• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak stosować AR6400-P Max?

bot--killer

Użytkownik
Samochód
BMW 320i
Cześć!
Planuję zakup środka do czyszczenia układu paliwowego. Zastanawiam się nad zakupem AR6400-P Max. Tutaj pojawia się moje pytanie - czy takie środki lepiej zalać, gdy w baku jest mało paliwa, czy lepiej zalać bezpośrednio przed tankowaniem?
Co uważacie?
 
Trzeba postępować z instrukcją producenta. Tam zawsze są wypisane proporcje, dawkowanie itp.

Chociaż zależy też od silnika.
Przykładowo @Triumphator po zalaniu UNIK+ na około pół zbiornika musiał się szybko dotankować do pełna, żeby silnik wrócił do poprawnej pracy, a ja wlałem to u siebie na 30 albo 33 litry paliwa i kompletnie żadnej zmiany w pracy. Co nie znaczy, że polecam ryzykować czy coś bo się może okazać, że paliwo straci smarność albo coś w tym stylu i może chwilowo nastąpi przyśpieszone zużycie, cholera wie :p
 
Last edited:
Odkopuję, ale nie widzę dedykowanego wątku dla 6400P.
Zalałem na świąteczną trasę w proporcji 1:150 czyli opakowanie 400 ml na 60l paliwa. Po zużyciu 20l tej mieszanki powiem, że silnik zyskał trochę na elastyczności przy wyższych obrotach. Wtryski (wtrysk bezp.) zaczęły też pracować mniej metalicznie. Choć tutaj potrafi się to zmieniać w zależności od paliwa więc nie utożsamiam tego w 100% z dodatkiem. Ogółem git. Zastanawiam się tylko, czy ten proces czyszczenia wiązać jakoś z wymianą oleju. Jestem przed i nie wiem czy wyjeżdżać kolejne 40l dodatku na starym czy już na nowym.
 
Na starym. Po wypaleniu zbiornika z tym dodatkiem najlepiej zmienić olej na nowy.
 
Kuhcze, to trochę gorzej. Mało ostatnio robię dłuższe trasy, ogółem jeżdżę mniej. Ale będę miał do zrobienia szybki strzał ponad 1 kkm i planowałem wdrożyć tutaj AR9200. A tak jest dylemat. Czy AR9200 z nowym olejem czy 6400P ze starym (z Oilsyn LL)
 
Skąd ten dylemat skoro na stronie Archoil masz wszystko podane na tacy? AR9200 jest do oleju, wiec jaki sens wlewac go na chwile przed wymiana? AR6400P do benzyny, wiec wypal to w pierwszej kolejnosci. Oilsyl LL to plukanka dlugodystansowa, wiec na 1000 km szkoda zalewac. Mowiac krotko, ja bym wypalił AR6400P przed wymiana oleju. A do nowego oleju najpierw plukanka, a 9200 na kolejny interwal.
 
Może trochę skrótowo to ująłem. Wszystko jest na swoim miejscu. Jedyny dylemat to czy łączyć czyszczenie 6400P z nowym olejem (z dodatkiem 9200) co byłoby korzystne (trasa 1kkm). Później już szybko się nie trafi i 9200 będzie jeździł wokół komina.
 
6400p najlepiej przed zmianą oleju.
 
Tak zrobiłem. W misce pływa Eurol z AR9200 a w baku 6400p.
 
Niestety trochę się zawiodłem na produkcie. Jakiś czas temu zastosowałem w moim BMW i korekty na wtryskach spadły o połowę. Stąd też pomysł po zakupie nowego samochodu aby tez mu zafundować procedurę czyszczącą. Po 200 km jazdy zapalił się check od katalizatora. Z jednej strony wygląda na to że coś robi, ale z drugiej chyba nie do końca tego oczekiwałem
 
Skasuj chęcią po wyjeżdżeniu siuwaksu i powinien już nie wrócić. Sonda dostała kota bo zmieniła się zawartość tlenu w spalinach przy stosowaniu srodka
 
Już skasowany , na razie spokój i zatankowane już czyste paliwo. Trochę mnie to zaskoczyło bo był zalany na 70 litrów benzyny więc nie jakoś mocno stężony. Miałem dobra opinie o tym środku stąd moje zdziwienie
 
Back
Top