• Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaka chłodnica wody?

SRL nie miałem, ale jedyna chłodnica, która była źle zagnieciona na radiatorze i ciekła od razu od nowości, to Nissens. Kosztowała krocie, bo była do Imprezy WRX, na reklamacji Nissens przyciął w ciula i po miesiącu zwrócił zagniecioną na nowo chłodnicę twierdząc, że wszystko z nią ok. Oczywiście klient tyle nie czekał i dostał wtedy od ręki innej firmy, a zwrócona przez Nissensa chłodnica leży u mnie od dobrych 10 lat, bo drugiego takiego auta już nie trafię.
 
W Hondzie miałem Nissens - zakładana ponad dwa lata temu. Jeździ bez problemu do dzisiaj.
 
Zamówiłem w końcu SRL. Rozmawiałem też z mechanikiem u nas w firmie (który też sobie dorabia) mówił że zakładał już SRL jak i termotec. Generalnie twierdzi że nie ma zauważalnych różnic między nimi a t/z średnia półką jedne i drugie jak nie będą ciekły po montażu to pojeżdżą. Zobaczymy jak będzie.
 
Ale wagowo będą różniły. Czyli wybrać te które mniej ważą😌
 
Dziś po pracy zmieniłem chłodnicę. Czas pracy 30min. Robota banalna. Chłodnica SRL była identyczna z oryginałem i pasowała bez problemu. Jutro zaleje najtańszy płyn chłodzący w celu przepłukania układu bo jednak trochę syfu zleciało.
IMG_20240709_175235_copy_1024x576.jpg

IMG_20240709_175147_copy_324x576.jpg

IMG_20240709_174933_copy_324x576.jpg
 
Jutro mogę sprawdzić. Kod kreskowy mówi że to polski produkt.
 
Niestety nie jest napisane z jakiego kraju pochodzi chłodnica.
Dziś zalałem płyn chłodzący g12 kupiony w Auchan za 25zl za 5l. Nic nie cieknie.
Co ciekawe wlałem prawie 5l (pojemność układu według instrukcji to równe 5 l)
 
Moim zdaniem to kiepsko wygląda ten SRL chyba że na zdjęciach tak widać. Nie wiem czy teraz tak wszystkie robią chłodnice ale widać, że chłodnica nie ma rdzenia (jak można to tak nazwać) z rurek tylko kanały gdzie znajduje się płyn są jakby sprasowane. Kiedyś (z 10lat temu) kupowałem jakąś najtańszą chłodnicę do golfa 4 i była taka jak na zdjęciu to zaraz zwróciłem jak porównałem do oryginału. Dopiero po zamówieniu Behr/Hella było widać ogromną różnicę w jakości wykonania.
Po zdjęciach widzę że chłodnice tego producenta ale do innych samochodów mają też takie rdzenie o których pisałem więc może Twoje zdjęcie tak wyszło że nie widać wszystkiego a może akurat do tego modelu jest taka jakość wykonania.
 
Last edited:
Też są te lamelki a nie np tego typu ?
 

Attachments

  • 1720606061458.png
    1720606061458.png
    239,3 KB · Odwiedzin: 59
Tak. Na nie zmniejszonym zdjęciu lepiej widać (niestety nie mogę go wstawić bo jest ograniczenie co do wielkości zdjęcie) aczkolwiek nie są takie duże jak na twojej fotce (w rzeczywistości mogą być mniejsze), co nie zmienia faktu że są identyczne z tymi w oryginale, jak będę miał trochę więcej czasu to wstawię zdjęcie starej chłodnicy.
Tu masz numer oferty na Allegro do oryginalnej chłodnicy Mitsubishi używanej właśnie taką mam 7797466532

A tu do takiej którą ja kupiłem z srl 15225979586 tylko moja była w lepszym stanie tej lamele są powyginane
 
Last edited:
Chłodnice z rurkami, to najczęściej tanie zamienniki. Oryginalnie chyba wszyscy producenci stosują radiatory z lutowanego alu, bo one lepiej oddają ciepło. Tu SRL zrobiony, jak oryginał.
 
Te rurkowe chłodnice to największe badziewie. Chodzi głównie o uszczelnienia, bo tam na każdą rurkę przychodzi o-ring i jest dużo więcej punktów w których może potencjalnie wystąpić wyciek. W normalnej chłodnicy jest tylko jedna uszczelka na każdej z pokryw- górnej i dolnej.
 
Dziś autem pojechałem do pracy i z powrotem. Nic nie cieknie, a wskazówka temp.
w połowie skali tak jak miało to miejsce wcześniej. Jak wracałem to temperatura płynu była max 96'C w korku, przy jeździe miejskiej 92-94. Dodam że termostat otwiera się prz 88'C więc myślę że jest ok zwłaszcza że na zewnątrz w cieniu 33'C.
 
Back
Top