnie używanego to przy kolejnej wymianie zastosujesz inny. Ja też w C3 początkowo stosowałem TOTAL-a, potem przy porządkach w garażu odnalazłem Castrol-a Sport 0W40 i było bardzo dobrze. Kontynuując przygodę z Castrol-em zalałem SS 5W30 C2 i jak pisałem wcześniej jestem zadowolony.
 
Dzięki za odpowiedzi. Wiem, że to do wymiany ale chciałem wybrać już coś co będzie pasowało jak najlepiej. Ten Mobil wygląda ok, ma sporo wyższy indeks lepkość. Tylko jest niskopopiołowy, a to w sumie w tym samochodzie chyba zbędne.
 
Tylko jest niskopopiołowy, a to w sumie w tym samochodzie chyba zbędne.
Ale przecież obecnie w silniku też masz MidSAPS-a. AM-L to klasa C3. Kompletnie w niczym to nie przeszkadza, a oleje Mobil1 to już mocna czołówka.
 
Back
Top