• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Arek007

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM DPF (Wirus na 160KM) 2013r.
Marka samochodu
Kia Ceed
Budżet/ile litrów
200zl / 5L
Styl jazdy
Silnik
1.6 CRDI 110KM DPF
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30, 0w40, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Motul XClean 8100 5w40 C3
Witam wszystkich, mam pytanko jaki olej polecacie zalac do mojej Kii Ceed 1.6 CRDI DPF 110KM( Wirus na 160KM).
Do tej pory lałem Motula Xclean 8100 5w40 C3, ale coś dziwnie samochod na tym oleju chodzi na zimnym... na wcześniejszym oleju (nie wiem co było zalane przez mechanika) było super cichutko... tutaj wyraźnie widzę cięższa pracę silnika...
Może ktoś mi coś polecić?
Czytałem o Lotosie, Orlenie, Castrolu, Valvoline, ale ja nie mam pojęcia co zalac 😁
 
Zawieszki dają Totala więc może tak być. Z tego co czytam na forach marki mało kto chciał żeby lali Lotosa więc krok w dobrą stronę.
 
@adamr1984 a czemu nie chcieli lotosa? 🤔 przecież @SACZI napisał że aurum spoko w testach wyszedł 😀 i chyba właśnie na Auruma się zdecyduje 5w40 C3 jeszcze zobaczę co tu z tego tematu wyniknie... a co sądzicie o olejach Totala?
 
W serwisach leją/lali serie quazar i/lub pro.
Z synthetic "problem" polegał na tym, że wyniki chyba a5b5 wyszły trochę nie jak powinny. Admin zwrócił się do Lotosa. Odesłali wyniki wewnętrzny h badań, po czym je polaris potwierdził, bo to najprawdopodobniej oni "zawalili".
 
Last edited by a moderator:
Czyli synthetic a5b5 lipa? Bo tak wyszło że do taty do kii chciałem też właśnie lotos zalac 😁 on ma 1.4 MPI 100KM, do tej pory w serwisie Kia w Austrii serwisował ale gwarancja się skończyła po 7 latach jakieś pół roku temu i miałem właśnie na myśli Lotosa 🤔🤔
 
Nie, wyszły ok. Po prostu Polaris zawalił z analizą i była afera. Lotos przesłał nam swoje analizy laboratoryjne, potem Polaris poprawił. Lotos jeszcze dostał od nas oleje i sprawdza pod kątem ewentualnych podróbek bo to może coś też tutaj nie teges.

Możesz lać bez obawy. Ja sam na najbliższym przeglądzie wlewam C2+C3 o który także była afera :)
 
Ja bym wlał raczej ten C2/C3, jest bogatszy w dodatki.
 
Jak by nie było, więcej Mo obniża tarcie. Czysto mechanicznie to ogranicza zużycie cierne.
 
Bezwarunkowo to nie. Tak jak pisałem, jest to mechaniczne obniżenie tarcia.
 
Jak by nie było, więcej Mo obniża tarcie.
Ale wg. testów Mo potrafi tworzyć złogi w wysokiej temperaturze, np. w turbosprężarkach.
Właśnie ostatnio się nad tym rozwodziłem, skupiając się na olejach Totala Ineo ECS i First, w których są znaczne ilości Mo, okupione okrojoną zawartością ZDDP.
Teraz już nie znajdę, ale parę lat temu widziałem raport, w którym porównywano silniki HDI i TDCi, z raportu wynikało, że silniki HDI częściej ulegały awariom turbin. A trzeba zwrócić uwagę, że w obydwu przypadkach mamy do czynienia z tym samym silnikiem, ale różnymi wymaganiami olejowymi.
I czy to nie jest czasem tak, że w powyższych olejach, dążenie do redukcji popiołów, a co za tym idzie ZDDP, oraz dążenie do możliwie dużej efektywności jednostek poprzez dodanie znacznych ilości Mo, nie prowadzi do tego, że fakt, silniki pracują efektywnie, ale kosztem osprzętu, w tym przypadku turbin, którym Mo nie służy?
 
Człowiek uczy się całe życie :)
Natomiast dla wolnossącej benzyny to nie powinno być tak krytyczne.

@Triumphator a jak było u ciebie w fordzie na Castrolu C2 - długo na nim jeździłeś? Bo tam jest bardzo dużo Mo
 
Dla was może lotos jest ok bo znacie analizy ale dla większości ludzi bez hopla na tym punkcie każdy zagraniczny a najlepiej niemiecki będzie "lepszy". Jak pytam znajomych to leją Shella, Castrola, Mobil czasami Elf a na hasło lotos robią się blado zieloni i twierdzą, że to to do Matiza co najwyżej 🤷‍♀️
 
Dla was może lotos jest ok bo znacie analizy ale dla większości ludzi bez hopla na tym punkcie każdy zagraniczny a najlepiej niemiecki będzie "lepszy". Jak pytam znajomych to leją Shella, Castrola, Mobil czasami Elf a na hasło lotos robią się blado zieloni i twierdzą, że to to do Matiza co najwyżej 🤷‍♀️
Każdy tak na nasze oleje patrzył!
Ja też.
Ale jak @adam bogusz wrzucił analizę Orlena 5w40 C3 z Mini 2.0T 250KM, która okazała się zdecydowanie lepsza nić odpowiedniego Motula, myślenie się włączyło. Sam Orlen to koszt ~80PLN/4L, gdzie Motul to 130-150PLN:
Więc pesymistycznie, nasze oleje są co najmniej jakościowo tak samo dobre, jak "mainstream" europejski.
Sam się zdecydowałem na interwał z Orlenem MaxExpert DEX1:
i różnicy między GM D1g2 oraz Motulem EcoLite nie zauważyłem żadnej.
 
Ale jak @adam bogusz wrzucił analizę Orlena 5w40 C3 z Mini 2.0T 250KM, która okazała się zdecydowanie lepsza nić odpowiedniego Motula, myślenie się włączyło
Zdecydowanie lepsza? W którym miejscu?
Czyli wszystkie oleje wypadły bardzo podobnie w tych analizach ale wszystkie też prezentują raczej podobny poziom jakości więc trudno się spodziewać jakiś spektakularnych różnic
Analizy wypadły podobnie. Po za tym nie można oceniać jakości oleju na podstawie analizy UOA.
 
Po VOA nie mozna oceniać jakosci, po UOA też nie można 😂 śmiechu warte, forum do zamknięcia 😹
 
Back
Top