• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak usunąć nagar z denek tłoków?

  • Thread starter Deleted member 6544987
  • Start date
Jeszcze dodam, że 650 z tych kilometrów to trasy a reszta miasto.
Czyli miasta tylko 42km , dobrze myślę ?
@mati wygląda to supreraśnie , czy w silniku są dwa tłoki inne i drugie dwa też inne ?
@SACZI Widzę że wątek tutejszy przeszedł zmianę nazwy i z autorskiego stał się ogólnym . Co się stało ,padł pomysł prywatny ,czy już denka lśnią ?
 
@Skiper wszystkie tłoki takie same tylko dwa jak na to logika wskazuje były w górnym położeniu a dwa w dolnym. Jeśli opisałem, że 650 trasy a reszta miasto to gdzie niby miałbym zrobić te 42 km?
 
O tłoki pytałem bo jakoś dwie foty lepiej wyglądają ,no ale tam gładko jest akurat. Co do km , to ze zdziwienia odnośnie własnej odwrotności warunków .;)
Jak oceniasz pracę silnika i spalanie ,po zastosowaniu tego specyfiku ?
 
Nie czuję żadnej różnicy.
 
Dzisiaj zdjęcia denek tłoków po 2 bakach na Oilem DNA.
Dystans i ilośc paliwa podobne jak na Ar 6900-p.
Dawkowanie ~1:1000.

cylinder1.jpg



cylinder 4.jpg


Wnioski:
- działanie zapobiegawcze podobne do tego co pokazuje Archoil 6900-p, jednak ze wskazaniem na Oilem DNA (trochę większe powierzchnie czystego metalu tłoków)
- praca silnika bez zmian; poprawna,
- zużycie paliwa delikatnie wyższe na DNA (6,1 vs 6,3 wg komputera), ale był okres świąteczny i "zakupy", czyli podjeżdżanie do 10 sklepów co 2 przecznice, więc raczej bez wpływu.

Musze coś wybrać na stałe dolewki, które mnie szczerze mówiąc irytują ...
Mam jeszcze na 1 bak paliwa Ar 6900p, więc decyzję odsunę o kolejne 2 tygodnie.
 
Nie dolewaj jak cię irytują. Co połowę wymiany oleju wlej dobry środek czyszczący i tyle.
 
U mati to lepiej wygląda , czy taka różnica może być ze względu na warunki trasy/miasto ?

@SACZI w jakich warunkach ?
 
Hm, czyli co 5000 np delikatny Tunap, a bak przed wymianą oleju Oilem Dr Petrol (killer)?
Jest to jakiś pomysł..
 
No, ja tak robię chyba że akurat coś testuję. Zaglądanie do bagaja, wyciąganie, dolewanie. W wypadku AR6900 jeszcze smród - ja podziękuję. Wolę co 3-4 tysiące kilometrów (skoro olej wymieniam co 7500) wlać coś ciekawego z czyścideł.
 
Staram się co 4 tankowanie lać AR6900 p-max, u mnie to wychodzi co ok 2800 km, a co ok 15 kkm będę stosował coś mocniejszego. Na razie raz był użyty AR6400, następnym chyba pójdzie coś z Wynns'a.
 
U mati to lepiej wygląda , czy taka różnica może być ze względu na warunki trasy/miasto ?

@SACZI w jakich warunkach ?
Dlaczego u mnie lepiej? przecież ja dopiero na DNA od Oilem zrobiłem 300 km.
 
Ar6900P ma za zadanie smarować i utrzymać w czystości układ wtryskowy. Czyste wtryskiwacze dokładniej rozpylą paliwo m, a efektem jest efektywniejsze spalanie mieszanki w tym wypalanie/oczyszczanie komory spalania.
Stosowanie co czwarty bak nie daje efektu.
Uważam, że szczególnie potrzebne jest przy wtrysku bezpośrednim, bo końcówki wtryskiwaczy są w komorze spalania. To dlatego jest wymagany ditrysk beny w przypadku zasilania LPG.
Paliwo z dotrysku czyści ale i chłodzi wtryskiwacze.
Za 15 tys km będę zmieniał świece zapłonowe te irydowe, zorganizuje kamerę inspekcyjną i zalukam do wnętrza.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@mati moja pomyłka ,nazwy mi się mieszają . Ale Oilem DR Petrol jednak najlepsze efekty daje .:p
Mam to Oilem zastosować niebawem .
 
@Skiper te preparaty służą do czegoś innego więc efekty dają różne i nie można ich w żaden sposób porównywać.
 
Cześć, nie chcę zakładać nowego tematu więc się podłączę, potrzebuję porady jakich preparatów z tych o których tutaj jest mowa użyć w moim przypadku? Pacjentów mam dwóch:
Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM - przebieg 57 tys. Od przebiegu 48 tys. jazda na LPG.
Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM - przebieg 7 tys.

czy w Daci jest sens wlewać coś poza dodawaniem AR6900-P MAX do każdego tankowania? czy po 7 tys. km mógł zrobić się już nagar?
w Fordzie na pewno nagar już jest, więc czym i jak go usunąć? No i teraz jazda na LPG (instalacja z tzw. dotryskiem benzyny).

Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
 
czy w Daci jest sens wlewać coś poza dodawaniem AR6900-P MAX do każdego tankowania? czy po 7 tys. km mógł zrobić się już nagar?
w Fordzie na pewno nagar już jest, więc czym i jak go usunąć? No i teraz jazda na LPG (instalacja z tzw. dotryskiem benzyny).
A co widzisz w silnikach pod korkiem, pobierają olej ?
Czy tylko chcesz profilaktycznie zapobiegać ?
 
Dacia ma znikomy przebieg - 7 tys. km. Przy przebiegu 1500 km zmieniłem olej z filtrem, zalałem do maxa na bagnecie i cały czas jest tyle samo. W tym przypadku chciałbym zapobiegawczo zadziałać. Natomiast w Fordzie od nowości jeździłem na oleju 5w20 marki Fuchs i od wymiany do wymiany zawsze dolewałem pi razy oko 0.5 litra oleju. Przy ostatniej wymianie zmieniłem olej na Amsoil i wlałem puszkę Ceratec od Liqui Moly i póki co również nie zeszło mi ani milimetr z bagneta. Pod korkiem czysto, zapach normalny,olej nie jest czarny tylko bursztynowy. Nie wiem czy jest w Fordzie już jakiś nagar, zapewne tak, więc wolałbym najpierw wyczyścić a potem profilaktycznie jakoś zadbać, z tym że Ford teraz już jeździ na gazie (instalacja z dotryskiem).
 
W Fordzie proponuję zajrzeć do cylindrów czy ten nagar w ogole jest. I dopiero wtedy cos działać.
Co do nowego samochodu ... nie ma czegoś takiego jak zapobieganie nagarowi. Niektore silniki mają wady konstrukcyjne i chemią sie tego nie poprawi. 1.33 TCe jest już poprawiony w stosunku do 1.2 który mial ten problem.
Więc lać dobre paliwo, wymieniać olej co rok i 12tys km, nie martwic sie i do przodu :)
Pozdrawiam,
 
Back
Top