• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Insignia B 2018 benzyna 1.5 165KM

kris990

Użytkownik
Samochód
Opel Insignia B
Marka samochodu
Opel Insignia B
Budżet/ile litrów
160 / 4L
Styl jazdy
Silnik
ENG-4 CYL 1,5L DOHC VVT TURBO (LFV)
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 / 0w20
Jaki olej masz obecnie
nie wiem, z książki opla wynika GM 0w20
Cześć,
Stałem się posiadaczem Opla Insignia B z 2018 roku z silnikiem benzynowym 1.5 165km. Wg.wszelkich informacji jakie mam auto bez GPF.
Przebieg to 131 tyś km. Nie są mi znane dokładne interwały natomiast przypuszczam, że było to LL ale silnik nie wygląda źle pod korkiem.
Chcę zrobić porządek zlewając obecny olej z płukanką, zalać na jakieś 1-2k km świeży olej z płukanką dlugodystansową i docelowo zalać olejem + ceratec.
Pytanie :
W hisotrii ASO w 18 i 19 roku lali 5w30 natomiast od 20 i w 21 lali 0w20. Jeżdżę głównie (90%) na dystansie do 10 km do pracy i z powrotem.
Jaki będzie najrozsadniejszy wybór oleju jesli chodzi o lepkość? Jaki konkretnie polecicie?
Jesli chodzi o plukanki i dodatku to myślałem o plukance szybkiej od AR albo LM pro a dlugosystansowa Oilem a później Ceratec od LM. Czy ma to większy sens? Olej docelowo będzie zmieniany co jakieś 8 do 10k km czyli co okolo 10 miesięcy
 
Last edited:
Np "Petrogwiazda" ma cetyfikat Petrocanady. Dystrybutorem w PL jest fima ONDO.

obraz_2022-01-14_200016.png
 
Jeszcze jedna koncepcja w kontrze do pierwotnej tj płukanka ar2820, olej GM i oilem LL i dopiero po 5k km docelowy olej z ceratec - to zalać płukankę Oilem Release Power Flush do obecnego oleju, potrzymac ją nieco dłużej, ewentualnie przejechać się delikatnie a potem zalać docelowy olej np. wspomniany Yacco + AR9100, który też co nieco może podczyści ?
 
A masz tak duża potrzebę czyszczenia tego silnika?
Bo jak nie jest zalepiony nagarem, to po prostu wlej zwykłą płukankę postojową i po problemie.
Ewentualnie płucz silnik wg procedury Yacco vidange.
Potem olej docelowy i zapominasz o serwisie na 10 tys km.
 
W zasadzie to chcę bardziej zadziałać prewencyjnie nie mając w 100% pewności co do częstotliwości zmian oleju poprzedniego właściciela - wpisy w książce ASO sugerują wymiany LL ale może zmieniał też między okresami czego nie wiem.
Fajny sposób z tym Yacco Vidange - chyba to będzie najlepsze rozwiązanie, doleję jakąś płukanknę do obecnego, zaleję świeżym, zrobię może z 500km i doleję to Yacco, spuszczam i zaleję docelowy. Nie bedę czekał i jeździł z płukankami a przy zmianie co 8k km myslę, ze silnik i taka przetrwa jeszcze trochę. Dzięki za pomoc !
 
Last edited by a moderator:
OK, przy czym nie musisz stosować konkretnie płukanki Yacco.
Tutaj procedura jest ważniejsza, chociaż niektórzy twierdzą, ze niekoniecznie potrzebna.
Dowolność panuje, dlatego tyle różnych scenariuszy płukania włącznie z wykorzystaniem nafty, czy on.
 
Last edited by a moderator:
Dla potomnych, gdyby ktoś się również zastanawiał. Na stary olej zalałem płukankę AR2820 na 1h postoju, wlałem oryginalny olej GM 5w30 dex1 gen2 na jakieś 800km, zalałem Oilem Flush, z 40 minut na postoju i z 20 w koło komina. Zleciał syf niemal jak z pierwszego plukania ze starym olejem. Teraz zalane 5w30 GM + AR9100 i mam zamiar pojeździć 8 max 10k i wjedzie może coś lepszego niz oryginał GM + Ceratec(do namysłu jeszcze).
Przy okazji była wymiana dynamiczna oleju w skrzyni na Ravenol, poszło 12l żeby było czysto.
Do paliwa dodaję AR6900 w dawce nieco wiekszej i albo to przypadek albo cud ale spalanie spadło o około 1L/100km po drugim tankowaniu do pełna na zaprzyjaznionej stacji"no name". Z obserwacji jeszcze auto chodziło i tak duzo lepiej na niemieckim paliwie z Arala czy innych Shelli. Na polskim słychać bardziej wtrysk bezpośredni jak cyka na wolnych i AR6900 nic tu nie zmienił.

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
 
Eurol deklaruje, że Evolence 0w20 spełnia normę dexos 1 gen 2.
 
Jeśli ma być 0W20 to na all.. jest lotos DX w dobrych pieniądzach.
 
Opel NIGDY nie polecał olejów 0w20 z normą GM Dexos1 gen2.
0w20 to OV0401547.
Pomijam fakt, czym te normy od siebie się różnią, ale takie są fakty.
 
Nigdy nie mów nigdy... Do mojej Astry ASO wlało 0W20 dexos1 gen2, bo instrukcja jedno, a dane w systemie drugie... Ale to przypadek Astry, a sprawdzając instrukcję Insigni z roku 2018 najniższa zalecana lepkość to 0W30.
1695321219470.png
 
Kolega ma serwis ze specjalizacją GM/Opel i faktycznie czasem zalecenia są wg. ksiazki serwisowej 0W20 z dexos 1 gen 2. Ale u Opla to nigdy nic nie wiadomo.
 
@kris990 jak Ci się sprawuje insignia po tej wymianie dynamicznej olej w skrzynii? Dużo najeżdzone km po wymianie masz?

Najeździłem już ponad 40k i wszystko chodzi idealnie. Przy okazji, olej w silniku wymieniałem już z 5 razy z czego był orlen, shell, oryginał GM wszystko w lepkości 5w30, do tego plukanki oilem, w tym ta dlugodystansowa, ceratec i ar 9100. a teraz pierwszy raz zalałem 0w20 od PMO, przed wymiana wlałem jeszcze do baku oilem do czyszczenia wtrysków. Auto ma już ponad 160k i zero problemów, nie dolewam nic między wymianami. Generalnie balem sie trochę tego silnika ale póki co jest bez problemu. Jakieś odmy, węże turbo, świece to wszystko czyściłem albo wymieniałem dla świętego spokoju. Odma była czysta wraz z dolotem, jedynie jest taki zbiorniczek jakby buforowy w dolocie i tam było ciut syfu ale wypłukałem i po 30k km jest czyściutko. Generalnie częste wymiany i jakaś podstawowa profilaktyka ma rac3j sens. To samo robie w Corsie 1.2 o silnik żyje beż problemu od 16 lat.
 
Back
Top