Nemetiisto
Nowy użytkownik
- Samochód
- Infiniti QX50 3.7
- Marka samochodu
- Infiniti QX50
- Budżet/ile litrów
- 500/5
- Silnik
- VQ37VHR
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- Nie stwierdzono.
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Nissan 5W30 ESTER Oil GL4 API SN lub wyższe.
Witajcie, nie znalazłem na forum żadnego wątku, który poruszałby temat Ravenolu RSP. Stąd moje pytanie.
Autko z wrażliwym na przegrzanie silnikiem V6 Nissana, ze zbyt małą konstrukcyjnie ilością oleju w układzie. Nie przekonują mnie argumenty mechaników, którzy stosują gęstsze oleje niż zalecany przez producenta co ma rzekomo chronić panewki.
Głównym problemem wydaje się temperatura oleju, która w związku z jego mała ilością i brakiem chłodnicy potrafi szybko rosnąć, z czym nie radzą sobie słabsze oleje. Tak trafiłem na Ravenol RSP, który ma ponoć być odporny na wysokie temperatury. Producent auta zaleca olej 5W30 na estrach.
Co sądzicie o tytułowym zamiast oryginalnego? To będzie pierwsza wymiana oleju po przebiegu 5,5tys. km. na fabrycznym 999MP-5W30EP Nissan 5W30 ESTER Oil GL4.
Autko z wrażliwym na przegrzanie silnikiem V6 Nissana, ze zbyt małą konstrukcyjnie ilością oleju w układzie. Nie przekonują mnie argumenty mechaników, którzy stosują gęstsze oleje niż zalecany przez producenta co ma rzekomo chronić panewki.
Głównym problemem wydaje się temperatura oleju, która w związku z jego mała ilością i brakiem chłodnicy potrafi szybko rosnąć, z czym nie radzą sobie słabsze oleje. Tak trafiłem na Ravenol RSP, który ma ponoć być odporny na wysokie temperatury. Producent auta zaleca olej 5W30 na estrach.
Co sądzicie o tytułowym zamiast oryginalnego? To będzie pierwsza wymiana oleju po przebiegu 5,5tys. km. na fabrycznym 999MP-5W30EP Nissan 5W30 ESTER Oil GL4.