• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jak uzyskać oficjalne aprobaty ?

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
D

Deleted member 925788

Gość
Witam,

ponizej zgodnie z moimi informacjami opisze w skrocie jak wyglada ta procedura:

W poczatkowej fazie producent silnika wraz z producenten pakietu dodatkow lub z koncernem olejowym rozwijaja wspolnie formulacje. Wszystkie koszty sa z reguly pokryte przez dostawcow surowcow w szczegolnosci za testy silnikowe. W rezultacie formulacja otrzymuje swoj tzw. code, a w nim zawarta jest konkrenta mieszanina olejow bazowych itd.

Reblend:

Blendownia moze przy wykorzystaniu code kupic odpowiednie komponenty nastepnie u producenta silnika zlozyc wniosek. Czesto wystarczy probka oleju itp. ze zostaly zakupione odpowiednie komponenty w celu otrzymania aprobaty, jest oczywiscie platna i na pewien okres czasowy. Istotna jest rowniez konkretna lepkosc powiazana z dana specyfikacja. Przy niektorych sa dopuszczone alternatywne oleje bazowe, gdzie nalezy potwierdzic przy pomocy odpowiednich badan, ze sa rownowazne.

Istnieja rowniez inne metody kooperacji, lecz sa z reguly bardzo drogie.

Z biegiem czasu bede uzupelniac luki.
 
Opierajac sie o aprobate Porsche A40:
The Porsche 996FL Engine test. This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through: - 4 times the simulation of 35 hours of summer driving, - 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving, - 40 cold starts, - 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack, - 3.5 hours of “running-in” program Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter will be taken into account to grant the approval or not: - torque curve (internal friction), - oxidation of the oil, - Piston cleanliness and ring sticking, - Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 µm. - Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible. - Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
 
Back
Top