• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Audi Q5 II SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2018

Marek590

Nowy użytkownik
Samochód
Audi Q5 II SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2018
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
Najlepszy stosunek jakości do ceny
Styl jazdy
Silnik
DETA 2.0 TDI 190KM
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Castrol 5W30 VW 504/507
Jaki olej masz obecnie
OEM
Witam serdecznie forumowiczów,
szukam odpowiedniego oleju do Q5 2.0 TDI 190KM który będzie miał najlepszy stosunek jakości do ceny. Obecnie przejechane 160 tkm. Nie planuje dodawać dodatków do oleju czy pliwa.
Samochód robi trasy 2x w miesiącu 600-800 km

Pozdrawiam
 
A odpowiednik Ravenol VMP 5W-30?
Też bardzo dobry olej też dużą zawartością gr. IV ale też niestety bardzo drogi. Jakis czas temu VMP miał starszy pakiet dodatków a VSW i np. Eurol Syntence FS 0w30 (można powiedzieć bliźniaczy do VSW jednak z mniejsza zawartoscią IV grupy) mają już ten nowszy.
 
To nie jest kwestia ceny. Chodzi o jego parametry…. a o nich sie przekonam za xxx km
Z krajowych olejów z 504/507 mogę polecić Orlen Max Expert V 5W30, Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 oraz Lotos Syntetic 5W30. Orlen i Specol są wg. nowszego standardowego przepisu pod aprobatę 504/507 z nowszym pakietem i 20% zawartością IV grupy. Bardzo podobny by nie powiedzieć identyczny przepis stosuje m.in Fuchs, Total czy Valvoline i wielu innych zagranicznych producentów. Krajowe produkty w tym wypadku nie muszą się niczego wstydzić i jakość będzie bardzo porównywalna. W przypadku lepkości 0W30 stosuje się zwykle przepis opierający się na większej zawartości gr. IV ( Motul. Mobil, Eurol, Ravenol i wielu innych) i parametry tamtych olejów mogą być bardziej wyśrubowane. Zwiększony udział baz olejowych IV gr. mają też wybrane oleje w lepkości 5W30 np. Ravenol, Amsoil czy Penrite. Pakiety dodatków są generalnie 2 (przynajmniej te główne najczęściej stosowane) choć nie wykluczam, że producenci wprowadzają pewne modyfikacje. Najwieksza różnica tkwi w stosowanych bazach bo może być czyste HC, GTL (GTL+HC), HC+20% PAO , HC+PAO z przewagą tego pierwszego, PAO+ HC z przewagą tego pierwszego. Czasami pojawią się estry lub kombinacja PAO z GTL. Każdy olej robiony wg. przepisu pod aprobatę 504/507 będzie ok.
 
Samochód nie należy do mnie, mój ojczym poprosił mnie o pomoc w "wybraniu dobrego oleju do silnika".

Po przedstawieniu wszystkich proponowanych pozycji otrzymałem odpowiedź "ja tam nie wierzę temu Lotosowi".
Lotos ok. 95 zł za 5l
Ravenol VMP 5W-30 ok 330 zł za 5l

Temat chyba już zamknięty, bo jak coś ma być dobre, to musi sporo kosztować. Taka już mentalność. Informacja, że są analizy mieszanek, gdzie jest skład rozpisany i jest możliwość porówniania oleju, a do oleju b nie przemawia, bo to już trzeba samodzielnie wyciągnąć wnioski i pomyśleć.

Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi,
 
5 l za 95 zł to raczej inny lotos...
 
5 l za 95 zł to raczej inny lotos...
1670494342193.png
 
A, aurum. To fakt, dziś to dobra cena. Ale aurum 504/507 i synthetic 504/507 to inne produkty.
 
Samochód nie należy do mnie, mój ojczym poprosił mnie o pomoc w "wybraniu dobrego oleju do silnika".

