• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

MB A250 2.0 211KM - Jaki olej anty LSPI ?

hejze

Użytkownik
Samochód
MB A250
Marka samochodu
MB A250
Budżet/ile litrów
250/6
Styl jazdy
Silnik
2.0 211KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB229.5
Witam. Jestem po remoncie silnika, pęknięty tłok. Najprawdopodobniej przyczyną było LSPI
Postanowiłem tym razem silnik zalać olejem z normą API SN Plus, API SP itp. Czy może ktoś doradzić co kupić żeby było odpowiednie dla mojego silnika? Norma producenta to: MB229.5
 
Ciężko bedzie...
229.50 to klasyczny fullsaps z wysokimi lepkosciami hths.
Sn plus to w większości oleje lekko bieżne.
Lepkość 5w30 reprezentuje min norma dexos1 gen2, która jest dedykowana silnikom TGDI'.
Przykłady olejów (analizy na forum):
Orlen nad Expert dex1
yacco gdi
Motul Eco lite (na forum nie ma jego analizy)

Z wyższych lepkości kojarzę tylko 2 oleje:
Shell helix ultra 5w40 i amsoil Signature Series 0w40 (Tu jest drogo).
 
Last edited by a moderator:
W normie 229.5 tylko shell 5w40. Mozesz zalać tez norme 229.52, nie jest to Sn Plus (choc w niektorych przypadkach jest), ale mercedes w tej normie załączył testy na LSPI. Witam w klubie pękniętego tłoka ;-)
 
A jezeli chodzi o sam full saps klasyczny 229.5 to zakaz jego stosowania
 
Z tym Shell helix ultra 5w40 to nie mogę się połapać. Występuje z trzema różnymi etykietami i nie na każdym napisane jest SN Plus
 
Ja bym szedł w normę 229.52 dodatkowo z testem api SN+. Masz coś takiego z Mobila 1 esp x3 0w40. Ten silnik jest bliźniaczy z dużo mocniejszym z A45AMG, do którego ludzie leją tego Mobila i jeżdżą.
 
"może być stosowany tylko w pojazdach, do których jest rekomendowany. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny z olejami do silników wymagających specyfikacji A40, C30 lub C20."
 
No i? Przecież Twój silnik ma dopuszczony również olej 229.51, 229.52 i 229.6. 229.5 jest wyjątkiem na USA.
 
Z tego co widzę po serwisówkach to dla silnika M270.920 najlepsza lepkość to 5w30 lub 0w30, 0W40, niższe nie są dopuszczalne.
API SN+ i MB229.52 występuje na rynku w tych lepkościach. API SP tylko z MB 229.71 w lepkościach 0/5w20.
Chyba, że jakiś olej 5w30 API SP lub ILSAC GF-6A bez aprobat MB, ale to trudna decyzja wiadomo.
Ciekawe, co Mercedes miałby do zaoferowania w swoich produktach OEM odnośnie odporności na LSPI.
 
Tak jak napisał @Kaczorek79 Mobil ESP X3, gruby olej z normą SNPlus.
DO tego silnika mogę też polecić Shell helix Ultra 0w40 z SNPlus. Sam jeżdżę i jest OK. Używałem też Mobil ESP X3 i w następnej wymianie powrócę do niego.

"może być stosowany tylko w pojazdach, do których jest rekomendowany. Produkt nie jest wstecznie kompatybilny z olejami do silników wymagających specyfikacji A40, C30 lub C20."
Ale to jest norma Porsche, więc niech sobie Porsche zabrania :) Być może parametry zbytnio się różnią między tymi normami (popiół na pewno), co nie zawsze oznacza gorzej.


@hejze możesz zdradzić, jaki wcześniej był do tego silnika zalewany olej?
 
Dziwne bo nie słyszałem o LSPI i pękających tłokach w tym silniku. Nie dolewałeś żadnych dodatków do paliwa?
Za to widziałem zatarte panewki zapewne po rozcieńczeniu oleju paliwem i długich interwałach,

Do Valvoline mam osobisty uraz. Lałem w Hondzie przez 100tyś km, wymieniałem co 10 tyś km a wałki i dół silnika coraz bardziej brązowy z osadu.
 
Motul 8100 x-cess 5w40 i ostatni na którym doszło do pęknięcia tłoka to Valvoline SynPower 5w40

I dziwisz sie ze przy takiej formulacji z toną Ca poszedł tłok? ;-)
Post automatically merged:

Z tego co widzę po serwisówkach to dla silnika M270.920 najlepsza lepkość to 5w30 lub 0w30, 0W40, niższe nie są dopuszczalne.
API SN+ i MB229.52 występuje na rynku w tych lepkościach. API SP tylko z MB 229.71 w lepkościach 0/5w20.
Chyba, że jakiś olej 5w30 API SP lub ILSAC GF-6A bez aprobat MB, ale to trudna decyzja wiadomo.
Ciekawe, co Mercedes miałby do zaoferowania w swoich produktach OEM odnośnie odporności na LSPI.
Nope. Meguin Compatible ma 229.52 i Api SP, ale go nie polecam
 
@adam bogusz ale czy tylko wapń jest powodem LSPI?
Taki Mobil 1 0w40 229.5 którego leje cała Ameryka to tych silników ma Ca 3645
Shell Helix Ultra 5w40 -Ca 2498
Mobil 1 ESP x3 0w40 -Ca 1527
 
Tak. Ze strony oleju mozna zrobic sporo aby ograniczyć LSPI. Inaczej producenci olejow nie wprowadził by zmian w ich formulacji. Masz stare dane odnoście zawartości Ca w olejach. Shell ma już inna zawartość wapnia.
 
Znam ten olej. Watpie, zeby w najblizszym
Czasie był u nas dostepny
 
Dziwne bo nie słyszałem o LSPI i pękających tłokach w tym silniku. Nie dolewałeś żadnych dodatków do paliwa?
Żadnych dodatków. Nigdzie nie twierdzę że awaria powstała wskutek LSPI. To jest tylko podejrzenie, ale wolę na wszelki wypadek chronić się przed tym zjawiskiem.
Nie słyszałeś bo o tym się mało mówi, ogólnie wydaje mi się mało jest informacji w sieci o tych silnikach. A słyszałeś o padających tłokach na potęgę w silnikach (konstrukcja chyba dokładnie ta sama co mój M270) MB C300 ? Jeśli nie, to podrzucę linka
 
Lepiej nie podrzucaj, po co człowiek ma się stresować :)
Fakt, że te nowsze konstrukcje to z plasteliny lepione. Dodatkowo MB do silnika Turbo GDI zaleca olej full saps (konkurencja mid saps), co przy nagromadzonym nagarze sprzyja niekontrolowanym zapłonom.

Ja mam ten sam silnik co Ty, leje olej 0w40 i na dłużej przeglądnę się pracy silnika na ESP X3. Wymiana oleju w odstępach mniej niż 10 tyś km. Ew jak coś nie pyknie powrócę do SHU. Wg mnie ważne by olej był "tłusty" bardziej odporny na rozrzedzanie paliwem (nie jak 0w30) co na pewno pomoże pierścieniom i panewkom, no i jak naj mniej osadów w silniku, a szczególności ukł. dol. z olejów wysokopopiołowych. No chyba, że ktoś stosuje dobre w składzie oleje full saps.
 
Back
Top