• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 1.3multijet bez DPF?

Ignac21

Użytkownik
Samochód
Lancia Lybra 1.9jtd
Marka samochodu
Lancia Ypsilon
Budżet/ile litrów
150/3
Styl jazdy
Silnik
1.3multijet
Data produkcji
2009
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Eurol Fluence FE 5w30 C2
Witam. Auto sprowadzone ponad dwa lata temu. Jestem po dwóch wymianach oleju. Najpierw był Motul x-clean FE 5w30 a obecnie Eurol Fluence FE 5w30 plus Archoil 9100. W obu przypadkach zastosowałem płukankę Archoil. Auto służy głównie na dojazdy do pracy (22km trasa/miasto). Często jazda miejska na krótkich odcinkach. Zdarza się również trasa do 100km. Silnik bez DPF. Stąd pytanie: Trzymać się nadal przy 5w30 czy lepszym wyborem będzie 5w40/0w40? Przebieg 140tys km. Silnik o mocy 90KM dość wysilony dlatego zależy mi na bardzo dobrej ochronie silnika. Roczny przebieg ok 10tys km bez poboru oleju.
 
Ja miałem 112KM w Gpunto z 2007r z tym silnikiem. Uważam, że najlepiej mu było na Castrol 5W30 VW504/507.
Jak nie lubisz Castrola to może Mobil ESP 5W30. Jest świeżutka analiza na forum.
 
Silnik o mocy 90KM dość wysilony

Nie przeszkadza mu to być całkiem trwałą jednostką.

Trzymać się nadal przy 5w30 czy lepszym wyborem będzie 5w40/0w40?
Zupełnie obojętne. Możesz pozostać przy 5W30 i wybrać na przykład Shella Helix Ultra 5W30, lub Texaco Havoline Ultra S 5W40
 
Zgadza się, silnik uchodzi za udaną i trwałą jednostkę. Wystarczy go odpowiednio serwisować stąd moje rozterki na temat czy pozostać przy obecnej lepkości czy spróbować 5w40. Silnik jest po wymianie łańcucha więc naturalną rzeczą jest zastosowanie dobrego oleju. Obecny olej 5w30 C2. Właśnie jestem po lekturze analizy Mobila 1 ESP 5w30 ktory spełnia normy C2/C3. Czy Mobil będzie bardziej odpowiedni do tego silnika niż wcześniej wymieniony olej o niższej lepkości?
 
Czegoś nie rozumiem. Auto bez DPF, a koledzy doradzają ekooleje?? Powinien jeździć na fullsapsie. Moim zdaniem optymalny będzie 0W40. Wybór nie za szeroki , ale spokojnie można znaleźć dobry olej i wymieniać co 10 tys km.
PS. Ja się kieruję normami Mercedesa. Najświeższa lista producentów spełniających normę 229.5 jest tu:
 
Last edited:
70KM z litra, to nie jest wysilony silnik. Nie rozumiem tej logiki, jak jest 90KM z 1.3 to jest dużo, ale jak jest 140KM z 2.0 to już normalnie. Pod względem wysilenia to jest to samo.

Moim zdaniem wysilony silnik to taki który ponad 100KM z litra pojemności
 
@Speedmaniac41, jesteś w błędzie.
Porównujesz "cyferki", a w ogóle nie zwracasz uwagi na konstrukcje.
Moc/pojemność może być taka sama, ale jedna konstrukcja będzie miała "zapas", druga będzie na skraju wytrzymałości.
Tak nie można argumentować czegokolwiek.
 
@SACZI masz na myśli astrę K 1.4T 150KM? ;)

1.3MT nie mają większych problemów po za nie trwałym łańcuchem. W nowszych wersjach chociażby w AJ 1.3 CDTI (masa własna 1375kg) jest dołożone 5 kucyków.
Nie ma potrzeby pakowania tu fullsaps. W oplach te silniki zalewane są 5W30 C3 GMdexos2 i też kopyta nie wystawiają. Cży fullsaps będzie lepiej chronił ten konkretny silnik to sprawa dyskusyjna.
 
Wedle instrukcji zalecane są 5w30 jak i 5w40. Stąd pytanie jaki olej będzie lepiej chronił ten silnik. Czy przy moim stylu jazdy lepiej stosować olej lekkobieżny czy pokusić się o 0/5w40? Chodzą.mi po głowie oleje takie jak np Meguin 0w40 czy Eurol Fluence 5w40 C3.
 
@SACZI dokonałem pewnego uproszczenia. Oczywistym jest, że inaczej patrzymy na silniki benzynowe a inaczej diesla, w inny sposób wysilona będzie konstrukcja z początku wieku a inaczej nowoczesny silnik. Autorowi chodziło zapewne o to, że jest to ta mocniejsza wersja tego silnika, (były wersje 75KM ale były też 95KM) a dla tego silnika osiągalne jest 115KM.

Ale nie mieliśmy tutaj dyskutować o wysileniu jednostki (co sam sprowokowałem) a o oleju. Uważam że olej klasy C3/C2 zabezpieczy silnik w wystarczającym stopniu i przechodzenie na full saps nie ma większego sensu. Dobór oleju C2 nie jest podyktowany tylko samym faktem posiadania DPF a jeszcze pasowaniami w silniku itp. Producent nie bez powodu taki zaleca i moim zdaniem w seryjnym, silniku taki powinien być stosowany.
 
Na stanie mam jedną szkape 1.6 mjet ale z dpf i od samego początku użytkowany na
Mobil esp 5w30 -pierwsze100tyś
Castrol magnate profesional 5w30 kolejne 100tyś takie lał serwis.
A ostatnie 60 kkm to był motul
x clean+,total LL wszystkie oleje to c3 i 504/507silnik ma się dobrze poboru brak oleju też nie przybywa.dpf oryginalny problemów znim brak. Dodam że turbina też nie ruszana.
 
Jeśli silnik w moim aucie posiadałby DPF to nie miałbym wątpliwości by stosować 5w30 C2/C3. Brak tego filtra sprawia, że można się pokusić o oleje 0/5w40. Dlatego ciekawią mnie opinie czy takie oleje będą lepiej chronić silnik. Może zapytam prościej, jak wyglądałby zdaniem forumowiczów TOP5 olei do tego silnika bez DPF?
 
Mój kumpel ma Pandę z tym motorkiem w wersji 75KM, leje olej Valvoline SynPower 0W-40. Panda ma przebieg 500 000km i bardzo dobrze chodzi na tym oleju.
 
Pół miliona kilometrów w 1.3multijet robi spore wrażenie co skłoniło mnie do podjęcia decyzji o przejściu na 0w40.
 
Back
Top