Po przedstawieniu wszystkich proponowanych pozycji otrzymałem odpowiedź "ja tam nie wierzę temu Lotosowi".
Lotos ok. 95 zł za 5l
Ravenol VMP 5W-30 ok 330 zł za 5l

Temat chyba już zamknięty, bo jak coś ma być dobre, to musi sporo kosztować. Taka już mentalność. Informacja, że są analizy mieszanek, gdzie jest skład rozpisany i jest możliwość porówniania oleju, a do oleju b nie przemawia, bo to już trzeba samodzielnie wyciągnąć wnioski i pomyśleć.

Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi,
W tym wypadku różnica w cenie wynika przede wszystkim z zastosowania różnych baz olejowych. Lotos to HC z niedużą domieszką PAO a w Ravenolu masz zdecydowaną pzrewagę PAO,. Bazy PAO są zdecydowanie droższe i przez decydowanie rozumiem nie kilkanaście czy kilkadziesiąt % tylko raczej kilkaset. Kolejna sprawa to marża samego producenta czy importera (bo finalny sprzedawca ma na waciki jak chce sprzedać w niskiej cenie Rynkowej) oraz wahania cen związane z inflacją. Cena Ravenola jest po ostatniej korekcie a Lotosa z .....nie wiem skąd ale za tanio na dzisiejsze standardy cenowe za opakowanie 1l takiego oleju.
 
@tomek evo Jak patrzę na ceny hurtowe innych olejów, to mam wrażenie, że cena tego Lotosa jest zrobiona na zasadzie "puścimy go po bandzie, niech wykupią do ostatniej butelki i kończymy produkcję"
 
A ja się zastanawiam czy w tych "krajowych" koncernach (teraz już koncernie) to ktoś panuje nad tym ile ich ta produkcja naprawdę kosztuje i ile ma kosztować olej, żeby na nim zarobić. Bo jak inni podnoszą o 40%-50% cenę a Orlen/lotos o kilkanaście procent to albo są tacy zajeb...ci albo ktoś nie ogarnia exela bo jest "wysokiej klasy specjalistą" z nadania partyjnego. Może jest tam więcej osób z programu "Rodzina na swoim" albo ambitni działacze partyjni, którzy chcą sprawdzić się w biznesie. ;) Przypomina mi się sytuacja po upadku ZSRR jak kazali kierownictwu jednego z zakładów przemysłowych wycenić produkt po cenie rynkowej i nikt nie wiedział czy ma kosztować 1 USD, 10 , 100 a może 1000.
 
Porównując lotosa synthetic C2+C3 i orlena XD, to lotos już poszedł w górę a orlen jeszcze się mieści w 100 zł za 4 litry.
 
Z czego wynika ta dysproporcja? Tutaj jeden sklep ma 19,69 zł za litr, a inni już minimum 25-30 zl
Post automatically merged:

Tak samo chciałem ostatnio kupić Lotosa Synthetic 504/507 u siebie w sklepie co zazwyczaj kupuje to usłyszałem cenę 125 zł za 4 litry.

Edit: dobra teraz patrzę na Allegro i rzeczywiście ten olej podrożał, wtedy na Allegro był dużo tańszy. Pewnie była już nowa dostawa
 
To już nie dobór oleju tylko:

 
Z czego wynika ta dysproporcja? Tutaj jeden sklep ma 19,69 zł za litr, a inni już minimum 25-30 zl
Post automatically merged:

Tak samo chciałem ostatnio kupić Lotosa Synthetic 504/507 u siebie w sklepie co zazwyczaj kupuje to usłyszałem cenę 125 zł za 4 litry.

Edit: dobra teraz patrzę na Allegro i rzeczywiście ten olej podrożał, wtedy na Allegro był dużo tańszy. Pewnie była już nowa dostawa
Z Lotosem to trudno dojść z cenami do ładu. Dużą świecówka motoryzacyjna kupuje drożej niż Selgross sprzedaje w promocji w detalu. M.in dlatego sieciówki motoryzacyjne typu IC, Elit itp. nie za bardzo chcą tym handlować.
 
Back
Top