• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Arek007

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM DPF (Wirus na 160KM) 2013r.
Marka samochodu
Kia Ceed
Budżet/ile litrów
200zl / 5L
Styl jazdy
Silnik
1.6 CRDI 110KM DPF
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30, 0w40, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Motul XClean 8100 5w40 C3
Witam wszystkich, mam pytanko jaki olej polecacie zalac do mojej Kii Ceed 1.6 CRDI DPF 110KM( Wirus na 160KM).
Do tej pory lałem Motula Xclean 8100 5w40 C3, ale coś dziwnie samochod na tym oleju chodzi na zimnym... na wcześniejszym oleju (nie wiem co było zalane przez mechanika) było super cichutko... tutaj wyraźnie widzę cięższa pracę silnika...
Może ktoś mi coś polecić?
Czytałem o Lotosie, Orlenie, Castrolu, Valvoline, ale ja nie mam pojęcia co zalac 😁
 
Szukam właśnie czegoś co ulatwi pracę silnika chociaż przy odpalaniu na zimnym... nie wiem co wybrać 😀😀 o Eurolu słyszałem i nigdy przekonania nie miałem może się skusze 😁 ale poczekam jeszcze może ktoś coś poleci 🙂
 
Last edited by a moderator:
Total LL 5w30
Motul xclean + 5w30
Castrol LL 5w30
Jak nie pobiera oleju to ja bym trzymał się 5w30
 
Ja taką Kijankę zalewam koleżance LOTOS AURUM C3 5W30, silnik elegancko chodzi, na 15 tysięcy zero dolewek. Przebieg ma 185000 km. Przed każdą wymianą wlewam na 15-20 minut płukankę.
Jeśli zależy ci na gładszej pracy silnika to możesz dodać AR9100.

Motul coś ma z tym, że na zimno brzydko pracuje silnik, miałem kiedyś Ibizę 6L Cupra TDI, zalana była Xclean+, to na mrozie przy odpalaniu silnik chodził jak traktor, dopiero po 15-20 sekundach diesel nabierał normalnego "taktu", po płukance i zalaniu Lotos 507 z AR9100 silnik nawet w największe mrozy od samego rozruchu pracował jakby ciepły był. To był mój ostatni diesel, którego bardzo dobrze wspominam :) teraz wszystko w benzynie mam.
 
Super koledzy za odpowiedzi ale dlaczego mam przejść na 5w30? 5w40 jest gorszy? Przecież jest bardziej uniwersalny 🤔
 
A kto ci powiedział, że jest bardziej uniwersalny?
Masz się kierować przede wszystkim zaleceniami z instrukcji obsługi.
Po pierwsze klasa lepkości,
Po drugie jakością.
Producent pewnie w jakiś sposób wskazuje klasę lepkości oleju i podaje zasady doboru innych.
Ja stawiam na 5w30, bo w 2012 już takie lepkości były bardzo popularne.
 
Ale producent zaleca 0w30, 0w40, 5w30, 5w40 jak już wyżej jest napisane wiec 5w40 jest złym wyborem?
 
Nie ma w żaden sposób wskazanej lepkości "preferowanej"?
Jeżeli to jest ten sam silnik co w Kii to nie, nie ma. Jest kreska przez całą tabelkę z listą lepkości od 0W-30 do 5W-40.
 
Znalazłem instrukcję do ceeda 2013 i miałem nosa ...
Zalecenia do diesli: olej C2, C3, lepkości prawie jak piszesz, ale uzależnione od temperatury otoczenia. Brak 5w40, dominuje sae30 w 3 wariantach.
Strona dalej: preferowany Shell helix ultra ap 5w30.
Więc dowolny 5w30 acea C3 będzie ok.
Proponuję jak wcześniej, mobil1, Shell helix ultra lub jak cena ważna, coś z naszych, czyli Orlen/Lotos.

@jerseyAdmin
 
Last edited by a moderator:
A jak jest z jakością Lotos Aurum, synthetic, quazar? 😀 Bo jakoś lotos do mnie przemawia 😉
 
Do mnie Orlen "przemówił".
V i XD to super oliwy w cenie poniżej 100pln/4L. Kia dalej w niektórych ASO leje do samochodów ich oleje.
Problem z nimi polega o dziwo na ... dostępności.
Nie żeby były trudno dostępne, ale Castrola kupisz i w spożywczym.
Lotos seria Aurum fajnie nam w analizach wyszła. Z syntheticami były zgrzyty, a o quazarach nie ma co mówić, bo cena za wysoka.
 
Z tego co wiem obecnie leją "oryginał Kia". Wiadomo, że to tylko brand i sam chciałbym wiedzieć przez kogo produkowany 🤷‍♀️
 
Last edited by a moderator:
Back
Top