• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Bmw E81 N47 DPF/EGR usunięty

KubaE81

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E81 N47 118d
Marka samochodu
BMW E81
Budżet/ile litrów
6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
  2. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
2.0 N47
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04 /C3
Jaki olej masz obecnie
Valvoline 5w50
Witam,potrzebuje dobrać jakiś fajny olej w przystępnej cenie. Aktualnie mam zalane Valvo 5w50 na próbę bo miałem dość spory pobór oleju (aktualnie na 5w50 po 8kkm 1-1.3l dolewki) poprzednio miałem zalane Valvoline MST C3 5w40 i musiałem dolewać przy intensywnej jeździe 0.7l na 1000km.
Chciałbym znowu wrócić na 5w40 z dodatkiem np cerateku (do tej pory nic takiego nie zalewałem). Auto użytkowane na codzień na dojazdy do pracy po 4km w jedną stronę,przez weekend robi około 300km. Auto nie posiada żadnej ekologi,mam ciężką nogę więc auto nie ma lekko także liczę na waszą pomoc
 
Zacząłbym od płukanki. Co do dodatku, to uważam że nie warto przy takim poborze. Cenowo dobrze wychodzi Orlen, Gulf, może Texaco, Eurol. Możesz pomyśleć o C3 żeby nie truć tak bardzo innych.
 
Last edited:
Właśnie z tego co czytałem na forum to polecany jest ten Orlen PLATINUM MAX EXPERT C3 4 l 5W-40 więc wziąłbym go na próbę. Co do dodatku to z czystej ciekawości coś bym mu wlał jakiegoś cerateca albo Archoila. Z tą płukanka yhmm nigdy jakoś nie byłem do tego przekonany, ale może warto spróbować, kolega polecił mi kiedyś płukankę Millersa engine flush, ale czekam na wasze propozycje żeby dobrać fajny zestaw
 
A co gdyby zrobić płukankę typu nowy najtańszy olej(qualitium,mannol)przejechać 1000km zalać do niego płukankę,spuścić i dopiero wtedy zalać właściwy zestaw? Czy mija się to z celem i szkoda pieniędzy
 
Możesz też teraz wlać płukankę typu LL długodystansową a później jeszcze wlać przed spuszczeniem zwykłą na 20 min.
 
Oo ta długodystansowa mnie przekonała bo wydaje mi się że jest większe prawdopodobieństwo że wypłucze syf, więc co byś konkretnego polecił jakoś długodystansowa i zwykła?
 
Wybierz coś na co pozwala Ci budżet.

Najdroższą i prawdopodobnie najlepszą opcją jest wlanie do starego oleju na co najmniej 1000 km Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner a później przed samym spuszczeniem Oilsyn ReleaseTech Power Flush z włączonym silnikiem na 15-20 min. Łączna cena tych dwóch preparatów to ok. 150 zł, ale tutaj wiem, że można użyć obu produktów praktycznie razem i nie zrobi to krzywdy.

Tańszą opcją długodystansową jest płukanka Xado VitaFlush za 30 zł. Można na niej przejechać do 300 km, albo
Liqui Moly Öl-schlammspülung za 60 zł, na której można przejechać wg instrukcji 200 km.
 
Last edited:
Wracam do tematu bo znowu jest chwilka czasu, wziąłem sobie do serca twoje rady🤣 i postanowiłem zamówić 2 puszki Xado VitaFlush (wchodzi jakoś 5.5l oleju więc taka proporcja powinna wychodzić) mam zamiar przejechać te deklarowane 200-300km no i do tego przed samym spuszczeniem dodać Oilsyn Power Flush i zostawić silnik na wolnych przez 30min. Dobre rozwiązanie nie narobię szkód?
Ps. Postawiłem na olej Orlen Max Expert C3 5W40 i zobaczymy jak się będzie sprawował przez cały interwał plus dodatek LM ceratec
 
Nie mieszałbym płukanek, teraz zastosuj sobie to Xado, możesz na niej przejechać znacznie więcej niż 200-300 km. Producent podaje że w przypadku silnych zabrudzeń można nawet do 1000 km na niej jeździć. Ja osobiście zrobiłem na niej ok. 800 km i nic się nie stało.
Do kolejnego oleju przy wymianie zastosuj Oilsyna Power Flush i przejedź się na niej spokojnie ze 30-60 minut.
A jak chcesz to możesz do świeżego oleju teraz po wymianie zalać Oilsyn Power Cleaner (long life) dla lepszego efektu czyszczenia i wsparcia płukanek postojowych.
 
Back
Top