• Ogłoszenie

    Forum poszukuje dwóch (2) moderatorów. Zakres obowiązków ;) wszystkim znany, moderacja na forum. Moderatorzy byliby głównie odpowiedzialni za dział "porad", w którym jest największy ruch.

    Jeżeli są osoby chętne do podjęcia się tej roli i uważające że mają odpowiednie kompetencje (głównie - bezstronność), zapraszam do kontaktu przez PW.

    Administrator

Jaki Olej 1.4 TDI 80KM BMS 3 cylindry

Daffcio

Użytkownik
Samochód
VW Polo 9n3 1.4TDI
Marka samochodu
VW Polo 9n3
Data produkcji
2008
Silnik
1.4 TDI BMS 80KM
Pobór oleju na 1000 km
0
Jaki olej masz obecnie
Texaco 5w30
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
505.01
Budżet/ile litrów
200zł/5L
Styl jazdy
  1. Większość w mieście
Witam wszystkich znawców w tej dziedzinie jaki proponujecie olej do silnika 1.4 TDI 80KM BMS 3 cylindry i przebieg 239 tyś rok 2008 ??? Czekam na konkretne odpowiedzi :)
 

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Mam taki/podobny silnik w firmowej Fabii 2007 rok. Lejemy od dawna Mobil 1 ESP 5w30. Przebieg 239400 😁. Jeździ, nie był płukany.
 

Janciak123

Użytkownik
Samochód
Nie mam ale sobie kupię
Tak, ten mobil nadaje się do DPF.
Ma normę C2/C3 czyli o obniżonej zawartości popiołów.
Ja osobiście trzymałbym się Texaco jeśli się sprawdza lub poszedł np. w Eurol Fluence 5W40.
Można też rozważyć Fuchs Titan GT1 XTL 5W40 C3
Marki mniej popularne.
Mobil to dobry wybór, ale lubi być podrabiany, trzeba mieć pewne, źródło zakupu.
 

Daffcio

Użytkownik
Samochód
VW Polo 9n3 1.4TDI
Rozumie Janciak123 mój tata jeździ w firmie motoryzacyjnej to moge mieć mobila ESP w dobrej cenie :) a jeszcze pytanie czy któryś olej ogólnie trochę przyciszy pracę silnika czy nie ??? I czy użyć płukanki jakiś czy nie ??? Pozdrawiam
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
KIA CARENS 1.6 CRDI
VW POLO 9N 1.4 TDI ten samochód znam bardzo dobrze bo miałem go przez prawie 7 lat ,i o kulturze pracy silnika nie rozmawiamy,bo cos takiego przy tym silniku nie istnieje(3 cylindry to tragedia akustyczna):) .Natomiast dodatkami poprawiałem odbiór organoleptyczny i to znacznie.
Dodatki do oleju to AR 9100 ,póżniej był to dodatek Mannol9929 i tutaj w zimie robił robotę akustycznie była bajka.
 

Jacek Cz

Użytkownik
Samochód
BMW X5 M50d, Vito 116CDI, MB. GLC 250, inne
Ten silnik ma 3 gary i kultury pracy tam nie będzie niezależnie od tego jaki olej wlejesz. Płukankę polecam jak najbardziej. Żeby go lekko wyciszyć możesz spróbować Archoil AR9100. U mnie ta Fabia to najstarsze auto w firmie, takie na zasadzie, że skoro jest to szkoda go sprzedać, także w niej poza koniecznymi rzeczami nic nie robimy.
 

Daffcio

Użytkownik
Samochód
VW Polo 9n3 1.4TDI
To już nie chodzi o wyciszenie silnika tylko czy warto coś wlewać jeszcze do oleju i czy robić płukanke za każdym razem ???? I jaka opcja najlepsza oleju będzie ?
 

Robert1

Użytkownik
Samochód
KIA CARENS 1.6 CRDI
Przede wszystkim ja zawsze zmieniam olej po około 8/10 tyś km nie robię większych interwałów i nigdy robić nie będę jestem zwolennikiem częstej wymiany średniej/dobrej klasy oleju ,i uważam,że lepsze jest to dla silnika niż kupowanie drogich olei i trzymanie ich w silniku na maksa po 15 tyś i dłużej) Co do najlepszej opcji trudno powiedzieć , Ja byłem zadowolony z odbioru organoleptycznego z miksa Gulf/Mannol dodatek do diesla. Ciekawie cicho i płynnie było też na miksie AR 9100 plus Specol 5w40 c3. Sam olej miałem chyba raz i był to Motul specyfik 505.01 i też to dobrze wyglądało .Mój silnik praktycznie nie brał oleju 100 ml/8000 km.Wszystkiego już nie pamietam tyle tego wlewałem :)auto ma się dobrze i jeszcze jeżdzi w rodzinie.
 
Last edited:

tkm

Użytkownik
Samochód
Citroen C5 mk1 2.0 HDI 109
Oficjalną aprobatę VW 505.01 ma nasz Orlen MaxExpert C3 5w40, w tym kierunku bym poszedł. W 200zl zmieścisz się z AR9100.
 
Top