• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Infiniti QX50 Ravenol RSP, czy to będzie dobry wybór?

Nemetiisto

Nowy użytkownik
Samochód
Infiniti QX50 3.7
Marka samochodu
Infiniti QX50
Budżet/ile litrów
500/5
Silnik
VQ37VHR
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie stwierdzono.
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nissan 5W30 ESTER Oil GL4 API SN lub wyższe.
Witajcie, nie znalazłem na forum żadnego wątku, który poruszałby temat Ravenolu RSP. Stąd moje pytanie.
Autko z wrażliwym na przegrzanie silnikiem V6 Nissana, ze zbyt małą konstrukcyjnie ilością oleju w układzie. Nie przekonują mnie argumenty mechaników, którzy stosują gęstsze oleje niż zalecany przez producenta co ma rzekomo chronić panewki.
Głównym problemem wydaje się temperatura oleju, która w związku z jego mała ilością i brakiem chłodnicy potrafi szybko rosnąć, z czym nie radzą sobie słabsze oleje. Tak trafiłem na Ravenol RSP, który ma ponoć być odporny na wysokie temperatury. Producent auta zaleca olej 5W30 na estrach.
Co sądzicie o tytułowym zamiast oryginalnego? To będzie pierwsza wymiana oleju po przebiegu 5,5tys. km. na fabrycznym 999MP-5W30EP Nissan 5W30 ESTER Oil GL4.
 
Ich zdanie już znam ale nie przekonują mnie. To byłoby zbyt dziwne, że tylko w Polsce jest z tym problem. Podejrzewam, że jego przyczyną jest raczej stosowanie słabej jakości olejów podczas, gdy producent mówi o oleju na estrach i przeciąganie interwałów wymiany, które producent zaleca na co 5tys. mil. czyli 8tys. km. a nasi specjaliści zmieniają w najlepszym wypadku co 10tys. nie wspominając o ASO EU.
 
Auto jest po gwarancji. Stało nieużywane kilka lat. Zrzuty z instrukcji serwisowej załączam.
IMG_20220404_130029.jpg

IMG_20220404_130008.jpg

IMG_20220404_125939.jpg
 
@Nemetiisto wiesz ile kosztują oleje z gr. V? Taki olej jest cholernie trudny, trzeba zachować kompatybilność z elastomerami, również niektóre estry silnie konkurują z dodatkami o polarnej budowie cząsteczki itd.
 
Meguin A5 0W30 506.01. Interwały można ustalić po próbce oleju przepracowanego, którą zalecam pobrać po 8000km, jeśli będzie OK, to nastepną po 10 i podjąć decyzję o końcowym interwale wymiany oleju.

Ogólnie uważam, że masz całkiem dobre podejście do tematu, którego życzyłbym wszystkim użytkownikom Infinity, zamiast oglądania dziwnych filmików na YT.
 
Mitasu MJ-101 5W-30. Bardzo fajny olej, w silnikach koreańskich się sprawdzał, w twoim też powinien.
 
Dziękuję za propozycje. Interesuje mnie jednak najbardziej, co sądzicie o Ravenolu RSP? Na papierze wygląda chyba lepiej niż proponowane? Nie wiem tylko na ile stosowanie takiego, nibywyczynowego oleju jest bezpieczne w cywilnym aucie? Spełnia normy cywilne ale czytałem coś o olejach przeznaczonych do motorsportu na jeden wyścig. Jego opis to tylko marketing czy rzeczywiście to olej wyczynowy i do cywilnego auta lepiej go nie lać?
 
Na jakim "papierze"?
 
Na jakim "papierze"?
Wyższa lepkość, niższa temperatura płynięcia, wyższa temperatura zapłonu, wyższy TBN, taki sam lub wyższy indeks lepkości, niższy NOACK. Właściwie wszystkie parametry deklarowane, czytane przez laika wyglądają na lepsze w Ravenolu RSP. Z jakiego powodu jego temat jest ewidentnie unikany? 🤔
 
Mogę dorzucić od siebie 3 grosze, co prawda nie do VQ37 ale VQ35 zalałem w grudniu Mobila ESP 5w30 (kierując się pomocą Forumowiczów). Czy jest dobrze? Otóż tak. Czy temperatura robi się wysoka? Otóż nie. Myślę, że też jego możesz wziać pod uwagę jako mniej "sportowy" a z racji lepszej ceny można często zmieniać :D.
 
Wyższa lepkość, niższa temperatura płynięcia, wyższa temperatura zapłonu, wyższy TBN, taki sam lub wyższy indeks lepkości, niższy NOACK. Właściwie wszystkie parametry deklarowane, czytane przez laika wyglądają na lepsze w Ravenolu RSP. Z jakiego powodu jego temat jest ewidentnie unikany? 🤔
Ravenol generalnie nie jest "lubiany" na forum.
Jeśli kieszeń pozwala - dobry wybór. Ja Ravenola lubię, jezdzilem kilka interwałów na VMP/REP - złego słowa powiedzieć nie mogę, choć osobiście uważam, że ostatnio jest za drogi (mimo, że spokojnie mnie stać 🤪)
 
Wyższa lepkość, niższa temperatura płynięcia, wyższa temperatura zapłonu, wyższy TBN, taki sam lub wyższy indeks lepkości, niższy NOACK. Właściwie wszystkie parametry deklarowane, czytane przez laika wyglądają na lepsze w Ravenolu RSP
Nikt tutaj ze świadomych użytkowników nie posługuje się kartami, bo to w niektórych markach jest również dobry chwyt marketingowy. Producenci zdają sobie sprawę, że właśnie laicy lubią przerzucać się cyferkami, więc jest pole do popisu. Chcesz Ravenola, to go zalej to żaden olej wyczynowy. Oprócz Ravenola, proponuję wyżej wspomnianego Mobila ESP 5W30.
 
Back
Top