• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak długo pożyje twoje auto?

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Ja mam diesla z 2004r i już nie wiade do KRK, chore to jest.
 
Do 2026 jeszcze trochę czasu. Z benzyna raczej nie będzie problemów.

drugi etap obowiązywania SCT zacznie się w lipcu 2026 r. i tu już ograniczenie wjazdu będzie dotyczyło samochodów ponad 26-letnich (benzyna) oraz ponad 16-letnich (diesel), czyli do Krakowa wjadą wyłącznie pojazdy zasilane benzyną/LPG o minimalnej normie Euro 3, a w przypadku pojazdów z silnikami Diesla o minimalnej normie Euro 5.

A w pierwszym etapie

pierwszy etap – wdrożenie SCT w Krakowie przypada na 1 lipca 2024 r. Wówczas do miasta nie wjadą auta najstarsze, najbardziej zanieczyszczające powietrze, tj. blisko i ponad 30-letnie.
Pojazdy zarejestrowane po raz ostatni przed 1 marca 2023 r. będą tu podlegały jeszcze bardzo łagodnym ograniczeniom. Do Krakowa wjadą pojazdy zasilane benzyną/LPG o minimalnej normie Euro 1, a w przypadku pojazdów z silnikami Diesla o minimalnej normie Euro 2.

Pojazdy zarejestrowane po 1 marca 2023 r. będą podlegały surowszym ograniczeniom, czyli spełniające normę Euro 3 dla pojazdów zasilanych benzyną/LPG, a w przypadku pojazdów z silnikami Diesla o minimalnej normie Euro 5.

Czyli po 2024 jest problem jak chcemy kupić taki samochód, bo aktualnie zarejestrowanym możemy jeździć do 2026 roku
 
@jerseyAdmin oczywiście, że powietrze w Krakowie jest tragiczne i tutaj nie ma żadnej dyskusji. W przypadku krk jak słusznie zauważyłeś leżącym w kotlinie jest problem z cyrkulacją powietrza. Tam się wszystko kotłuje w jednym miejscu i nie ma zbytnio jak się rozejść. Niestety strefa czystego transportu tutaj praktycznie nic nie zmieni, bo to nie auta odpowiadają za ten syf, tylko przemysł oraz ogrzewanie. Lockdown z początku pandemii to wybitnie pokazał. W tej chwili oczywiście nie będzie to turbo restrykcyjne, ale to początek. Gdy uda się zaszczepić tę ideę i ludzie z tym się oswoją, tempo przykręcania śruby wzrośnie. Tak, można przesiąść się na rower/zbiorkom, ale to nie zmieni faktu, że tam i tak dalej powietrze będzie można kroić nożem.
 
Przecież SCT ma objąć cały obszar administracyjny Krakowa
 
Dajcie spokój..
Ze mieszkańcy miasta nic nie protestowali.
Drugie pytanie
Co z przejazdem przez miasto tranzytem?
 
No właśnie w tym rzecz XD posłuchaj sobie Rygasa to troche bardziej na bieżąco będziesz
 
Rygas to nie dziennikarz, a manipulant z filmami nastawionymi na podburzanie i wywoływanie emocji oraz na zbieranie poklasku wśród odbiorców swojego kanału (kierowców), bo to mu daje duże zasięgi więc nie powoływałbym się na niego. Nakłamał w sprawie wypadków na pasach, w temacie smogu w Krakowie raczej nie spodziewam się czegoś innego.
Niestety, ale dziennikarstwo teraz mocno toksyczne się zrobiło i bazuje na sensacji, a nie przedstawianiu rzetelnych i nudnych faktów.
 
Last edited:
Hmmm, jedno auto mam - jeżeli chodzi o rok produkcji - z 1999 roku, drugie z 2004go. W obu założyłem kat sportowy 200cpsi z normą euro4. Jak będę chciał wjechać do takiego Krakowa, to urzędowo mam być karany za rok produkcji auta???? A jak się wkur.....wię i zamontuję tam katy Wagnera z euro6, to też mi yyyy....ebną mandat za rok produkcji auta??? Chore to jest...
 
Dokładnie tak :)
 
Normy dla tlenków azotu są przekraczane w ciągu całego roku. W trakcie pandemii, gdy ruch spadł odnotowano spadek ilości tlenków azotu za którego emisje odpowiadają w największym stopniu stare diesle.
 
Last edited:
Tym gorzej dla norm, należy je zwiększyć, koniec tematu.
 
Hmmm, jedno auto mam - jeżeli chodzi o rok produkcji - z 1999 roku, drugie z 2004go. W obu założyłem kat sportowy 200cpsi z normą euro4. Jak będę chciał wjechać do takiego Krakowa, to urzędowo mam być karany za rok produkcji auta???? A jak się wkur.....wię i zamontuję tam katy Wagnera z euro6, to też mi yyyy....ebną mandat za rok produkcji auta??? Chore to jest...
Raczej chodzi o to, czy auto wyjeżdżając z fabryki spełnia normę. Równie dobrze mogę sobie kupić starego rupcia i zeswapować silnik na taki spełniający euro 4.
Żeby nie było nie chodzi o cały Kraków tylko jakąś tam część starego miasta, także nie ma co aż tak srać żarem :)
A tak BTW jazda przez Kraków jest na tyle wkur.., że jak ktoś tam nie mieszka to raczej ma wywalone na ich "przepisy". A na wycieczkę zawsze można jechać pociągiem :D
 
Tym gorzej dla norm, należy je zwiększyć, koniec tematu.
Czyli po prostu uważasz, że można zrobić coś kosztem komfortu kogoś(nie tylko smog, ale i hałas, degradacja przestrzeni i zdrowia innych), ale nie twoim. Bo niby jaki problem rozwiązuje podniesienie norm? Przy gęstniejącej zabudowie i zwiększającej się ilości aut na drogach coś trzeba zrobić dla rozwiązania problemu. I tak uważam, że wprowadzenie zapowiadanego cenzusu jest dość lightowe jak to jerseyAdmin opisał.
 
Last edited:
Równie dobrze mogliby zrobić przepis że do centrum wjedziesz tylko elektrykiem albo euro6. Moim zdaniem i tak łagodnie podeszli do tematu. Zawsze można sprzedać starego diesla i kupić benzynke z lpg po 2001 roku, których jest jeszcze masa na rynku.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top