• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Arek007

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.6 CRDI 110KM DPF (Wirus na 160KM) 2013r.
Marka samochodu
Kia Ceed
Budżet/ile litrów
200zl / 5L
Styl jazdy
Silnik
1.6 CRDI 110KM DPF
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
BRAK
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30, 0w40, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Motul XClean 8100 5w40 C3
Witam wszystkich, mam pytanko jaki olej polecacie zalac do mojej Kii Ceed 1.6 CRDI DPF 110KM( Wirus na 160KM).
Do tej pory lałem Motula Xclean 8100 5w40 C3, ale coś dziwnie samochod na tym oleju chodzi na zimnym... na wcześniejszym oleju (nie wiem co było zalane przez mechanika) było super cichutko... tutaj wyraźnie widzę cięższa pracę silnika...
Może ktoś mi coś polecić?
Czytałem o Lotosie, Orlenie, Castrolu, Valvoline, ale ja nie mam pojęcia co zalac 😁
 
@jerseyAdmin
Halo czy tu admin?
Proszę zamknąć forum, jest niepotrzebne
Pozdrawiam
Pamiętaj , że głupie życzenia czasem się spełniają. Prościej będzie gdy zamkną się ci którym forum jest niepotrzebne.
Odeszlismy trochę od tematu. Prosić to można o przeniesienie kilkunastu postów do innego wątku 🙂
 
No dobra analiza prosta VOA to potwierdzenie i kontrola jakości produktu.

UOA jest ważna głównie dla właściciela samochodu.
Ocenia poza olejem stan jednostki napędowej.

Tak wiem, wiem.

Ale chyba pewne informacje możemy wywnioskować, nieprawdaż?
 
@Triumphator a jak było u ciebie w fordzie na Castrolu C2 - długo na nim jeździłeś? Bo tam jest bardzo dużo Mo
Dwie wymiany, akurat latem zimą, jeżeli chodzi o wrażenia to uważam, że to był najlepszy olej jaki do tej pory zalewałem do TDCi, szczególnie praca, bardzo aksamitna i rozruchy na zimno robiły największe wrażenie.
W kwestiach technicznych się nie wypowiem, bo na analizy się nie połasiłem :)
 
Czterocyfrowy :p
 
Nie twierdzę, że lotos jest zły żeby nie było ale to zmienia faktu, że w poprzedniej Kia (benzynowa wówczas) bo przesiadce po założeniu LPG i olaniu gwarancji na Motula silnik zaczął pracować ciszej. Czy lepiej? Nie sądzę ale na pewno ciszej. Przecież LPG go nie wyciszyło a raczej ów lepszy olej. Wówczas ASO na pewno lało Lotosa ale jakiego to nie wiem dokładnie. Dlatego ten sceptycyzm jakiś pozostaje. Z Orlenem natomiast mam tyle wspólnego, że kupiłem ich olej do prowadnicy piły i w zimę mętnieje czego nie robił poprzedni choć za chiny nie pamiętam marki. Zmieszałem go z pozostałościami wszystkich olejów silnikowych jakie znalazłem w garażu. Nie wybuchło 😁
 
Z racji że popełniłem błąd zakładając nowy post to kontynuuje tutaj 😁
Drodzy forumowicze,
Z racji że wypróbowałem już lotosa i valvo, po drodze wyszła nagła usterka a mianowicie DPF nawalił i teraz już nie posiadam wiec nie muszę lac c2/c3 (low saps)
I tu nasuwa mi się pytanie do Was.
Zastanawiam się nad Valvoline Synpower 5w40 albo Gulf Formula G lub GX 5w40.
Co możecie mi doradzić? Chętnie spróbował bym coś nowego ale nie wiem na co się zdecydować. Może ktoś poleci coś innego?
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi 😁
 
po założeniu LPG i olaniu gwarancji na Motula silnik zaczął pracować ciszej. Czy lepiej? Nie sądzę ale na pewno ciszej. Przecież LPG go nie wyciszyło a raczej ów lepszy olej.

Muszę Cię rozczarować, ale cichsza praca wynikła ze spalania LPG, które spala się dłużej i łagodniej od benzyny.
 
Właśnie lałem motula jak już kiedyś pisałem że była mega głośna i twarda praca silnika a był z pewnego ( raczej) źródła. Na valvo dużo lepiej pracował - bardziej miękko na lotosie tak normalnie? Hmm... co to znaczy normalnie haha, tak zwyczajnie.
I czytałem gdzieś że ktoś zalał gulfa i odczucia w pracy silnika były super. Bardziej elastycznie i ciszej.
Co do oleju vag to kompletnie go nie bralem pod uwagę . Muszę poczytać zobaczyć i też się zastanawiam bo zawsze lałem 5w nigdy nie zalewałem 0w i nie koniecznie wiem czym by się to miało różnic oprócz tego że W znaczy lepkość w ujemnych temperaturach?
 
Last edited by a moderator:
Niby nie 😁
Zawsze miałem obawy przed stosowaniem innej lepkości niż 5W ale to chyba w głowie siedzi tylko 🖐
 
Wszystko siedzi w głowie.
@Arek007: Ja mam obecnie zalanego Gulfa G 5W-30 w Suzuki, ale z dodatkiem AR9100. Silnik pracuje OK, łagodniej i ciszej (subiektywnie i w porównaniu do poprzedniego przed wymianą). Olej po kilku tysiącach km też wygląda dobrze. Ale na oko, ucho czy nos nie oceniamy jakości oleju. U mnie dodatkowo ocenę zaburza dodatek, bo nie wiem jak silnik pracowałby bez niego. Poza tym na świeżym silnik zawsze terkocze lepiej niż na przepracowanym. Sprawa jest bardzo indywidualna. Jakby ktoś mnie pytał, to polecam. Tyle ode mnie.
 
Last edited:
I chyba właśnie na tego gulfa się zdecyduje tylko nie wiem czy kupować formula G czy GX 😁😁
 
W głowie zostało też przekonanie, że po usunięciu dpf należy zalać full saps ponieważ oleje mid saps to samo zło i nadaje się tylko do smarowania depeefa 😉
 
I chyba właśnie na tego gulfa się zdecyduje tylko nie wiem czy kupować formula G czy GX 😁😁
GX ma lepsze parametry jakościowe, czyli normę MB 229.5 vs 229.3 w G. GX Trudno kupić w lepkości 5W-30, G jest dostępny, w bańkach 4 i 5 l. GX jest trochę droższy. Zgłębiałem temat jak się na niego decydowałem, ale u mnie pracuje w benzynie.
 
Last edited:
GX ma lepsze parametry jakościowe, czyli normę MB 229.5 vs 229.3 w G. GX Trudno kupić w lepkości 5W-30, G jest dostępny, w bańkach 4 i 5 l. GX jest trochę droższy. Zgłębiałem temat jak się na niego decydowałem, ale u mnie pracuje w benzynie.
Czyli lepszy GX jakbym miał wybór pomiędzy dwoma wyżej wymienionymi tak? 😁
A jak się ma Valvoline SynPower tego Gulfa G/GX?
 
Back
Top