• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Interwały wymian płynów eksploatacyjnych i gazów według Janosika

Limonka

Użytkownik
Samochód
Fiat Cinquecento
Wątek stworzony celem rozładowania napięcia na forum :)

1652173864163.png


Chyba idealny sposób żeby zemścić się na mechaniku (i zostać wygonionym z warsztatu) :cool:

Ciekawe, bardzo ciekawe. W instrukcji od CC jest nawet napisane, że olej w skrzyni biegów (MINERALNY) należy wymieniać co 120 000 km...
Ciągnąc ten wątek- ponieważ każda ciecz ulega procesowi starzenia: czy da się przełożyć przebiegi do wymiany w kkm na lata, czyli 60 000 km to 4 lub 5 lat ?
Oczywiście Yanosik założył, że wszyscy korzystają z uniwersalnego płynu Prestone... Nie ma znaczenia, że ktoś zalewa niebieskie G11 ;)

Co myślicie o tym ?
 
Najlepszy jest czynnik klimatyzacji..... 95% populacji zagląda do klimatyzacji....jak już przestaje działać.
Dla jednych rok to jest 7 kkm, dla innych 20-30 tys km, a dla jeszcze innych 60-100 tys km.
 
Oczywiście Yanosik założył, że wszyscy korzystają z uniwersalnego płynu Prestone... Nie ma znaczenia, że ktoś zalewa niebieskie G11
Nie tylko Prestone, bo to HOAT, tylko ogólnie płynów OAT. Kolor płynu o niczym nie świadczy. No i przyznaj, że mając na uwadze motoryzację z ostatnich 20 lat, niewielki odsetek samochodów korzysta z płynów IAT.
 
@Jacek Cz
Ja w swoim aucie nigdy tam nie zaglądałem. Działa od 7 lat i nie zamierzam cokolwiek z tym robić, chyba , że przestanie działać.
Producent nie przewiduje też wymiany płynu chłodniczego oraz oleju w skrzyni.
Tak dla zaognienia tematu :cool:
 
Czynnik w klimatyczacji można uzupełnić co 3 lata, tak średnio. Płyn hamulcowy wymieniam co 2 lata, po zakupie auta wymieniam również olej w skrzyni biegów oraz płyn chłodniczy.
 
Mój ojciec prowadzi serwis klimatyzacji samochodowej, auta do 5 lat zaleca przegląd co 2-3 lata, a starsze auta zalecane jest sprawdzić układ co rok, niestety nowe auta mają słabo robione układy klimatyzacji, chłodnice w paru letnim aucie są jak sita dziurawe, rurki pękają, przecierają się, tym bardziej przez normy eko układy klimatyzacji coraz bardziej wysilone przy coraz mniejszej ilości czynnika, tym bardziej nowy czynnik r1234yf swoje kosztuje.
W ostatnim czasie miał takie ananaski 🍍 robił wymianę chłodnicy w 6 letnim Peugeot 308 (zgniła), spawał pęknięty przewód w Megane 4 z 2017 roku, Skoda Superb 2017 rok totalnie pusty układ bez gazu mimo poprawnej szczelności układu, (sprawdzona ponad dobę na 20 barach azotem), auto nie miało od nowości robionego przeglądu klimatyzacji.
 
Zamiast r1234yf mozna śmiało dac 134,tylko trzeba zastosować olej taki jaki byl zalecany do danego systemu w samochodzie (czynnikow nie mieszac, jeden spuścić, drugim uzupełnić). Koreańskie auta wysylane na rynek europejski przez ceregiele podatkowe plynely z pustymi systemami klimatyzacji i tu na miejscu je dopiero nabijano. I zamiast 1234 (taki jest na nalepce) ladowano 134. Precedens z roku 2014-2015. Co ciekawe pozniej pewnie auta serwisowane byly i uzupelniano ubytki 1234 (bo na taki wskazywala tabliczka i zawory) i pewnie jezdza dalej. Na rynek australijski i czesciowo usa systemy czesto byly fabrycznie napelniane lpg.
 
Na rynek australijski i czesciowo usa systemy czesto byly fabrycznie napelniane lpg.
Jeżeli dobrze kojarzę fakty, powyższe stwierdzenie jest nieprawdą, ponieważ...Australia, USA i Japonia stosowały, a może i stosują nadal IZObutan, nie PROPAN-butan. Czynnik o oznaczeniu R600a.
 
@Jacek Cz
Ja w swoim aucie nigdy tam nie zaglądałem. Działa od 7 lat i nie zamierzam cokolwiek z tym robić, chyba , że przestanie działać.
Producent nie przewiduje też wymiany płynu chłodniczego oraz oleju w skrzyni.
Tak dla zaognienia tematu :cool:
Ja bym już zajrzał. Tzn uzupełnił czynnik. Ja mam auto od nowości od 2015roku i w poprzednią wiosnę uzupełniałem czynnik, mimo że działało wszystko ok. Brakowało jak dobrze pamiętam 280gram. Teraz w upał przednia szyba mi zamarza.😁
 
Jeżeli dobrze kojarzę fakty, powyższe stwierdzenie jest nieprawdą, ponieważ...Australia, USA i Japonia stosowały, a może i stosują nadal IZObutan, nie PROPAN-butan. Czynnik o oznaczeniu R600a.
Jesli znajdę gdzies źródło informacji to wrzuce, możliwe, że się pomylilem i masz rację.
 
Jakby tak popytać po rodzinie i znajomych to mało kto wymienia okresowo płyn hamulcowy czy chłodniczy. Chyba, że przy okazji naprawy czy serwisu np. rozrządu, hamulców zakładając jednak, że pan mechanik jakimś cudem namówi osobnika na nowy płyn a nie tylko przepuszczony przez szmatkę co by gruz z osłony silnika został.
niewielki odsetek samochodów korzysta z płynów IAT
BMW bardzo długo stosowało płyn G11 (TL 774-C) bo aż do 2018 roku
 
Last edited:
Ja w sumie uzupełniam zawsze sam. Tymi puszkami z allegro.
 
Jeżeli dobrze kojarzę fakty, powyższe stwierdzenie jest nieprawdą, ponieważ...Australia, USA i Japonia stosowały, a może i stosują nadal IZObutan, nie PROPAN-butan. Czynnik o oznaczeniu R600a.
Faktycznie, moja pomyłka, chodzi o Izobutan.
 
Moge powiedziec tylko tyle, ze dzialaja. Nie mialem po nich zadnych problemow. Ja zamawiam te AC to GO, z tego wzgledu, ze na puszcze jest info "oil inclued", a na innych takiego info nie ma. Skoro wszystjie sa w tej samej cenie to biore ten.
 
@sprajt2 przy cenie pełnego serwisu klimy urządzeniem, jakie by ono nie było i koszt 130zł +/- bez limitu czynnika to takie puszki bym sobie darował, ale każdy ma wolną rękę. Próżnię robisz?
@ co do terminów/interwałów to w sumie spoko- zgadzam się a serwis klimy sam z siebie chociażby dla ozonowania bym zrobił, żeby nie oddychać dziadostwem. Jak kogoś stać na auto to na seriws tym bardziej powinno.
 
U mnie w okolicy za 130 nikt nie napełnia bez limitu.

W cenie puszki (80zl) mam zawsze uzupełniony czynnik w dwóch samochodach.
 
Back
Top