• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki dobry polecany olej do MB C207 E500 V8 (W212 coupe)

mercmania

Pod nadzorem
Samochód
MB W212 E550
Marka samochodu
Mercedes
Budżet/ile litrów
do 500 zł - 8,5L pojemność układu
Styl jazdy
Silnik
Benzyna V8 5461ccm 388km kod silnika M273
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
229.3 lub 229.5
Jaki olej masz obecnie
Mobil 5W30 pozostałość po poprzednim właścicielu
Witam wszystkich,

Mam mega zagwostkę bo na forum MB raczej nie ma specjalistów od olejów i tam polecają, Castrole, Mobile itd...
Aktualny olej to mobil 5W30 - z takim olejem kupiłem auto.
Auto kupione niedawno i chce wymienić olej i filtry.

Przebieg auta to ok 230 tys.
90% to jazda po mieście po parę kilometrów dziennie, raz w tygodniu/raz na dwa tygodnie wypad za miasto 50-100 km.
Roczny plan przebiegu tym autem to max do 10 tys. km. Plan na zmianę oleju co roku max co 10 tys. km.
Styl jazdy raczej spokojny, ale po rozgrzaniu silnika i skrzyni czasem lubię wykorzystać pełną moc auta :)

Trochę już poczytałem na tym forum i pewne typu mam, ale może jest jeszcze coś lepszego w lepszej cenie ???
Wstępnie zastanawiam się nad: Shell Helix Ultra 5W40 lub Meguin Megol Super Leichtlauf 5W40 - co ewentualnie innego polecicie ?
Do tego płukanka liqui moly pro-line engine flush + filtr Mann Hu 718/5x + Ceratac liqui Moly - Takie zestaw będzie OK ?
 
Amsoile SS też mają swoje braki i problemy. Np nie spełniają najnowszych norm API bo mają za dużo pewnych elementów, są problemy z wymiennością baz i tak dalej - do czego zresztą Amsoil się otwarcie przyznaje na amerykańskim forum olejowym. Właśnie przez autorskie receptury.

Nie goń własnego ogona, każdy z tych olejów które tutaj wymieniłeś to czołówka branży, możesz zalać dowolny który spełnia normy dla twojego wozu.
 
Jestem na tym forum.dostatecznie długo żeby zrozumieć że każdy olej zgodny z normą jest spoko , tylko nie każdy się opłaca . Ja bym ci poradził zrobić jakąś tania płukankę , po czym zalać w opór specola 5w30 doprawionego nową płukanka długodystansowa oilem . Po przejechaniu 4-5 tys zapakować mu porządną płukankę z polecanych tutaj i wtedy zmienic olej na jakiś ulubiony docelowy i ewentualnie dosmazyc go jakimś dodatkiem jeśli lubisz . A potem klasyczne "jeździć obserwować"
 
Back
Top