• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki jest optymalny olej do silnika z instalacja gazowa

Można założyć instalację fazy ciekłej, albo system znany z diesli gdzie gaz miesza się z benzyną.

Wysoki TBN, to chyba okolice powyżej 10. Nawiasem mówiąc ważniejsze jest jak olej radzi sobie z utrzymaniem TBN w cyklu życia, niż to jak wysoki ma startowy. Lepszym olejem będzie taki, który na starcie ma 9, a na końcu 7 niż taki który na starcie ma 12 a na końcu 6. Ale tych danych producenci nie podają niestety.
 
No i dowiedziałem się, że dla diesla z AdBlue optymalne TBN to 7-9

Dodano po 3 minutach 27 sekundach:
jerseyAdmin napisał:
Nawiasem mówiąc ważniejsze jest jak olej radzi sobie z utrzymaniem TBN w cyklu życia, niż to jak wysoki ma startowy. Lepszym olejem będzie taki, który na starcie ma 9, a na końcu 7 niż taki który na starcie ma 12 a na końcu 6. Ale tych danych producenci nie podają niestety.
Bo zapewne to zależy nie tylko od samego oleju ale i silnika + paliwa, samej instalacji i pewnie sposobu jazdy
 
W pewnym sensie tak.
Bo ten TBN może być osiągany rożnymi dodatkami
 
Nie da sie zbadac jakie dokladnie dodatki sa? Np czy 12 amsoila jest gorsze niz 10 penrite
 
Stark napisał:
Nie da sie zbadac jakie dokladnie dodatki sa? Np czy 12 amsoila jest gorsze niz 10 penrite

Jak jest zrobiona szersza analiza z zawartością siarki w bazach oraz pakietem dodatków oraz relacja tan/tbn to można pewne wnioski wysnuć czy tbn jest „lepszy” czy „gorszy”.
 
Kolejna sprawa, to dodatki cały czas ewoluują... w przeciwieństwie do baz.
Bo coś nowego w bazach wymyślono w ostatnich latach, coś przełomowego ?
 
Pakiety dodatków ewoluują bo ogólnie jest to związane z ekologią, która wymusza nowe rozwiązania pod nowe silniki.
Bazy w standardowych olejach raczej nie, bardziej podąża to w stronę wyciskania maxa z tego co jest ale w tańszych wariantach typu I/II/III/III+ grupach.
 
hexx napisał:
Kolejna sprawa, to dodatki cały czas ewoluują... w przeciwieństwie do baz.
Bo coś nowego w bazach wymyślono w ostatnich latach, coś przełomowego ?

No tak, technologie GTL przez Shella.
 
Technologia otrzymywania oleju z gazu czyli GTL ma prawie 100lat. To, ze Shell zaczął jej używać na skale przemysłową to nie znaczy, ze to nowość :)
 
technologia GTL jest znana ze 100 lat (albo coś koło tego)... więc gdzie ten przełom ?
 
Bioestry chyba by można uznać za nowinkę, ale czy za rewolucję?
 
Nowinkę technologiczna i owszem..
Generalnie chyba nie będzie jakiś zmian rewolucyjnych do czasu wejścia jakiś nowych technologii w silnikach.
Może takim krokiem milowym były by bazy PAG ? Ale ich koszt i brak mieszalności bardzo utrudnia wprowadzenie.
 
[mention]hexx[/mention] o którym PAG piszesz? Bo są od dawna w pełni kompatybilne z PAO tzw. OSP.

https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=9&t=389
 
[mention]poziom1989[/mention] , zaraz poszukam opracowania na ten temat i wstawię...

Dodano po 41 minutach 44 sekundach:


na szybko.. karta informacyjna produktu STATOIL (jak jeszcze był w Polsce)
http://industra.pl/site/assets/files/1139/loadway_pg.pdf

ale konkretne opracowanie szukam
 
W takim razie to inny rodzaj.

Spójrz na ten olej: https://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=44&p=269#p269
 
Na to wychodzi..
Materiał już znalazłem ale nie wiem czy zdążę go obrobić i wrzucić (wiesz dlaczego).
Jest tam sporo informacji o bazach PAG.

Nawet są produkty na nich oparte do osobówek https://xenum.com/en/home/products/oils/engine/pag-oil/
 
Znam, oni też stosują pogodne dodatki. Się stosuje z reguły kilka procent.
 
Panowie to jak z tym testem 15W40 w sezonie jesienno-zimowym? :D
Sezon zbliża się wielkimi krokami a nie powiem bo jestem ciekawy wyników. :D
 
Back
Top